|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015 brak mocy
|
|
|
Witam
Mam skuterek oczywiście elektryczny z silnikiem 350w 24v zamontowałem w nim
regulator 24v 500w, koła to 12" a przekładnia to 1:6. I na prostej to jakoś ładnie jedzie ale
pod jakieś górki strasznie muli nawet takie nie za duże. i czy jak zmienię silnik na 500w to czy bedzię ładniej pokonywać wzniesienia? czy może lepiej przewoltować ten co mam do 36v?
Pozdrawiam Filip |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
Jeśli to silnik przekładniowy to po przewoltowaniu żywotność przekładni mocno sie skróci, jeśli to dd to jaknajbardziej przewoltowywać. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
Ale mówimy tu o braku mocy na podjazdach a nie zbyt małej prędkości... Wiadomo że podniesienie napięcia sumarycznie moc zwiększy ale to właśnie amperów tu potrzeba chyba że napięcie w górę i zmiana przekładni |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
jest to oczywiście silnik bez przekładniowy. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015 Re: brak mocy
|
|
|
Filip123 napisał/a: | Witam
Mam skuterek .. z silnikiem 350w 24v ... regulator 24v 500w, koła to 12" a przekładnia 1:6. na prostej to..jedzie ale pod górki strasznie muli ... czy jak zmienię silnik na 500w to czy bedzię ładniej pokonywać wzniesienia? czy może lepiej przewoltować ten co mam do 36v?
Pozdrawiam Filip |
Żeby zdecydowanie poprawić jazdę po górkach najlepiej byłoby gdybyś zrobił trzy rzeczy na raz:
1. podniósł napięcie (w swoim "trendline" bez wymiany sterownika podniosłem napięcie z oryginalnych 24V na 28V co podniosło moc i prędkość o ~20-30% bez negatywnego wpływu na działanie rowerka).
2. zwiększył przełożenie na 1:8 (zmienił tylną zębatkę z 63z którą prawdopodobnie używasz na 80z. Jeżeli wcześniej podniesiesz napięcie, to prędkość pozostanie podobna a wzrośnie moc na podjazdach).
3. zmienił silnik na mocniejszy (wówczas nawet na podjazdach nie powinieneś mieć problemów z prędkością).
Odpowiednie symulacje możesz przeprowadzić na:
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html |
|
|
|
|
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi.
Czy ten sterownik co mam standardowy chińczyk z magmy(yk31c)
mogę przewoltować do 36v ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015
|
|
|
bloodyopel, wg. teorii to masz racje. Ale tu na forum praktyka juz nie raz pokazala ze zwiekszenie napiecia zwieksza tez i prad czyli moment silnika. Efekt ten nie powinien wystepowac w sterownikach wektorowych jak np. sabvoton ale i tu jest roznie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|