ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładniowy silnik DC od srodka
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Oś jest prostopadła, tylko dysk cewek jest przekoszony o jakiś 1 mm.
Jak nim kręcę, to widać, że "podskakuje" o ten 1 mm.
Jak silnik jest zimny, to jest OK. Jak się rozgrzeje, to trze o magnesy.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Gdyby tylko dysk był krzywy to powinien "szlifować wszystkie magnesy równo.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Pod warunkiem, że wszystkie są idealnie równe. A nie są :)
Trze o 3 sztuki, co drugi.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015   

Jak się zniekształca od temperatury to nic nie zrobisz. :cry:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

Tak jak piszesz, może opalarka? Można dać jakiś pierścień (jakieś 0,5 mm) między magnesy, a wirnik i docisnąć wirnik, potem opalarka. Inna wersja, do dać dwa pierścienie po obu stronach wirnika, skręcić silnik i podgrzać go prądem (silnik nie powinien być w stanie się obrócić). Ps może się skrzywił od dymu fajek :sad: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

Tylko jeszcze małe pytanie: co się odkształca od temperatury? Wirnik, czy obudowa?
Bo to bicie talerza z cewkami mogło być od nowości, zresztą cholera wie...
Szkoda by rowerek służył tylko na krótkie dystanse.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

Na forum jest/była dyskusja o napełnianiu silnika olejem.
Może to byłby sposób na krzywy wirnik z cewkami?

PS Piszę to bez większego przekonania - tarcie prędzej czy później zrobi swoje :cry:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

Ja nie szlifowałbym magnesów (są pokryte, może niklem ?), ponieważ są dość mocno korodujące.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

gienek333 napisał/a:
Ja nie szlifowałbym magnesów (są pokryte, może niklem ?), ponieważ są dość mocno korodujące.

Magnesy są właśnie niklowane bo korodują. Poza tym ze szlifowanych ciężko jest usunąć opiłki. Najlepiej sprężonym powietrzem. Po szlifowaniu trzeba by je polakierować.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

Też bym odradzał szlifowanie. Jeżeli teraz zahacza o co drugi - po szlifowaniu będzie ocierał o każdy. A odsłonięcie ferrytu nie wyjdzie na dobre.
Czy nie da się zastosować podkładek i na osi, i na obwodzie pokrywy?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

To przeca pisałem zeeltomowi. Z jakiegoś powodu nie może :?:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 12 Sie, 2015   

Nie może, bo wtedy są naciski na łożyska i silnik bardzo ciężko pracuje. Kombinowałem na różne sposoby z tymi podkładkami i wychodzi na to, że nie tędy droga.
Będę próbował jednak nacentrować te wirujące cewki.
Jak się nie uda, to mam jeszcze jakiś inny silnk BLDC z kontrolerem, to najwyżej zmienię napęd.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Wracam do tematu. Wszystkie nierówności przeszlifowałem (oprócz magnesów). Silnik teraz chodzi lekko, ale nadal po rozgrzaniu występuje głośna praca. Zaczyna głośno pracować zębatka wirnika. Jest metalowa, trzy kółka, które napędza są plastikowe i zewnętrzna bieżnia zębatki jest metalowa. Kręcąc kołem po nagrzaniu wyraźnie słychać głośną pracę zębatki na wirniku (ilość obrotów to sugeruje, że chodzi o tę zębatkę).
Tak, jakby tryby były luźne, czy coś w tym stylu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak to zlikwidować? Koło obraca się nadal lekko, tylko zębatka hałasuje.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Miałem przypadek z takim silnikiem, że hałasował po nagrzaniu. Wymiana wszystkich łożysk załatwiła sprawę. Tarcia tam jednak nie było
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

A propos łożysk, to gdzie można znaleźć największy wybór? Takich małych, do silników w rowerach.
Spróbuję wymienić.
Wymieniałeś w silniku i zębatkach? U mnie by było 5 szt.
Może najpierw w silniku, a później, jak nie pomoże w zębatkach?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group