ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Giant Twist "manetka prędkości"
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 26 Sie, 2015   

Co jest głupotą. Powinny obie pracować równolegle.
 
 
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Śro 26 Sie, 2015   

zeeltom możesz pokazać w którym miejscu to zrobiłeś? tzn jak to rozwiązałeś, wiem co znaczy połączyć równolegle, ale jakie rozwiązanie dla tego roweru zrobiłeś?
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 42
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

zeeltom napisał/a:
Co jest głupotą. Powinny obie pracować równolegle.


Dwie osobne baterie dają pewne zalety. W zależności od potrzeb wozisz albo jedną albo dwie. Gdy jedna się ładuje na drugiej możesz jezdzic. Tak samo gdy w jednej wymieniasz ogniwa to na drugiej jeździsz. Baterie możesz praktycznie rozładowywać do samego końca.

Ja połączyć te baterie równolegle by w każdej chwili można była wyjąć każdą z nich z roweru oraz zainstalować bez względu na poziom naładowania?
 
 
ksiadz 
początkujący


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

Cytat:
W zależności od potrzeb wozisz albo jedną albo dwie

Zgadzam się z tym, ja z reguły zabieram tylko jedną baterię.. rzadko zdarzają mi się dłuższe przebiegi.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

Tez uważam ze użytkowo, technicznie a nawet psychologicznie dwie odrębne, przełączane baterie to nie jest zły pomysł. To że technicznie da się je połączyć, separować przez diody to jedno ale jednak użytkownik może mieć nierówne baterie, może chcieć jechać (wyładować) jedną, może mieć 3 rózne baterie itp
A ponadto w praktyce jest pewna psychologiczna ocena zasięgu polegająca na tym że w 1-stronę jadę na lewej a powrót na prawej, co 'gwarantuje' że prądu wystarczy. To taki pozatechniczny aspekt, wbrew pozorom ważny, bo szacunek zasięgu bywa złudny.
Mnie nie dziwi, że w fabrycznych konstrukcjach jest to często spotykane..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

Spotykane w jednym znanym mi modelu.
Po co robić pakiety 16s4p skoro można zrobić dwa po 16s2p i sobie przełączać?
W moim przypadku spiąłem równolegle plusy, wejścia ładowania i wyjścia na kontroler w dwóch identycznych pakietach i to działa.
Kiedyś wpadłem na taki głupi pomysł dwóch pakietów przepinanych, bo myślałem że dalej zajadę i guzik prawda, bo silnik niepotrzebnie ciągnie drugi, niepodłączony pakiet, co zwiększa zużycie prądu.
Ale, jak to już wspominałem, wolnoć Tomku w swoim domku ;)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

Kolegom chyba chodzi o praktyczność. W twoim wypadku zawsze trzeba mieć 2 pakiety na rowerze, a jeżeli ktoś woli na jednym jeździć a drugi ładować to jego to nie zadowala.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

Dla mnie różnica jest. Jeśli jedzie na jednym, a drugi ładuje, to musi wrócić do punktu ładowania, by wymienić pakiety. W przypadku dwóch naładowanych i spiętych, może przejechać przynajmniej dwa razy tyle do powrotu do domu.
To coś tak, jakbyś miał CPN w domu i mały zbiornik paliwa w samochodzie zamiast większego.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

zeeltom napisał/a:
Spotykane w jednym znanym mi modelu.

B. popularne rowery Deutsche Post (w kilku odmianach)

DP-ebike_1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 174,34 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 42
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

zeeltom napisał/a:
Dla mnie różnica jest. Jeśli jedzie na jednym, a drugi ładuje, to musi wrócić do punktu ładowania, by wymienić pakiety. W przypadku dwóch naładowanych i spiętych, może przejechać przynajmniej dwa razy tyle do powrotu do domu.
To coś tak, jakbyś miał CPN w domu i mały zbiornik paliwa w samochodzie zamiast większego.


Taki system z dwoma akumulatorami jest moim zdaniem nawet bardziej elastyczny. Jak planujesz krótką trasę to bierzesz tylko jeden aku i nie targasz tego całego balastu. Akumulatory są lepiej wykorzystane gdyż rozładowujesz je praktycznie do zera. Ale oczywiście ma to głownie sens jeśli każdy z tych aku jest odpowiednio wydajny prądowo, bo sam też wolałbym jeden wydajny prądowo aku niż dwa zdechlaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group