ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem LiPo
Autor Wiadomość
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   Zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem LiPo

Witam, macie jakieś sprawdzone pomysły na to aby nie rozładować przez przypadek której z celi w naszym akumulatorze LiPo? Ja osobiście mam 72V czyli 20s i nie wiem jak się zabezpieczyć przed rozładowaniem celi.

Oczywiście bierzemy pod uwagę że posiadamy BMS.

Chodzi o to żeby dostać informację lub żeby odcięło zasilanie jak na którejś celi spadnie napięcie np. do 3.2V, mimo iż pozostałe cele będą mieć po 3.5-3.7V.

Wiele osób może na tym skorzystać :)

Pozdrawiam, Witek209
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Jak masz Bms to nie musisz się tym martwić.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

A czy bms wyłapie w krótkim czasie taki skok napięcia? Co jaki czas bms odświeża sobie stan akumulatorów?

Nie ukrywam że wolałbym mieć jakieś dodatkowe zabezpieczenie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Jeden z 'moich' prymitywnych sposobów to wytypowanie najsłabszego segmentu i tam mam wpięty miniaturowy buzer 1 S który ostrzega ze segment w czasie jazdy, np w czasie przyspieszenia zszedl poniżej 3,3 V. Używam również buzerka optyczno-dzwiekowego 6S i mam podciągnietą instalację 6S na kierownicę. Wpinam ten buzerek a z drugiej strony jest wpięty w gniazdo balansera, tych segmentów gdzie są minimalnie słabsze. I w czasie jazdy optycznie i dzwiękowo ma informację która całkowicie wystarcza by nie zarżnąć pakietu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Jak rozdzielisz kable od której z celi na 2 ( 1 kabel -> 2 kable) ten na lewo idzie do buzera a na prawo do bms to bms działa prawidłowo?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Nie rozdzielamy kabli BMS !!.
Monitor jest wpięty w gniazdo zrównoleglone/pomiarowe. Tą metodą mozna małym buzerem monitorować
rózne obszary 'po trochu' Czyli w np. w jedną stronę monitorujesz cele 1-6, z powrotem 7-12. Wg uznania i potrzeb.
Ale wczesniej przyda się monitoring całości aby mieć info które cele są nieco słabsze tzn szybciej od innych schodzą do V min.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Czyli tak?

Wariant 1

Cela "A" -> BMS złacze "A" oraz Cela "A" -> buzzer -> BMS złącze "A"

Wariant 2

Cela "A" -> buzzer -> BMS złącze "A"
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Nie wiem czy Cię dobrze rozumiem ale BMS winien być wpięty najbliżej kontolowanych ogniw. ROWNOLEGLE prowadzisz kable do odrębnego gniazda pomiarowego, w które wpinasz lub nie, w wybrane segmenty urządzenia pomiarowe.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Witek209 napisał/a:
A czy bms wyłapie w krótkim czasie taki skok napięcia? Co jaki czas bms odświeża sobie stan akumulatorów?Nie ukrywam że wolałbym mieć jakieś dodatkowe zabezpieczenie.


Chyba sobie żartujesz z tym "czasem odświeżania", zapewniam Cię, że nim zdążysz przeczytać słowo "odśwież" to BMS ze sto razy sprawdzi napięcie na każdej celi i zadziała.
Lepszego i "szybszego" zabezpieczenia niż to jakie daje BMS z "balanserem" (bo są i bez balansera ale tylko w najprostszych rozwiązaniach) jeszcze nie wymyślono a reakcja człowieka w porównaniu z elektroniką to jak szybkość ślimaka w porównaniu z bolidem F1.
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Czyli Buzek jest całkowicie niepotrzebny? Przy jakim napięciu na cele byś odcina baterie?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

A masz BMS w którym JESTES PEWIEN ze jak na 1 celi spadnie napięcie (do jakiej wartosci) a na pozostalych 19 tu będzie np. po 3,5 V, to odetnie ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Bms zwykły jak na nexun dostepny
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

WojtekErnest napisał/a:
A masz BMS w którym JESTES PEWIEN ze jak na 1 celi spadnie napięcie (do jakiej wartosci) a na pozostalych 19 tu będzie np. po 3,5 V, to odetnie ?


Przykład granicznego zabezpieczenia BMS'a przy ładowaniu i rozładowaniu!
Over charge protection (single cell): 4.28± 0.025V
Over discharge protection (single cell): 3.0± 0.05V

http://www.made-in-china....le-PCM-BMS.html

i następny;
Over charge protection Over charge detection voltage 4.25±0.025 V
Over charge detection delay time 0.1 S
Over charge release voltage 4.1±0.05 V

over discharge protection over discharge detection voltage 2.8±0.05 V
over discharge detection delay time 0.1 S
over discharge release voltage 2.9±0.1 V

http://www.made-in-china....-of-E-Bike.html

i praktycznie dowolny inny BMS, będzie miał graniczne zabezpieczenie pojedynczej celi na zbliżonym poziomie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Autor napisał że chciałby wiedzieć jak się zabezpieczyć gdy "spadnie napięcie np. do 3.2V, mimo iż pozostałe cele będą mieć po 3.5-3.7V." oraz jak ten przypadek zlokalizować.
Typowe BMS nie mają tak wysokiego progu dolnego = 3.2 V, niektóre nie reagują gdy jest niesprawny np kabel balansera oraz nie pozostawiają informacji o najnizszym/najgorszym segmencie. Dlatego jeśli mamy nierówne, niepewne segmenty to ich pomiar lub przynajmniej kontrolne użycie buzera się przydaje.
Co mi z tego że mam aku 20S i niby jest sprawny, BMS równo je doładowuje ale z powodu wyrażnie słabszego segmentu, rower staje bo BMS odcina zasilanie ogółem a ja nie wiem z jakiego powodu (segmentu).
I dlatego piszę o pomiarach i buzerach, bo trzeba znać przyczynę a nie tylko zadowolić się skutkiem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

@WojtekErnest
Wydaje mi się, że ani buzzer ani BMS czy jakiekolwiek podobne urządzenie jest zupełnie nieprzydatne w momencie gdy jesteśmy daleko od domu, na "bezludziu" i gdy zadziała BMS albo buzzer da znak?Co możemy zrobić?....Co innego gdy tak jak Ty masz wymienne moduły i zawsze możesz mieć w kieszeni jeden czy dwa na wymianę ale przy braku takich możliwości buzzer może być przydatny jedynie w domu ale nie w "trasie" bo i tak niewiele da się zrobić. Żadna bateria nie jest wieczna i z tym należy się liczyć, szczególnie gdy samemu "buduje" się baterię należy przewidzieć możliwość wymiany poszczególnych cel a gdy już ktoś baterię "buduje" to nie chce mi się wierzyć by nie miał odpowiednich mierników którymi może diagnozować stan "budowli"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group