Czym to zrobić ? |
Autor |
Wiadomość |
zamki
młodzik
Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 50
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015 Czym to zrobić ?
|
|
|
Chciał bym wreszcie się wziąć za elektryfikację mojego roweru.
Jest to porządny masywny Holenderskiej produkcji
męski rower z przerzutkami z tyłu koła 26.
Chciał bym aby i wspomagał i potrafił sam pojechać.
Nie potrzebuję kosmicznych prędkości teren miejski a trasy w
granicach 40 km. Czytam forum od dłuższego czasu
ale czym więcej rozważam tym większy mętlik. Pewnie gdyby kasy było
na ten cel dużo nie było by i dylematu ale niestety muszę bardzo mocno
ciąć koszta. Czas też jest mocno ograniczony bo od nadchodzącego piątku mam
tydzień na prace. Stąd prośba do forumowiczów o podrzucenie jakiegoś
sprawdzonego zestawu do nazwijmy to "samodzielnego" wykonania elektryfikacji.
Spawam, lutuję i miernik też nie jest mi wrogiem. Mam dostęp do warsztatu rowerowego gdzie zaplotą silnik jeżeli taki zestaw będzie dla mnie dobry chociaż myślałem o silniku poza kołem. Radźcie koledzy a może gdzieś u kogoś coś zalega do zbycia? Nabyłem już taki zestaw od kolego z forum ale ten już znalazł swoje miejsce. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Skoro to rower typowo miejski to może jakiś gotowy zestaw 500W? Może sam jeździć, można jechać na wspomaganiu, można jechać prawie 40.
Wygląda, że pasuje |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zamki
młodzik
Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 50
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Tas myślałem, że starczy nawet i 350 W i raczej nie więcej jak 36 V ze względu na wagę aku bo będą na początek żelowe jedynie problem w tym, że nie wiem który wybrać. Gdzieś na forum znalazłem ofertę gotowych zestawów z magmy, może to by było dobre?
Zaznaczam, że to wszystko jest na początek tej zabawy.
ps. A jeżeli magma to który zestaw by był w miarę dobry ?
ten by się nadawał ? może ktoś z kolegów już uzywa tego zestawu i może się podzielić uwagami jak to zrobić ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Wygląda ok, ale wszystko zależy od budżetu. Jeśli masz na wszystko te 600-700zł to ten zestaw z magmy jest ok (pod kątem możliwości/cena).
Chociaż ja (z uwagi, że nie lubię napędów MID z powodu ich wad) raczej przy niedużym budżecie kupiłbym silnik w piaście HUB 250W przekładniowy (chodzą nawet po 150-200zł używki) do tego sterownik (ale tu już 350-500W), manetkę. Taniej, lepiej, ogólnie mniej awaryjnie, ciszej i do holenderki idealnie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
W kwestii małego sprostowania (tak mi się wydaje). Zestaw z aukcji to nie mid. Instalacja jest na tylne koło. Te taile da się oczywiście zaadaptować do mida ale potrzeba mocowania w okolicach suportu no i przydałaby się korba z wolnobiegiem. Wada - będzie głośno.
W zestawie zamontowanym z tyłu na kole jeździ to znacznie ciszej. No ale nie ma biegów. Przy dobranym przełożeniu tak że jedzie maks koło 28 kmh nawet fajnie to jeździ. Z tym że mój sterownik był 30V 30A. Przy okazji jeśli budżet faktycznie jest 600-700 pln to serio kupiłbym 3-4 pakiety 4s5ah turnigy i najtansza ładoawrkę modelarską. Zasięg będzie jak na żelach a 3 pakiety ważą 1.5 kilo i w dobrej promo można je dostać za 300 pln plus ładowarka 50w za 60-80 pln.
