ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Lepsze od bocznika
Autor Wiadomość
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Maj, 2008   

Uzupełniając temat liczę straty na akumulatorach Pb na przykładzie Pana Zbyszka.
Szacuje że lekko rozładowany akumulator Trojan ma oporność wewnętrzną około 5 mili om.
14*0,005 = 0,07om, spadek napięcia 200A*0,07om= 14V, Straty = 14V*200A = 2,8kW – sporo.

2,8kW to straty przy 16kW – chwilowe.
Dla 100A – straty ciągłe 700W (też sporo)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 14 Maj, 2008   

Złe wyliczenia.
"Sławek" zrób takie auto i pomierz, a potem popraw całość, a ja chętnie skorzystam z wyników doświadczeń.

W okresie: jesień, zima, wiosna akumulatory powinno się podgrzewać, więc dwa w jednym, czyli bez strat.

To jak z żarówkami energooszczędnymi. U mnie żarówki są wkalkulowane w ogrzewanie mieszkania, pralnii, garażu (oprócz grzejników), więc ich zmiana na energoszczędne mija się z celem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 17 Maj, 2008   

Tak więc zmniejszyłem dzisiaj straty energetyczne.
Wyjąłem akumulator 12V (do instalacji świateł) - 16 kg; wyjąłem dwa aku. litowo-polimerowe - 6 kg (z różnych względów, zostało 42 szt. - będzie lepiej współpracować z TROJANAMI na przyczepie); przerobiłem 1 aku. litowo-polimerowy (z 3,7V/100Ah na 12V/30Ah - 2,5 kg); włożyłem przerobiony litowo-polimerowy i podłączyłem odbiory 12V.
Aku. 12V/30Ah litowo-polimerowy w razie potrzeby wytrzyma (da światła i inne) tyle samo co rozruchowy energy 12V/60Ah.

Razem obniżyłem wagę auta o 19,5 kg, czyli zmniejszyłem straty o prawie 2%.

Aku. litowe mają inne oporności wewnętrzne niż kwasowe.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Tak więc zmniejszyłem dzisiaj straty energetyczne.
Wyjąłem akumulator 12V (do instalacji świateł) - 16 kg; wyjąłem dwa aku. litowo-polimerowe - 6 kg (z różnych względów, zostało 42 szt. - będzie lepiej współpracować z TROJANAMI na przyczepie); przerobiłem 1 aku. litowo-polimerowy (z 3,7V/100Ah na 12V/30Ah - 2,5 kg); włożyłem przerobiony litowo-polimerowy i podłączyłem odbiory 12V.
Aku. 12V/30Ah litowo-polimerowy w razie potrzeby wytrzyma (da światła i inne) tyle samo co rozruchowy energy 12V/60Ah.

Razem obniżyłem wagę auta o 19,5 kg, czyli zmniejszyłem straty o prawie 2%.

Aku. litowe mają inne oporności wewnętrzne niż kwasowe.


Może jakieś zdjęcie przerobionego akumulator 12V?
Nie stracił szczelności?

Lepszym (i droższym) rozwiązaniem jest wymian oświetlenia na LED – łącznie z światłami do jazdy dziennej (LED 5W, zamiast 50W halogen) z homologacją.
A w miejsce halogenów xenony (światła mijania) do jazdy nocą.

Warto przemyśleć temat wmontowania blachy w miejsce kratki nawiewowej chłodnicy, może zmniejszy się współczynnik Cx.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Pudełko się nie zmieniło, brak zewnętrznych różnic w akumulatorze.
Nad innymi zmianami już trochę myślałem.
Xenony mają wielką wadę, mają idealną linię odzielającą górę ciemną od jasnego dołu oświetlenia drogi, nie widać dalszych przechodniów; to jest przyczyną wielu wypadków.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Zauważcie, jacy robimy się oszczędni.
Patrzymy na to, czy silnik ma sprawność 70%, czy też 90%, liczymy każdego wata, chociaż to są chwilowe obciążenia; a w spalinowych średnio w praktyce ponad 90% energii robi efekt cieplarniany, dużo o tym się mówi, a auta robią coraz cięższe.


