|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory- dyskusje odnośnie działu "Opisy i pomiary& |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Sie, 2008
|
|
|
Właśnie parę dni temu zanabyłem mały amperomierz, ale jak wspomniałem, uziemiło mnie zapalenie. Teraz biorę silne zastrzyki i jest już lepiej. Jak dojdę do siebie, to potestuję te pobory prądu w czasie jazdy. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 20 Sie, 2008
|
|
|
Kurde, fajnie by było podpiąć to pod jakąś prądnicę i zdjąć całą charakterystykę,
widziałbyś czarno na białym gdzie jest szczyt sprawności :]
Jak masz w okolicy jakieś technikum czy polibudę, można podejść do jakiegoś
doktoranta i zagaić, to jest prosta sprawa a może ktoś się tym zainteresuje :]
Wtedy zapodajesz ściśle określone napięcie, wbijasz gwóźdź w rączkę gazu i wio |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Sie, 2008
|
|
|
Nie rozumiem z tą prądnicą.
Niby jak to chcesz rozwiązać? Podpiąć prądnicę do koła i porównywać moc traconą i zyskiwaną? Tu mogą być zupełnie różne charakterystyki obu elementów. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2008
|
|
|
Zwlokłem się dziś z wyra i podłączyłem amperomierz. Na razie tylko prowizorka, na wiszących drutach. I okazuje się, że przy jeździe nieekonomicznej (zworka rozpięta) pobór prądu jest od 14 A przy ruszaniu do ok. 10 A przy jeżdzie z pełną szybkością. Przy zwartej zworce (jazda ekonomiczna) przy starcie też jest rzędu 14 A, ale po rozpędzeniu prąd spada do ok. 5 A. Zasadnicza różnica Nie wiem, z jaką prędkością jechałem teraz w obu przypadkach, bo musiałem zdjąć szybkościomierz. Przy szybkiej, jak zwykle, rzędu 27-28 km/h. Przy jeździe eko na pewno wolniej. Jak założę ponownie licznik, to podam te dane. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2008
|
|
|
Prędkość max na włączonej zworce wynosi do 20 km/h. Jak nie będzie padało, to sprawdzę dziś zasięg. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2008
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Nie rozumiem z tą prądnicą.
Niby jak to chcesz rozwiązać? Podpiąć prądnicę do koła i porównywać moc traconą i zyskiwaną? Tu mogą być zupełnie różne charakterystyki obu elementów. |
Nie nie, nie w czasie jazdy. Podpiąć prądnicę pod silnik, bezpośrednio.
Na silniku regulujesz napięcie, prądnicę obciążasz jakimś oporem i badasz
parametry silnika przy danych obrotach i napięciu. Potem porównując moc
jaką musisz wepchnąć w silnik po jednej stronie z mocą oddawaną przez prądnicę
z drugiej masz pi razy oko sprawność silnika :>
To może być niejasne ale jak pogadasz z kimś kumatym i on to pokaże
na żywca to jest banalnie proste. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2008
|
|
|
Akurat te dane mnie specjalnie nie interesują
Dziś sprawdziłęm zasięg, ale okazało się, że w międzyczasie trochę straciłem ciśnienie w ogumieniu i znów przejechałem 25 km. Już mam dość. Jakieś uparte 25. Muszę w totka zgrać, czy cóś...
Dopompowałem powietrze, jutro sprawdzę jeszcze raz. Tak testuję po te dwadzieścia parę km, a na liczniku ogólnym mam już ponad 1900 km |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Czw 28 Sie, 2008
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Akurat te dane mnie specjalnie nie interesują |
I to jest błąd. Bo jak wpychając 20A będziesz jechał ze sprawnością 90%
a pakując 25A silnik będzie miał sprawność 70%, to fakt że pojedziesz ciut szybciej
ale zasięg spadnie na ryj. Po to się robi takie wykresy żeby optymalnie używać silnika :] |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Sie, 2008
|
|
|
Dziś wreszcie przetestowałem jazdę ekonomiczną. Dopompowałem koła i jadąc cały czas po asfalcie przejechałem 37 km.
Jutro sprawdzę jazdę szybką.
To ciśnienie w oponach tak mnie zamulało |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008
|
|
|
Możesz jeszcze pomyśleć nad zmianą opon, przynajmniej w rowerze jest to
bardzo odczuwalne jak dasz bardziej agresywny profil na asfalt :] |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008
|
|
|
W tym przypadku najlepsze by były pełne opony
Przy 3 atm i tak trzęsie jak diabli i czuje się każdy kamyczek
Niestety, dziś leje jak z cebra i z testów jazdy szybkiej nici... |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2008
|
|
|
Pomiary pomiarami, a ja mam prośbę o wasze opinie i doświadczenia z tanimi akumulatorami typu Vipow czy Sunlight - warte są uwagi, zważywszy że inne marki są sporo droższe? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2008
|
|
|
Na szybko było coś koło 25 km.
Zobaczymy na jak długo wystarczą te akku.
Na chińskich przejechałem coś koło 1600 km i jeszcze da się na nich jeździć.
Tylko nie wiem jaka to marka, bo robaczków nie czytam |
|
|
|
|
adjl [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2008
|
|
|
Panie Zbyszku,
zdradzi nam Pan ile kosztowały te akumulatory litowe, które teraz ma Pan w toyocie? Tak mniej więcej, cena za sztuke? Dużo drożej niż trojany?
Drugie pytanie: ma Pan dalej na sprzedaż tego lemco? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2008
|
|
|
Pierwszy komplet wyszedł po ok. 900,zł./1szt. - po 3,7V / 100Ah. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|