Coś z tych albo z hobby alo używka z forum. http://www.hobbyking.com/...r_DC_only_.html
jest to do zrobienia. różnica w jakości użytkowania takiego rowera będzie ogromna względem żeli. Ponadto bardzo łatwo z czasem ( i przypływem gotówki) dodać kilka pakietów i mieć większy zasięg co w żelu odpada ze względu na gabaryt i masę. 3x turnigy dadzą ci 44V5ah - batkę 225wh. która zmieści się nawet w kieszeni kurtki. Choć ja bym rozważył od pierwszego strzału zestaw 4x turnigy podłaczony 30V 10ah. czyli 300w. A silnik wziałbym wtedy 24V. Pozdro:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
Ostatnio zmieniony przez toft Nie 30 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zamki
młodzik
Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 50
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Budżet jest w tych okolicach, no może jakaś mała dokładka do aku bo mam dwa
nowiutkie green sawery o którychś tutaj na forum kiedyś było pisane więc zakupiłem
dwa ale trzeba by pewnie dokupić trzeci stąd może mam parcie żeby zestaw był na 24 V
bo bym nie poniósł kolejnych kosztów. A możecie coś polecić konkretniej link nazwę ?
ps aku kupiłem z myślą o zupełnie innym projekcie ale zdrowie już na to nie pozwala ... więc
dla ulżenia w życiu chcę wspomaganie w rowerze. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Jesli juz masz aku zelowe to moim zdaniem aby bylo szybko i tanio:
- silnik z przodu 250/350 W 36V
- sterownik 500-800W
- zestaw z manetka i wskaznikiem na 36V
- dokupic 1 aku zel
- zakupic ladowarke do li-ion 36-42 V
W KOLEJNEJ WERSJI gdy padna aku zelowe kupic/zrobic pakiet li-ion 36V.
Gdy silnik z przodu i pedalujesz z srednim wysilkiem, osiagniesz na zelach 25-30 km/godz a li-ionac 35-40km. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zamki
młodzik
Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 50
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Wojtku nie bardzo mam przekonanie do silnika z przodu
chociaż nie potrafię tego w żaden sensowny sposób uzasadnić.
Do tego dochodzi kompletowanie reszty do pełnego zestawu
o czym nie mam zielonego pojęcia.
Widziałem na forum kilka udanych konstrukcji z takim napędem
ale ja się czegoś obawiam nie wiem am czemu.
|W tej chwili skłaniam się ku silnikowi w tylnym kole lub ten
pseudo mid z magmy.
Z wolnym kołem sobie poradzę i w sumie mam już aku.
Ale jak najbardziej czekam na dalsze podpowiedzi bo mądrych zawsze warto posłuchać. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
jeżeli ma być zestaw na 24 volt to jakoś nie wyobrażam sobie 40 km/h,
a nawet śmiem wątpić że 36 volt da radę na tą prędkość |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy. |
nie zrozumiałeś kolego co miałem na myśli,
nawiązywałem do wypowiedzi kolegi który sugerował napięcie którego chce użyć |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
W tym konkretnym zestawie z magmy to wystarczy zmienić zębatkę na wale silnika (mają takich spory wybór). Niestety silnik straci sporo z mocy.
Ale masz rację, z 24V to może nie wyciągnąć 40km/h fabrycznie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zamki
młodzik
Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 50
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
henry napisał/a: | tas napisał/a: | Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy. |
nie zrozumiałeś kolego co miałem na myśli,
nawiązywałem do wypowiedzi kolegi który sugerował napięcie którego chce użyć |
Jeżeli to chodzi o mnie to ja nigdzie nie napisałem, że chcę jeździć z taką prędkością,
wręcz nadmieniłem, że NIE INTERESUJĄ mnie kosmiczne prędkości.
Tu gdzie będę korzystał z roweru policja zwraca baczną uwagę, żeby
to nie szalało .. a faktycznie wspomagało rowerzystę. U nas jak czytam forum
wciąż jest wolna amerykanka w Niemczech od dawna już nie. |
Ostatnio zmieniony przez zamki Nie 30 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
W sumie nie masz wyboru bo też o inne budżetowe alternatywy ciężko.
Albo ten zestaw z magmy, choć jak Toft dobrze zauważył, nie jest to MID tylko zewnętrzny napęd na tylne koło. Wymagana jest zdaje się, piasta z gwintem na wolnobieg po obu stronach i może to być przeszkoda konstrukcyjna.
Albo wspomniany klasyczny silnik HUB przekładniowy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 30 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|