Bez przesady produkuje się coraz więcej małych aut (kiedyś ich nie było)
W małych oszczędnych diesel’ach (3litry/100km) zimą jest problem z ogrzewaniem.
Myśli się już o wykorzystaniu do ogrzewania samochodu nie tylko ciepło z silnika,
ale także z spalin.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Małe auta były zawsze, tylko Polacy szukają ciężkich BMW i MERCEDESÓW; każdy widzi co chce.
Problem jest z ogrzewaniem powietrza przez diesla, bo prawie cała energia idzie w środowisko, nawet zimą.
Ciepło spalin ma tą zaletę, że od rozpoczęcia pracy one są gorące, a silnik dopiero się nagrzewa, ale jak się nagrzeje, to nie idzie stać obok niego.
Jednak najlepsze jest elektryczne auto.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Slawek napisał/a:
Myśli się już o wykorzystaniu do ogrzewania samochodu nie tylko ciepło z silnika, ale także z spalin.

Pomysł nie jest nowy. Jeżeli się nie mylę, taki był system ogrzewania w popularnym "Garbusie".
Elementem ogrzewającym powietrze zasysane przez dmuchawę był po prostu tłumik.
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Uczciwie by było, gdyby spalinowiec miał rurę całą wydechową z wylotem w środku auta, żeby nie zatruwać przechodniów i innych kierowców.
Ja mam grzejniki w środku auta elektrycznego.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Slawek napisał/a:

Bez przesady produkuje się coraz więcej małych aut (kiedyś ich nie było)
W małych oszczędnych diesel’ach (3litry/100km) zimą jest problem z ogrzewaniem.


3/100? Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby samochód w cyklu mieszanym
łykał 3 litry ropy. Może rzucisz przykładem?

Pzdr.
L.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Małe auta były zawsze, tylko Polacy szukają ciężkich BMW i MERCEDESÓW

Czuję się dotknięty

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Xenony mają wielką wadę, mają idealną linię odzielającą górę ciemną od jasnego dołu oświetlenia drogi, nie widać dalszych przechodniów; to jest przyczyną wielu wypadków.


Nie xenony mają taką właściwość tylko reflektory soczewkowe
mam takie w aucie i mnie to drażni
Jakby wsadzić xenona do normalnej lampy to jest ok
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Maj, 2008   

Lisciasty napisał/a:
Slawek napisał/a:

Bez przesady produkuje się coraz więcej małych aut (kiedyś ich nie było)
W małych oszczędnych diesel’ach (3litry/100km) zimą jest problem z ogrzewaniem.


3/100? Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby samochód w cyklu mieszanym
łykał 3 litry ropy. Może rzucisz przykładem?

Pzdr.
L.


VW Lupo, Smart Fortwo (to co słyszałem na trasie 2,5 l/100km, bez klimatyzacji).

Oszczędne jest Audi A2 aluminiowe, nie znam nikogo kto może to potwierdzić.

Oszczędne małe diesle są ok., ale zimą jest zimno w kabinie i każda awaria silnika
to spory koszt. (miniaturyzacja kosztuje)
Ostatnio zmieniony przez Slawek Pon 19 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pon 19 Maj, 2008   

Slawek napisał/a:

VW Lupo, Smart Fortwo (to co słyszałem na trasie 2,5 l/100km, bez klimatyzacji).

Oszczędne jest Audi A2 aluminiowe, nie znam nikogo kto może to potwierdzić.

Ano, w trasie i bez klimy czyli 10% czasu używania auta dla 90% ludzi :>
Natomiast jak się chce pojeździć po mieście i postać w korkach, hamując
i przyspieszając co chwilę to z tych 2,5 litrów zrobi się 5.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Maj, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Pudełko się nie zmieniło, brak zewnętrznych różnic w akumulatorze.
Nad innymi zmianami już trochę myślałem.
Xenony mają wielką wadę, mają idealną linię odzielającą górę ciemną od jasnego dołu oświetlenia drogi, nie widać dalszych przechodniów; to jest przyczyną wielu wypadków.


