ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładniowy silnik DC od srodka
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   Przekładniowy silnik DC od srodka

Miałem okazję rozbierać, to zamieszczam fotki, może się komuś przydadzą ;)
Silnik DC 250W 36V tylne koło.







Silnik nie posiada wolnobiegu, ale nie czuje się jakiegoś mocnego oporu przy pedałowaniu pomimo kręcenia silnikiem.
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Tryby raczej dobrze zachowane mimo, że to chyba staroć bo nie ma wolnobiegu. Bez wolnobiegu były starsze rowery gdzie stosowano ładowanie regeneracyjne. Później z tego zrezygnowano.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Ten silnik może mieć małe opory, ponieważ wirnik może być zrobiony z samej miedzi (tarcza z drutów miedzianych umieszczona między magnesami).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Możliwe, bo dalej nie rozbierałem. Obudowa wirnika jest dość plaska, to może i tak jest skonstruowany.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Potwierdzam słowa gienka. Wirnik to zalane uzwojenia w żywicy w kształcie dysku grubości 2-3mm. Brak żelaza na wirniku powoduje brak strat na prądy wirowe i dlatego kręci się leciutko.
Magnesy są umieszczone po jednej stronie wirnika, z drugiej jest blaszana zwora magnetyczna. Jakby ktoś chciał taki silnik rozbierać to bardzo trzeba uważać na magnesy. Przy małej szczelinie siła jest straszliwa. Silnik bez przeciążania jest wyjątkowo trwały. Po kilku latach wymieniałem w takich łożyska, do tego smarowanie i dalej chodzi pięknie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

A jak z żywotnością szczotek?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Szczotki (jak są dobre) powinny przy normalnym użytkowaniu wytrzymać z 10 lat.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Jak wymieniałem łożyska to szczotki i komutator były jak nowe. Nawet było mało pyłu ze szczotek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Wszystkie domniemania się sprawdziły ;)
W środku jest wirnik z cewek, magnesy i zwora magnetyczna :)



I mam z tym pewien problem i nie wiem jak to ruszyć.
Otóż, po dłuższej jeździe i nagrzaniu się silnika, ów dysk ulega odkształceniu i zaczyna trzeć o magnesy. Mało tego, sam dysk z cewek jest lekko "przekoszony" i ma bicie, może to jest przyczyną tarcia. Wstawienie podkładek niewiele zmieniło i nadal tarcie po nagrzaniu występuje. Cewki są zalane twardym plastikiem. Jak to naprawić? Podgrzać opalarką i klepać?
Otarcia widać na zdjęciu na lewej dolej części wirnika. Ociera się o trzy magnesy w stojanie. Szlifować magnesy, czy jakiś inny pomysł?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Nie pamiętam dokładnie ale powinna być na wale chyba podkładka dystansowa. Jeśli jest to może spróbuj podłożyć 0,5 mm lub mniej od strony magnesów. Z wirnikiem bym bardzo uważał, jest wyjątkowo delikatny, jak pęknie to śmietnik. Na pewno nie może trzeć o magnesy bo sie zrobią zwarcia. W ostateczności możesz podłożyć podkładkę na wale od strony magnesów i dekiel ( zworę magnetyczną) też delikatnie odsunąć. Spadnie na pewno sprawność. Pytanie tylko, czy dużo.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Z podkładkami już walczyłem, nie pomaga. Robią się duże opory. Podkładki, jakie są w silniku, to jakieś plastikowe, cieniutkie, o parę setek grubości.
Jedynie, co mi do głowy przychodzi, to zeszlifowanie magnesów kątówką z papierem ściernym.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Robią się opory bo zaciskane są łożyska. Trzeba tak jak napisałem, odsunąć jeszcze ten dekiel blaszany żeby łożyska miały luz
 
 
Rakieta 
początkujący


Wiek: 74
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Chełmża
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Witam,zeeltom jak ociera tylko o trzy magnesy to morze prestawic magnesy
_________________
Tylko krowa nie zmienia poglądów
pozdrawiam Marian
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Magnesy są raczej na stałe przymocowane.
Wynika z tego, że trzeba spróbować zeszlifować magnesy, skoro lepiej nie dotykać dysku. Tam są cholernie małe odległości między zworą i magnesami. A może ten dysk podgrzać opalarką i go "wycentrować"?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

zeeltom napisał/a:
...ulega odkształceniu i zaczyna trzeć o magnesy. ...., sam dysk z cewek jest lekko "przekoszony" i ma bicie, może to jest przyczyną tarcia. Wstawienie podkładek niewiele zmieniło i nadal tarcie po nagrzaniu występuje.....Otarcia widać na zdjęciu na lewej dolej części wirnika. Ociera się o trzy magnesy w stojanie. Szlifować magnesy, czy jakiś inny pomysł?

Skoro wirnik po odkształceniu ociera tylko o 3 magnesy to moim zdaniem oś wirnika jest "nieprostopadła" do magnesów (lub magnesy "nierównoległe" do wirnika). By to poprawić spróbowałbym "podłożyć" podkładki pod śruby pokrywy przy najbardziej wyszlifowanym magnesie, lub starał się lekko przesunąć całą pokrywę w kierunku dobrych magnesów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group