widział ktoś jakąś ładowarkę w polsce 48V 5A? |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | nie jesteśmy w stanie go uruchomić. Proszę wziąć to pod uwagę przy licytacji. |
Znaczy niekoniecznie jest sprawny... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015
|
|
|
Bez zwartego sterowania daje 30-32V pływające i dioda Praca się nie świeci .
Zwierałem dwa pierwsze piny na rogu płytki , przy napisie PDM48-4.
Zresztą dwa po drugiej stronie już są fabrycznie połączone . |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015
|
|
|
Bez regulowanego obciążenia ciężko pomierzyć ograniczenie , taśma oporowa i 3 żarówy 12v/55W poszły w ruch.
V - A
42 0
41.4 3.4
38.9 3.6
35.5 3.9
31.3 4.4
23.9 5.0
Tak mniej - więcej się zachowuje ten co mam , trochę za szybko siada ale może trzeba podkręcić ograniczenie A , no i grubych kabli nie mam .
Ale ograniczenie prądowe jest , nie odcina do zera nagle i jako ładowarka się nadaje jak mój większy 50V/14.5A.
Do testowania zasilaczy-ładowarek można by użyć sterownika do silników DC szczotkowych , zamiast silnika podpiąć taśmę oporową . |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 09 Sie, 2015
|
|
|
No i jestem po wstępnych pomiarach. Zasilacze uruchamiają się po zwarciu dwóch pinów
Bez modyfikacji, po zjechaniu potencjometrem na obudowie i tym PV401 do minimum, udało mi się uzyskać 49,9V na jednym i 50,7V na drugim. Testy połączenia szeregowego na jałowo też ok
Teraz pytanie, głównie do Ciebie KrzysiekEV, gdzie znaleźć rezystor R412? Bo przyglądałem się i nic nie widzę
Okolice potencjometru PV401:
Oraz widok całości wnętrza:
|
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 09 Sie, 2015
|
|
|
Opór R412 zmierzony w płytce - 15.4 k , dodatkowy do niego równolegle - 15.6 k co razem daje 7.75 k
R412 jest tu schowany - do RV401 jednym końcem :
Od spodu :
Luty412.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 236 raz(y) 1,21 MB |
R412.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 217 raz(y) 1,29 MB |
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015
|
|
|
Wreszcie wziąłem się za te zasilacze. Rezystor dolutowany, regulacja jak najbardziej akceptowalna
Powiedz mi jeszcze, wiesz może gdzie się podłączyć z zasilaniem do wentylatora? Bo chciałbym profilaktycznie zamontować je oraz multimetr panelowy który do działania wymaga 4,5-30V |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015
|
|
|
Zaznaczajcie na zdjęciach elementy o których mowa.
Ciężko się szuka na całej płytce oznaczenia elementu |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015
|
|
|
Ciężko jakieś użyteczne napięcie znaleźć , wszystko na styk porobione , nawet to zasilanie cewek
przekaźników 24v . Zostaje opornik drutowy-cementowy 200om/5W dla wentylatorka 0.15A/12V.
Wskaźnik panelowy też z tego napięcia by można zasilać , jeżeli masa może być wspólna. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015
|
|
|
Ja już w sobotę podlutowałem się pod transformator TS 2/15 zaraz na wyjściu diod D301-D304; miernik chodzi ale po podłączeniu wentylatorka zasilacz już nie wstawał |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
Mam takie pytanie, bo zauważyłem, że ładowarki do li-ionów mają funkcję automatycznego rozłączania ładowania jeżeli pobór prądu poprzez baterię spadnie poniżej jakiegoś poziomu - zapewne, gdy ładowarka dobije prąd ładowania spada. Jak rozumiem dla li-ionów nie zdrowe jest zostawienie ich na ładowarce dłużej, niż do czasu zakończenia balansowania poprzez BMS?
Myślę, czy nie warto byłoby zastosować takie rozwiązanie, żeby znaleźć jakiś układ elektroniczny, który przy spadku poboru prądu np. po niżej 5-10mA odłączałby prąd ładowania i przy okazji załączałby kontrolkę zieloną przy tych telzasach
Planuję wbudować w sklejkę tego telzasa, zrobić mu chłodzenie, pociągnąć złącza VGA i 14 osobnych woltomierzy. Vga z tego co kojarzę ma 15 pinów, więc 14S obsłuży. Zrobię wyprowadzenia od baterii i do zasilacza. Lubie robotę w drewnie, mam frezarkę, więc sobie odrysuje wyświetlacz i będę modził Wyświetlacze byłyby podłączone bezpośrednio pod cele baterii i pokazywałyby stan napięcia podczas ładowania. Miałbym od razu kontrolę, jak są balansowane cele i czy BMS jest w porządku. Wentylatory planuje 2 takie większe od komputera sterowane poprzez termistor tc220 przykręcany do obudowy podłącze go do mosfeta który rozdzieli mi ładnie napięcie na 2 wentylatory 5W policze z prawa moc wydzielaną na mosfecie i dobiorę go odpowiednio. W raz ze wzrostem temperatury radiatora zasilacza wentylatory będą przyspieszać odpowiednio. Ograniczy to niepotrzebny szum. Podłączę jeszcze termostat tc220 na 80st. w razie, gdyby padł ten układ chłodzenia, żeby odcinał napięcie zasilające układu - sygnał wzmocnię przekaźnikiem i dam w drugie wyjście piszczek na 48V, gdyby kiedykolwiek odciął zasilanie, automatycznie włączy się piszczek sygnalizujący błąd
Myślałem żeby policzyć odpowiednio rezystor pod r12 i spróbować zrobić przełącznik pomiędzy 42V i 54,6V odpowiednio dla 10 i 13S i takie urządzenie, które kontrolowałoby spadek napięcia mogłoby ogarniać odłączanie napięcia po naładowaniu baterii dla obu wybranych napięć. Widział ktoś coś takiego? Można by np wykorzystać przełącznik od dmuchawy 4 pozycyjny na 4 różne napięcia dobierając odpowiednio rezystory |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
i jeszcze jedno pytanie - czy w tym telzas 48/5 da radę podnieść prąd? jeżeli ktos próbował, to którym potencjometrem się da? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
Gotowe kable VGA mają chyba tylko 14 pinów, jeden jest pusty. Czyli chyba lepiej wziąć wtyczkę i samemu przylutować porządne przewody. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 20 Lis, 2015
|
|
|
Mam problem z tym zasilaczem. Wyregulowałem napięcie do 54,6V dopiero dzisiaj zarobiłem końcówkę i po jej włożeniu do baterii ładowarka się rozłącza, gaśnie dioda pracy i nie ma żadnego napięcia na wyjściu. Jak to przerobić, żeby ładowało pakiet?
Kupiłem 2 sztuki. Oba uruchomione, oba wyłączają się przy podpięciu do baterii, przez rezystor, żarówkę nie ważne. Od razu się rozłączają. Bateria ma 46V |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21 Lis, 2015
|
|
|
Za duzy pobierany prąd. Sprawdź przy mniejszym obciążeniu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 21 Lis, 2015
|
|
|
Jak za duży prąd, jak łączyłem to przeż 4 żarówki na 12V - różnica pomiędzy baterią a ładowarką to raptem 9V, więc nie wiem, czy prąd popłynął do akumulatora większy jak 50W. |
|
|
|
|
|