Halogeny mają zasięg 50m, a xenon 150m.
Tam gdzie nie widać przedmiotów (czarna dziura) światło halogenu nawet nie dociera.
We wszystkich szybkich samochodach stosuje się xenony
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Maj, 2008   

Lisciasty napisał/a:
Slawek napisał/a:

VW Lupo, Smart Fortwo (to co słyszałem na trasie 2,5 l/100km, bez klimatyzacji).

Oszczędne jest Audi A2 aluminiowe, nie znam nikogo kto może to potwierdzić.

Ano, w trasie i bez klimy czyli 10% czasu używania auta dla 90% ludzi :>
Natomiast jak się chce pojeździć po mieście i postać w korkach, hamując
i przyspieszając co chwilę to z tych 2,5 litrów zrobi się 5.


Lupo 3L w mieście pali 3l/100 (http://volkswagen.terramail.pl/lupo_opis.html):

W lipcu 1999 Volkswagen zaprezentował w szwedzkiej miejscowości Gothenburg pierwszy 3-litrowy samochód, który pod względem ekologicznym jest najbardziej przyjaznym dla środowiska samochodem spalinowym na świecie. Samochód ten posiada aerodynamiczną konstrukcję, zbudowany jest z lekkich elementów i spala mniej niż 3 litry oleju napędowego na 100 kilometrów, przy jednoczesnej bardzo niskiej emisji substancji szkodliwych. Po raz pierwszy w przypadku samochodu osobowego udało się osiągnąć wartości graniczne emisji dwutlenku węgla poniżej poziomu 90 g na 1 km


3 - litrowy VW Lupo wyposażony jest w całkowicie nowy trzycylindrowy silnik TDI o pojemności 1,2 litra, którego kadłub i głowica cylindra wykonane są z aluminium. Ta wysokoprężna jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem osiąga moc 45 kW / 61 KM przy 4000 obrotów na minutę, dzięki wysokociśnieniowemu wtryskowi, realizowanemu przez pompowtryskiwacze. Nic więc dziwnego, że ważący zaledwie 830 kg VW Lupo wykazuje duży temperament: prędkość maksymalna wynosi 165 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 14,5 sekundy. Po napełnieniu 34 litrowego zbiornika paliwa można przejechać bez ponownego tankowania ponad 1000 km.

Specjalnie dla 3-litrowego Lupo opracowana została zautomatyzowana pięciobiegowa skrzynia przekładniowa z elektrohydraulicznym przełączaniem biegów i systemem Tiptronic. Nie ma tu pedału sprzęgła - dzięki funkcji Tiptronic zmiana biegów następuje w sposób automatyczny. W trybie "economy" funkcja stop-start pozwala na uniknięcie niepotrzebnej
pracy silnika podczas postoju samochodu. Po zdjęciu nogi z pedału gazu i naciśnięciu pedału hamulca na dłużej niż trzy sekundy następuje wyłączenie silnika.

VW Lupo 1,2 l. TDI posiada wygładzone pod względem aerodynamicznym nadwozie, składające się z w pełni ocynkowanych blach stalowych o zredukowanym ciężarze. Długość nadwozia wynosi 3,53 m. Drzwi, pokrywy silnika i bagażnika oraz zderzaki wykonane są ze szczególnie lekkich materiałów takich jak stopy aluminium i magnezu czy tworzywa sztuczne. Specjalne opony na 14 calowych obręczach kół zmniejszają opór przy toczeniu. Współczynnik oporu powietrza (Cw) wynosi 0,29.

VW Lupo 1,2 TDI jest kompaktowym, zgrabnym samochodem, którym wygodnie mogą podróżować cztery osoby. Wnętrze pojazdu o młodzieżowym charakterze zapewnia wystarczająco dużo miejsca zarówno dla pasażerów jak i dla bagażu. Do wyposażenia standardowego należą takie elementy zwiększające bezpieczeństwo, jak poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, system przeciwdziałający blokadzie kół podczas hamowania (ABS) oraz obrotomierz i komputer pokładowy wyświetlający m. in. średnie zużycie paliwa i zużycie paliwa w danym momencie. 3-litrowe Lupo można kupić w Niemczech od 23 lipca 1999.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group