|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przekładniowy silnik DC od srodka |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015
|
|
|
Oś jest prostopadła, tylko dysk cewek jest przekoszony o jakiś 1 mm.
Jak nim kręcę, to widać, że "podskakuje" o ten 1 mm.
Jak silnik jest zimny, to jest OK. Jak się rozgrzeje, to trze o magnesy. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015
|
|
|
Gdyby tylko dysk był krzywy to powinien "szlifować wszystkie magnesy równo. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015
|
|
|
Pod warunkiem, że wszystkie są idealnie równe. A nie są
Trze o 3 sztuki, co drugi. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015
|
|
|
Jak się zniekształca od temperatury to nic nie zrobisz. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015
|
|
|
Tak jak piszesz, może opalarka? Można dać jakiś pierścień (jakieś 0,5 mm) między magnesy, a wirnik i docisnąć wirnik, potem opalarka. Inna wersja, do dać dwa pierścienie po obu stronach wirnika, skręcić silnik i podgrzać go prądem (silnik nie powinien być w stanie się obrócić). Ps może się skrzywił od dymu fajek . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015
|
|
|
Tylko jeszcze małe pytanie: co się odkształca od temperatury? Wirnik, czy obudowa?
Bo to bicie talerza z cewkami mogło być od nowości, zresztą cholera wie...
Szkoda by rowerek służył tylko na krótkie dystanse. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015
|
|
|
Na forum jest/była dyskusja o napełnianiu silnika olejem.
Może to byłby sposób na krzywy wirnik z cewkami?
PS Piszę to bez większego przekonania - tarcie prędzej czy później zrobi swoje |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015
|
|
|
Ja nie szlifowałbym magnesów (są pokryte, może niklem ?), ponieważ są dość mocno korodujące. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Ja nie szlifowałbym magnesów (są pokryte, może niklem ?), ponieważ są dość mocno korodujące. |
Magnesy są właśnie niklowane bo korodują. Poza tym ze szlifowanych ciężko jest usunąć opiłki. Najlepiej sprężonym powietrzem. Po szlifowaniu trzeba by je polakierować. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015
|
|
|
Też bym odradzał szlifowanie. Jeżeli teraz zahacza o co drugi - po szlifowaniu będzie ocierał o każdy. A odsłonięcie ferrytu nie wyjdzie na dobre.
Czy nie da się zastosować podkładek i na osi, i na obwodzie pokrywy? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015
|
|
|
To przeca pisałem zeeltomowi. Z jakiegoś powodu nie może |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
Nie może, bo wtedy są naciski na łożyska i silnik bardzo ciężko pracuje. Kombinowałem na różne sposoby z tymi podkładkami i wychodzi na to, że nie tędy droga.
Będę próbował jednak nacentrować te wirujące cewki.
Jak się nie uda, to mam jeszcze jakiś inny silnk BLDC z kontrolerem, to najwyżej zmienię napęd. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Wracam do tematu. Wszystkie nierówności przeszlifowałem (oprócz magnesów). Silnik teraz chodzi lekko, ale nadal po rozgrzaniu występuje głośna praca. Zaczyna głośno pracować zębatka wirnika. Jest metalowa, trzy kółka, które napędza są plastikowe i zewnętrzna bieżnia zębatki jest metalowa. Kręcąc kołem po nagrzaniu wyraźnie słychać głośną pracę zębatki na wirniku (ilość obrotów to sugeruje, że chodzi o tę zębatkę).
Tak, jakby tryby były luźne, czy coś w tym stylu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak to zlikwidować? Koło obraca się nadal lekko, tylko zębatka hałasuje. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Miałem przypadek z takim silnikiem, że hałasował po nagrzaniu. Wymiana wszystkich łożysk załatwiła sprawę. Tarcia tam jednak nie było |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
A propos łożysk, to gdzie można znaleźć największy wybór? Takich małych, do silników w rowerach.
Spróbuję wymienić.
Wymieniałeś w silniku i zębatkach? U mnie by było 5 szt.
Może najpierw w silniku, a później, jak nie pomoże w zębatkach? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|