ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory- dyskusje odnośnie działu "Opisy i pomiary&
Autor Wiadomość
nike98
[Usunięty]

Wysłany: Śro 27 Cze, 2012   

żele najlepiej trzymają jaśli chodzi o dystans w e-scooterach działa to wręcz przeciwnie
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 27 Cze, 2012   

Możesz jaśniej?
 
 
nike98
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Cze, 2012   

no poprostu lepsze kwaski mi dłużej trzymają ja sobie za niedługo kupuje kwaska bo żel do niczego sie nie nadaje mi tak szybko siedał... :mrgreen:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 30 Cze, 2012   

Przypomnę.
Akumulator żelowy jest akumulatorem kwsowym-ołowiowym z kwasem siarkowym (elektrolitem) uwięzionym w żelu. Akumulator żelowy i akumulator AGM są akumulatorami typu VRLA; akumulatorami kwasowymi-ołowiowymi i identycznych prawie zasadach działania. Akumulator AGM (często awansem zwany żelowym) ma elektrolit kwasowy uwięziony we włóknie szklanym.
Te powyższe akumulatory mają trochę inne charakterystyki niż akumulatory klasyczne kwasowo-ołowiowe (z ciekłym elektrolitem) i różnią się głównie wagą.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Cze, 2012   

Szybko siedział? A jakie to były akumulatory?
Typowe kwasowe muszą pracować w poziomej pozycji. A co w przypadku wywrotki?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 30 Cze, 2012   

Pisz: typowe klasyczne kwasowe, czyli z ciekłym elektrolitem.
Rower też musi jeździć po poziomej drodze i to kołami na dół.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Cze, 2012   

Niekoniecznie. Kolega jechał kołami do góry ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Maj, 2013   

Kupiłem ostatnio 4 szt takich akumulatorów:



i są w trakcie testów. Dziś powinienem zakończyć testy. Zapowiada się całkiem, całkiem ;)

Wczoraj je naładowałem do 15V, po "ostygnięciu" miały w granicach 13,8V
Jechałem rowerem z silnikiem BLDC 500W 48V z prędkością maksymalną, prawie non stop nieco ponad 30 km/h, pierwsza z 4 kontrolek zaczęła przygasać po 20 km, teraz mam przejechane 35 km i świecą się w czasie jazdy jeszcze 3, dziś dokończę test, bo wczoraj już mnie znudziło i nieco zmroziło ;)
Zrobiłem z nich pakiet z wyprowadzeniami do wyrównywania przy ładowaniu. Jako złączkę wykorzystałem złączkę od radii samochodowych, którą przepiłowałem na połowę. Zostało mi jeszcze złącze z 8 stykami do wykorzystania na przyszłość ;)







 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Maj, 2013   

No i przejechałem 60 km. Aż boję się testów z mniejszą prędkością ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 26 Maj, 2013   

Taka sugestia - "przejechałem 60km" nic nikomu nie mówi. Może to i ciekawostka ale nie daje żadnych informacji o akumulatorze.

Co innego stwierdzenie: "wyssałem z zestawu 16.3Ah i przejechałem 60km"

Wtedy nawet jak ktoś ma inne aku to może porównać obiektywnie ich jakość, ocenić zasięg jaki uzyska porównując ze swoimi aku, ocenić aku po możliwej do oddania pojemności, która przekłada się na zasięg.

A "przejechałem 60km" : "no fajnie, przejechał, miał fajna wycieczkę ale o czym to niby mi to mówić prócz dania do zrozumienia, że fajnie się jechało"

