ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dokręcajcie śrubki...
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   Dokręcajcie śrubki...

Ludkowie drodzy, dokręcajcie śrubki, klejcie KAŻDĄ (w całym rowerze) z nich na odpowiednim kleju do gwintów, kontrolujcie naciąg itp itd, szczególnie jeśli rower ma przejechane mniej niż 1000km.

Bo przez malutką śrubeczkę później robi się duży problem:




Śrubki od tarczy hamulcowej były za krótkie oraz zaledwie z fabrycznym klejem. A to za mało w rowerze elektrycznym!
Jedna z nich się powoli luzowała, właściciel żadnej śrubki w rowerze nie dociągał, w końcu się wykręciła na tyle, że zahaczyła o kabel z silnika i zwarła 2 fazy, 1 halla i masę ze sobą.
Kiedy prąd przekroczył 350A to awaryjnie BMS odłączył cała instalację.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Sterownik nie wykrył zwarcia faz?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Jakieś sprzężenie poszło bo to nie było tylko zwarcie faz, ale też do masy i do halli. A jak już zaczęły padać mosfety to już sterownik nie miał czego wyłączać...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Tas podał przepis na grilowane mosfety :D Ładny prąd poleciał. Widzę małe oszczędności w postaci kaptanu zamiast podkładek termo przewodzących :P , sporo takich sterowników widziałem z takim rozwiązaniem, nie ukrywam że się mi to nie podoba :P W tych instalacjach jednak przydaje się bezpiecznik pomimo zainstalowanego BMSa.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Pisałem o krótkich śrubkach w moim temacie że się do niczego nie nadaja.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

A bms też się upiekł czy odłączył i nic mu nie jest?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Nic mu nie jest, BMSom nie szkodzą zwarcia, a przynajmniej nie powinny.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Rząd pamięta o przykręcaniu nam śruby, a my o swoich malutkich już nie? ;)
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Przysmoliło ładnie :D

...weź to czyść teraz , druga strona płytki okej ?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Tektronic napisał/a:
Przysmoliło ładnie

...weź to czyść teraz , druga strona płytki okej ?

Myślisz, że tas podejmie się naprawy? :wink:
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 20 Paź, 2015   

Adam Wysokiński napisał/a:
Tektronic napisał/a:
Przysmoliło ładnie

...weź to czyść teraz , druga strona płytki okej ?

Myślisz, że tas podejmie się naprawy? :wink:


Podejmie podejmie :grin: ... tylko czy działać będzie :cool:

Zastanawia mnie czy nie uwaliło sterowania tranzystorów , bo "zwarcie" dość konkretne
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Śro 13 Sty, 2016   

W temacie, jakieś pomysły co zrobić z zerwanym gwintem mocowania tarczy?
Da radę to przegwintować na 6mm?
_________________
some random strrrr
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 13 Sty, 2016   

Masz jakąś lepszą piaste czy taką zwykłą? Bo w tych tańszych da się ten element wykręcić jak wolnobieg :razz: Sprawdź nawet z ciekawości...
 
 
zamki
młodzik


Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 50
Wysłany: Śro 13 Sty, 2016   

Zmierz suwmiarką otwór po zerwanym gwincie.
Sprawdź jakie Fi wiertła jest potrzebne dla wykonania otworu pod gwintownik 6
i będzie wiadomo. Nie wiemy jaki był wczesniej gwint jeżeli 5 mm to może
być cienko chyba, że nie "wygiełdało" zbyt mocno otworu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 13 Sty, 2016   

Pod M6 to 4,8mm otwór. Jak M5 zerwała gwint to będzie akurat. Wytrzymałość będzie co najmniej taka jak była na 5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group