Baterie Giant Twist |
Autor |
Wiadomość |
ksiadz
początkujący
Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Możesz mnie naprowadzić co mam pomierzyć?
Bateria tj. pomiar czarny/czerwony poza układem ma 19.7V
Przed jak wyżej.
Problem jest dokładnie jak tu https://www.youtube.com/watch?v=TfkQjdkBqIg |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Musisz oswobodzić całą niebieską płytkę. Do niej będzie poprowadzona cienka taśma. Musisz zmierzyć wszystkie napięcia pomiędzy sąsiednimi pinami czyli 1/2 2/3 3/4 i tak dalej. |
|
|
|
|
ksiadz
początkujący
Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Bateria ładowała się przez 10-20s po tym czasie ładowarka się wyłączała.
Bateria miała jak pisałem 19.7V miałem "czuja", że poziom ładowania ładowarki jest od 20V.
Podłączyłem na stałe miernik i włączałem za każdym razem ładowakę gdy się wyłaczała, obserwowałem że napięcie rośnie prawie za każdym włączeniem, gdy osiągneło 20V ładowarka zaczeła ładować!
Właśnie śmiga, pozostało jeszcze 2 baterie dość to męczące, ale skuteczne mam nadzieję, że komuś się przyda:)
Chociaż na pewno można to zrobić prościej:)
Dodam, że kolejne baterie są nie LG a Sanyo. Sprawdzę czy z nimi taki numer też przejdzie i dam znać.
Mam jeszcze pytanie odnośnie tego roweru, ale nie dotyczy baterii więc założę oddzielny wątek.
Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
ksiadz napisał/a: | ..że napięcie rośnie prawie za każdym włączeniem, gdy osiągneło 20V ładowarka zaczeła ładować!
|
Jesli masz rozłożoną obudowę to sprawdz napięcia każdej sekcji pod obciązeniem całości pakietu np. zarówkami samochodowymi 12/24 V . Bo cóż z tego że ładuje ale pod obciązeniem niektóre segment/y spadną szybko < 3V i znów to samo.
No bo 7S to teoretyczne napięcie minimalne wynosi 20-21V. Jesli było niżej to prawdopodobnie
któryś segment - lub kilka miało nawet 1,5 - 2V a to raczej żle wróży.
Czyli warto poznać rzeczywisty stan segmentów a nie tylko napięcie końcowe pakietu, bo to może być chwilowy sukces. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Czw 20 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ksiadz
początkujący
Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Z tym, że jeżeli nawet spadną i okażą się do wymiany, to czy ja gdzieś takowe dokupię? Szukałem i nie zalazłem:/ |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
ksiadz napisał/a: | Szukałem i nie zalazłem:/ |
Odczytałeś dokładny symbol ? A może wejdą w całości wysokoprądowe 18650 ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
lechowiec
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 86 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Nie martw się na zapas. Pomierz wszystkie cele. Idę o zakład, że wszystkie są równe tylko nadmiernie zostały rozładowane. Ładuj pierwszy raz jak w instrukcji czyli około 10 godzin. Daj balanserowi czas na porządne wyrównanie wszystkich cel. Będzie ok.
U Ciebie ta bateria jest całkiem inaczej zbudowana. Te ogniwa pryzmatyczne to prawdopodobnie litowo polimerowe są. Dla mnie lekki szok. Myślałem, że wszystko na cylindrycznych robili. W przypadku regeneracji może być problem, chociaż polimery pewnie dłużej pożyją.
Z którego roku jest ten rower? Możesz pokazać jak wygląda panel sterowania oraz gdzie jest driver? |
|
|
|
|
ksiadz
początkujący
Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
A są baterie 18650 w formie sztabek/tabliczek czekolady? Myślałem, że takie to tylko cylindryczne.
Bateria która jest tu opisywana składa się z 5sciu płaskich baterii. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Cyfry 18650 nie są przypadkowe przy ogniwach cylindrycznych. |
|
|
|
|
ksiadz
początkujący
Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Mechano rozwiń proszę.
Swoją drogą pewnie można tą baterię rozbebeszyć i wsadzić tam ogniowa cylindryczne, ale to już pewnie fekaloplastyka?
Przy okazji zapytam,
jaki ten rower powinien mieć zasilanie.
Jedne baterie mam 26V9Ah drugie 27V10Ah
? |
Ostatnio zmieniony przez ksiadz Czw 20 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Prawdopodobnie cena nowej baterii sprowadzi Cię na ziemię oraz lekko przewartościowuje punkt widzenia i fekaloplastyka zamieni się we wspaniałą opcję |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ksiadz
początkujący
Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Znam ceny baterii:)
Jeden z kolegów z tego forum, podrzucił mi kogoś kto robi to niby za 400zł, koszt ogniw to pewnie z 250zł. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
no, 100zł |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ksiadz
początkujący
Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
|
|
|
|
lechowiec
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 86 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Ogniw jest 35. Jakie ogniwa byś instalował, że liczysz po 8 zł? |
|
|
|
|
|