:P
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Maj, 2013   

Fakt. Nie wszyscy czytali inne moje wypowiedzi na temat zasięgów moich rowerów i akumulatorów, z których dotychczas korzystałem ;) No więc na tych akumulatorach, to mój największy zasięg jaki osiągnąłem dotychczas na pełnej prędkości. Miałem zasięgi rzędu 60 km, ale na silnikach 300W i przy prędkościach rzędu 20 km/h. Tu jest 500W, szybkość 30km/h, więc świadczy to o jakości akumulatorów. Nie wiem ile wyssałem, bo jakoś nigdy mnie to nie interesowało. Zawsze sprawdzałem zasięg, bo to dla mnie jest najważniejsze, a nie ile włożyłem i ile wyssałem :D Interesuje mnie bardziej ile kilometrów mogę przejechać na danym rowerze i z jaką prędkością na jednym ładowaniu a sprawy techniczne, jakby pomijam. Dla porównania, na akumulatorach chilwee, przy silniku 650W z podobną prędkością przejeżdżałem około 40 paru kilometrów, więc dla mnie jest to jakieś porównanie. Za akumulatory okazyjnie zapłaciłem w sumie 436 zł z przesyłką. Nie potrzebuję jakichś specjalnych ładowarek i kontrolerów każdego ogniwa. Jak na razie, to są najlepsze akumulatory żelowe, jakie testowałem. A gadamy w tym temacie o akumulatorach, a nie o sprawnościach kontrolerów, silników czy oporów toczenia i dlatego piszę, że na tych greensaverach przejechałem największy dystans jaki udało mi sie pokonać na jednym ładowaniu na akumulatorach żelowych i na dodatek na dość mocnym silniku. Nie mam możliwości przetestowania tego na typowym silniku 250W, ale sądząc po osiągniętym wyniku, te akumulatory mogą dać największy zasięg dla akumulatorów żelowych. Przynajmniej tak wynika z moich testów.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 26 Maj, 2013   

tas napisał/a:
Co innego stwierdzenie: "wyssałem z zestawu 16.3Ah i przejechałem 60km"
Racja, tyle że to już choroba zawodowa spowodowana nadmiarem elektryfikacji w życiu, no bo żeby test był miarodajny niezbędne przecież jest zabranie ze sobą conajmniej oscyloskopu, watomierza, gps'u i akcelerometrów. A potem można stwierdzić j/w, a poniżej podać pełne dane telemetryczne - oscylogramy przebiegu rozładowania akumulatora, przekrój pionowy pokonowyanej trasy, współrzędne toporaficzne i zarejestrowane zmiany ciśnienia tfu.. przyspieszenia ;)

Tyle tylko że większość użytkowników e-rowerów korzysta z nich do szybkiego i taniego pokonywania swoich lokalnych 'trójkątów bedmudzkich' dom-praca-ew.sklep-browar, i taki wynik powinen im wystarczyć ażeby wyrobić sobie własne zdanie o tym produkcie.

ŻelTomek obiecał test i przetestował, 'na wuj drążyć' jego praktyczne podejście do tematu', ważne że mu się wogóle chciało :roll:

tas napisał/a:
A "przejechałem 60km" : "no fajnie, przejechał, miał fajna wycieczkę ale o czym to niby mi to mówić prócz dania do zrozumienia, że fajnie się jechało"
Jasne, takie fajne dwie godziny jazdy z prędkością 30km/h, tylko że można znieść jajo na tym siodełku, albo dwa, i 'jaja z wycieczki' przywieźć do domu.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 26 Maj, 2013   

No przecież nie neguję potrzeby testu - ale jako potencjalny odbiorca tych informacji nie bez nieśmiałości - zgłosiłem propozycję poszerzenia informacji :)
Co ja na to poradzę, że należę akurat właśnie do tej mniejszości ludzi, dla których pojemność akumulatora i możliwy do uzyskania na niej zasięg to stosunkowo istotna informacja :P
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Maj, 2013   

Nie wiem, nie mierzę, wsiadam na rower po naładowaniu i jadę :D Dla przeciętnego Kowalskiego najważniejsze informacje, to szybkość i zasięg na naładowanym akumulatorze. Kwestie technologiczne zazwyczaj go nie interesują ;)
Po rozładowaniu pomierzyłem akumulatory i jeden trochę odstaje od pozostałych. Miał 10,5V podczas gdy inne miały ponad 11V. Będę z tym walczył, ale po wypłacie ;)
Teraz czeka mnie test przy 20km/h... zniosę chyba jajo :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Dziś się nieco poświęciłem, ale deszcz i zimno mnie przegoniło. Starałem się jechać z prędkością w granicach 20km/h. Przejechałem na chwilę obecną 58 km i świecą się jeszcze 3 kontrolki z czterech. Wydaje mi się, że jeszcze przejadę spokojnie ze 30 km, ale muszę poczekać na lepszą pogodę. Pierwsza kontrolka zaczęła mi przygasać po przejechaniu 45 km. Przy pełnej prędkości migała mi po 20 km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group