ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Baterie Giant Twist
Autor Wiadomość
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

A przepraszam, nie zauważyłem tych na brzegu. Ja nie myślę nawet o instalacji. Co do ogniw przeszukałem szybko forum i kilka mi się rzuciło w oczy po średnio 8zł.

Tak na marginesie te baterie nawet nie wzbudzają ładowarki.

I faktycznie tu są tylko dwa pin`y.
Jakie macie napięcie po podłaczeniu do nich miernika?
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Baterie sanyo mają w spoczynku na pinach średnio od 24 do 28,7v po ładowaniu. Rower uznaje baterię za rozładowaną jeśli w trakcie jazdy napięcie spadnie poniżej 21V. Rozbierz baterię i podładuj ją na krótko powyżej 21V. Wtedy ładowarka zagada. Teraz pewnie zgłasza błąd.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

ksiadz napisał/a:
kilka mi się rzuciło w oczy po średnio 8zł.

Jeśli zamiast ogniw plaskich, pryzmatycznych wejdą typowe cylindryczne 18650 czyli o rozmierze 18 x 65 mm to 35 szt tzn 7S5P, winny to być raczej ogniwa wysokopradowe a nie laptopowe. Chyba ze wejdzie np 6P. Sprawdzić należy również BMS czy na pewno jest sprawny i czy będzie pasowal zakresem napięć, o wymiarach nie wspomnę.
A przy okazji skoro caly pakiet ma tak male napięcie to jesli był używany, to dlaczego BMS nie odciął obciążenia, dopuścił do takiego spadku napiecia ?
Oczywiscie 'reanimacje' należy zacząć od podladowania najsłabszych segmentow w trybie 1S, wyrównania całości i sprawdzenia rzeczywistej kondycji ogniw.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Nie wiem czy 19.7V to niskie napięcie, po tym jak rower co nie co przejechał potem został porzucony na kilka miesięcy.

Podajcie proszę przykłady ogniw o których piszecie.

Lachowiec jakie jest u Ciebie napięcie na Twoich bateriach jak mierzysz na wyjściu baterii bez obciążenia ?

Prosił bym jeszcze o wyjaśnienie skrótów S i P
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

7S = 7 szeregowo polacznych segmentow 5P, zrownoleglonych 5 ogniw.
7 x3 V = 21 V to uznane minimum dla wzglednie sprawnych ogniw.
7 x 4,2 V = 29,4 napiecie pakietu naladowanego na max.
Resztę musisz poczytac zanim weźmiesz się za dlubanie przy ogniwach li*
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Po ładowaniu jest u mnie 28,7V. Rozładowane mają w spoczynku około 24V. To są aku Sanyo. Jak mają 19,7 to mocno siadły. Musiałeś zostawić rower z rozładowanymi aku.
 
 
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Lechowiec, 19.7 to miały LG, te Sanyo mają równo 1V (obie). Pamiętaj, że mam w sumie cztery dwa rowey, jedne na LG inne na Sanyo takie jak Twoje.

Dziwi mnie ta równa wartość 1V, pozostaje mi je w jakiś sposób doładować i zobaczyć czy coś jeszcze z tego będzie zastanawiam mnie równa wartość dokłądnie 1V na obu. Coś tu jest nie tak, muszę to rozebrać.

Czy dobrym pomysłem będzie podłączenie zasilacza bezpośrednio do pinów na wyjściu ? (nie tych od strony ładowarki?)
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

BMS zadziałał i dlatego masz takie napięcie. Rozbierz i zmierz bezpośrednio na ogniwach w środku.
 
 
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Dzięki lechowiec
WojtekErnest wytłumacz mi jeszcze co znaczy "segmentow 5P"
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Jeden segment 5p to 5 ogniw równolegle.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Mechano napisał/a:
Jeden segment 5p to 5 ogniw równolegle.

Dokładnie tak, a w uzupełnieniu :
Jesli jedno pojedyńcze ogniwo ma 4,1 V i pojemnośc 2 Ah to 5 zrównoleglonych czyli
zwarte minusy ze soba ORAZ plusy zwarte ze sobą, dają segment 5P o napięciu 4,1 V i pojemności 10 Ah.

Jeśli 7 takich segmentów połączymy szeregowo to powstał pakiet 7S5P który
ma napięcie 7 x 4,1 = 28,7 V oraz pojemnosci 10 Ah.
Taki pakiet składa się z 35 ogniw bo 7 x 5 :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

To pamiętam z fizyki:)
Jednak nie przypominam sobie tego typu skrótów s czy p:)

Dzięki Panowie
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

"S" jak serial, "P" jak parallel.
 
 
jmilko 
początkujący
jmilko


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 2
Skąd: inowrocław
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   bateria roweru Giant

Witam,
Poniżej pisałeś o baterii do roweru Giant. Mam podobny problem. Jak podłączę ładowarkę do za kilka sekund się wyłącza. Pamiętasz ile razy podłączałeś aby zaczęła ładować?



ksiadz napisał/a:
Bateria ładowała się przez 10-20s po tym czasie ładowarka się wyłączała.
Bateria miała jak pisałem 19.7V miałem "czuja", że poziom ładowania ładowarki jest od 20V.
Podłączyłem na stałe miernik i włączałem za każdym razem ładowakę gdy się wyłaczała, obserwowałem że napięcie rośnie prawie za każdym włączeniem, gdy osiągneło 20V ładowarka zaczeła ładować!
Właśnie śmiga, pozostało jeszcze 2 baterie dość to męczące, ale skuteczne mam nadzieję, że komuś się przyda:)
Chociaż na pewno można to zrobić prościej:)

Dodam, że kolejne baterie są nie LG a Sanyo. Sprawdzę czy z nimi taki numer też przejdzie i dam znać.

Mam jeszcze pytanie odnośnie tego roweru, ale nie dotyczy baterii więc założę oddzielny wątek.

Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Myślę, że dość dużo około 30-40x
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group