ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy
Autor Wiadomość
Filip123 
początkujący
Filip123


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 24
Skąd: koszalin
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015   brak mocy

Witam
Mam skuterek oczywiście elektryczny z silnikiem 350w 24v zamontowałem w nim
regulator 24v 500w, koła to 12" a przekładnia to 1:6. I na prostej to jakoś ładnie jedzie ale
pod jakieś górki strasznie muli nawet takie nie za duże. i czy jak zmienię silnik na 500w to czy bedzię ładniej pokonywać wzniesienia? czy może lepiej przewoltować ten co mam do 36v?
Pozdrawiam Filip
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015   

Jeśli to silnik przekładniowy to po przewoltowaniu żywotność przekładni mocno sie skróci, jeśli to dd to jaknajbardziej przewoltowywać.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015   

Ale mówimy tu o braku mocy na podjazdach a nie zbyt małej prędkości... Wiadomo że podniesienie napięcia sumarycznie moc zwiększy ale to właśnie amperów tu potrzeba :P chyba że napięcie w górę i zmiana przekładni
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Filip123 
początkujący
Filip123


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 24
Skąd: koszalin
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015   

jest to oczywiście silnik bez przekładniowy.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015   Re: brak mocy

Filip123 napisał/a:
Witam
Mam skuterek .. z silnikiem 350w 24v ... regulator 24v 500w, koła to 12" a przekładnia 1:6. na prostej to..jedzie ale pod górki strasznie muli ... czy jak zmienię silnik na 500w to czy bedzię ładniej pokonywać wzniesienia? czy może lepiej przewoltować ten co mam do 36v?
Pozdrawiam Filip

Żeby zdecydowanie poprawić jazdę po górkach najlepiej byłoby gdybyś zrobił trzy rzeczy na raz:
1. podniósł napięcie (w swoim "trendline" bez wymiany sterownika podniosłem napięcie z oryginalnych 24V na 28V co podniosło moc i prędkość o ~20-30% bez negatywnego wpływu na działanie rowerka).
2. zwiększył przełożenie na 1:8 (zmienił tylną zębatkę z 63z którą prawdopodobnie używasz na 80z. Jeżeli wcześniej podniesiesz napięcie, to prędkość pozostanie podobna a wzrośnie moc na podjazdach).
3. zmienił silnik na mocniejszy (wówczas nawet na podjazdach nie powinieneś mieć problemów z prędkością).
Odpowiednie symulacje możesz przeprowadzić na:
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
 
 
Filip123 
początkujący
Filip123


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 24
Skąd: koszalin
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Dziękuję za odpowiedzi.
Czy ten sterownik co mam standardowy chińczyk z magmy(yk31c)
mogę przewoltować do 36v ?
Pozdrawiam
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

bloodyopel, wg. teorii to masz racje. Ale tu na forum praktyka juz nie raz pokazala ze zwiekszenie napiecia zwieksza tez i prad czyli moment silnika. Efekt ten nie powinien wystepowac w sterownikach wektorowych jak np. sabvoton ale i tu jest roznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group