ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
widział ktoś jakąś ładowarkę w polsce 48V 5A?
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

bloodyopel napisał/a:
nie jesteśmy w stanie go uruchomić. Proszę wziąć to pod uwagę przy licytacji.

Znaczy niekoniecznie jest sprawny...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

Bez zwartego sterowania daje 30-32V pływające i dioda Praca się nie świeci .
Zwierałem dwa pierwsze piny na rogu płytki , przy napisie PDM48-4.
Zresztą dwa po drugiej stronie już są fabrycznie połączone .
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

Bez regulowanego obciążenia ciężko pomierzyć ograniczenie , taśma oporowa i 3 żarówy 12v/55W poszły w ruch.

V - A
42 0
41.4 3.4
38.9 3.6
35.5 3.9
31.3 4.4
23.9 5.0

Tak mniej - więcej się zachowuje ten co mam , trochę za szybko siada ale może trzeba podkręcić ograniczenie A , no i grubych kabli nie mam .
Ale ograniczenie prądowe jest , nie odcina do zera nagle i jako ładowarka się nadaje jak mój większy 50V/14.5A.
Do testowania zasilaczy-ładowarek można by użyć sterownika do silników DC szczotkowych , zamiast silnika podpiąć taśmę oporową .
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 09 Sie, 2015   

No i jestem po wstępnych pomiarach. Zasilacze uruchamiają się po zwarciu dwóch pinów :)
Bez modyfikacji, po zjechaniu potencjometrem na obudowie i tym PV401 do minimum, udało mi się uzyskać 49,9V na jednym i 50,7V na drugim. Testy połączenia szeregowego na jałowo też ok :wink:

Teraz pytanie, głównie do Ciebie KrzysiekEV, gdzie znaleźć rezystor R412? Bo przyglądałem się i nic nie widzę :roll:
Okolice potencjometru PV401:


Oraz widok całości wnętrza:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie 09 Sie, 2015   

Opór R412 zmierzony w płytce - 15.4 k , dodatkowy do niego równolegle - 15.6 k co razem daje 7.75 k

R412 jest tu schowany - do RV401 jednym końcem :


Od spodu :


Luty412.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 235 raz(y) 1,21 MB

R412.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 216 raz(y) 1,29 MB

 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

Wreszcie wziąłem się za te zasilacze. Rezystor dolutowany, regulacja jak najbardziej akceptowalna :)
Powiedz mi jeszcze, wiesz może gdzie się podłączyć z zasilaniem do wentylatora? Bo chciałbym profilaktycznie zamontować je oraz multimetr panelowy który do działania wymaga 4,5-30V
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

Zaznaczajcie na zdjęciach elementy o których mowa.
Ciężko się szuka na całej płytce oznaczenia elementu ;)
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Ciężko jakieś użyteczne napięcie znaleźć , wszystko na styk porobione , nawet to zasilanie cewek
przekaźników 24v . Zostaje opornik drutowy-cementowy 200om/5W dla wentylatorka 0.15A/12V.
Wskaźnik panelowy też z tego napięcia by można zasilać , jeżeli masa może być wspólna.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Ja już w sobotę podlutowałem się pod transformator TS 2/15 zaraz na wyjściu diod D301-D304; miernik chodzi ;) ale po podłączeniu wentylatorka zasilacz już nie wstawał
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

Mam takie pytanie, bo zauważyłem, że ładowarki do li-ionów mają funkcję automatycznego rozłączania ładowania jeżeli pobór prądu poprzez baterię spadnie poniżej jakiegoś poziomu - zapewne, gdy ładowarka dobije prąd ładowania spada. Jak rozumiem dla li-ionów nie zdrowe jest zostawienie ich na ładowarce dłużej, niż do czasu zakończenia balansowania poprzez BMS?

Myślę, czy nie warto byłoby zastosować takie rozwiązanie, żeby znaleźć jakiś układ elektroniczny, który przy spadku poboru prądu np. po niżej 5-10mA odłączałby prąd ładowania i przy okazji załączałby kontrolkę zieloną przy tych telzasach :)

Planuję wbudować w sklejkę tego telzasa, zrobić mu chłodzenie, pociągnąć złącza VGA i 14 osobnych woltomierzy. Vga z tego co kojarzę ma 15 pinów, więc 14S obsłuży. Zrobię wyprowadzenia od baterii i do zasilacza. Lubie robotę w drewnie, mam frezarkę, więc sobie odrysuje wyświetlacz i będę modził :) Wyświetlacze byłyby podłączone bezpośrednio pod cele baterii i pokazywałyby stan napięcia podczas ładowania. Miałbym od razu kontrolę, jak są balansowane cele i czy BMS jest w porządku. Wentylatory planuje 2 takie większe od komputera sterowane poprzez termistor tc220 przykręcany do obudowy podłącze go do mosfeta który rozdzieli mi ładnie napięcie na 2 wentylatory 5W policze z prawa moc wydzielaną na mosfecie i dobiorę go odpowiednio. W raz ze wzrostem temperatury radiatora zasilacza wentylatory będą przyspieszać odpowiednio. Ograniczy to niepotrzebny szum. Podłączę jeszcze termostat tc220 na 80st. w razie, gdyby padł ten układ chłodzenia, żeby odcinał napięcie zasilające układu - sygnał wzmocnię przekaźnikiem i dam w drugie wyjście piszczek na 48V, gdyby kiedykolwiek odciął zasilanie, automatycznie włączy się piszczek sygnalizujący błąd :)

Myślałem żeby policzyć odpowiednio rezystor pod r12 i spróbować zrobić przełącznik pomiędzy 42V i 54,6V odpowiednio dla 10 i 13S i takie urządzenie, które kontrolowałoby spadek napięcia mogłoby ogarniać odłączanie napięcia po naładowaniu baterii dla obu wybranych napięć. Widział ktoś coś takiego? Można by np wykorzystać przełącznik od dmuchawy 4 pozycyjny na 4 różne napięcia dobierając odpowiednio rezystory ;)
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

i jeszcze jedno pytanie - czy w tym telzas 48/5 da radę podnieść prąd? jeżeli ktos próbował, to którym potencjometrem się da?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

Gotowe kable VGA mają chyba tylko 14 pinów, jeden jest pusty. Czyli chyba lepiej wziąć wtyczkę i samemu przylutować porządne przewody.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 20 Lis, 2015   

Mam problem z tym zasilaczem. Wyregulowałem napięcie do 54,6V dopiero dzisiaj zarobiłem końcówkę i po jej włożeniu do baterii ładowarka się rozłącza, gaśnie dioda pracy i nie ma żadnego napięcia na wyjściu. Jak to przerobić, żeby ładowało pakiet?

Kupiłem 2 sztuki. Oba uruchomione, oba wyłączają się przy podpięciu do baterii, przez rezystor, żarówkę nie ważne. Od razu się rozłączają. Bateria ma 46V
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Lis, 2015   

Za duzy pobierany prąd. Sprawdź przy mniejszym obciążeniu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 21 Lis, 2015   

Jak za duży prąd, jak łączyłem to przeż 4 żarówki na 12V - różnica pomiędzy baterią a ładowarką to raptem 9V, więc nie wiem, czy prąd popłynął do akumulatora większy jak 50W.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group