silnik tylny na przodzie? |
Autor |
Wiadomość |
aka
początkujący
Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 7 Skąd: wwa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015 silnik tylny na przodzie?
|
|
|
Witam, planuje zbudować swoje pierwsze elektryczne wozidło Planuje napęd w przednim kole 20cali, tutaj pojawia się problem,mianowicie nigdzie w polskich sklepach nie mogę znaleźć napędu na przednie koło w rozsądnej cenie. Dlatego zastanawiam się czy dało by się zamontować silnik Nine Continent RH2809 ze sklepu nexun.pl? Czy może polecacie jakieś sklepy z silnikami w piaście w rozsądnej cenie o zbliżonych parametrach? W ostateczności zamówię coś z chin ale wolał bym kupić w polsce. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
A dasz się przekonać, że silnik w przednim kole o realnej mocy wyższej niż 800W to błąd w sztuce, niewygoda, problemy techniczne i użytkowe, a wręcz niebezpieczeństwo podczas użytkowania? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
aka
początkujący
Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 7 Skąd: wwa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Jasne że dam się przekonać Ale w moim przypadku to chyba jedyne sensowne rozwiązanie, chce przerobić drift trike na napęd elektryczny - stąd rozmiar koła 20 cali. Wydaje mi się że w tym przypadku napęd tylny byłby mało wydajny. Jakie problemy techniczne masz na myśli? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Przerobienie 9C na przód to sztuka. Problemem są pękające widelce. Jaką moc ma posiadać ten silnik? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
aka
początkujący
Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 7 Skąd: wwa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Ma być zasilany 48v więc 1200w
Edit:
Co do widelca to chyba nie problem, nie ograniczam się do konieczności zastosowania widelca z roweru, może być z jakiejś motorynki lub innego podobnego motorka. |
Ostatnio zmieniony przez aka Pon 17 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Widziałem wersję na tył przerobioną na montaż z przodu. Właściciel przetoczył oś i wszystko ładnie pasowało. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Jasne, że można przerobić jak się ma warsztat albo znajomego bo robić to u kogoś to się słabo kalkuluje. A taki od motorynki widelec to nie ma innego standardu osi? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
aka
początkujący
Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 7 Skąd: wwa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Mam całkiem nieźle wyposażony garaż Widelec od motorynki to był tylko przykład Skoro tas napisał że można przerobić ten silnik na montaż z przodu to chyba po prostu kupie jakiś solidny stalowy widelec. Tas, jak rozumiem przetoczył w celu zmniejszenia średnicy? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
I tak i nie. Tam gdzie oś wchodzi w haki ramy oś jest spłaszczona (nie mogę znaleźć zdjęcia poglądowego aby to przestawić), a pod wolnobiegiem okrągła. Jak pomyślałem to w sumie na upartego wystarczyło by to zwykłym pilnikiem przejechać, żeby była płaska aż pod sam dekiel/gwint wolnobiegu - oczywiście jak masz ciekawsze narządzia niż zwyczajny ręczny pilnik to pójdzie łatwiej |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
aka
początkujący
Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 7 Skąd: wwa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Masz na myśli spłaszczenie widoczne na tym zdjęciu?
LINK do zdjęcia w lepszej jakości
Czyli z tego co piszesz w praktyce wynika że wystarczyło by zeszlifować oś? Zastanawiam się jeszcze nad szerokością mocowania piasty, czy to nie będzie sprawiało problemu - kwestia wycentrowania koła itp |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Robiąc hubo-mida byłem zmuszony przetoczyć oś, zplanować uchwyt do tarczy hamulcowej i po skruceniu osi przegwintować do łożyska i zeszlifować oś do podkładki blokującej obrut silnika. Ogólnie bez tokarza nędza ale dzięki tym operacjom silnik zmieścił mi się między nogi. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
"Skrut" "obrut"... ejże no |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Jest ktos moze na forum kto muglby zrobic dana przerobke tokarska tylniego huba z adaptacja na przedni ?
Bo w moim przypadku tez szukam fronta (w moim przypadku riksza i tu przednie kolo ma wystarczajacy docisk by nie mielilo) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
"muglby"... zaczyna mnie to denerwować...
Używajcie jakichś słowników, bo będę takie posty wywalał ! |
|
|
|
|
aka
początkujący
Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 7 Skąd: wwa
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Gdyby na forum był ktoś kto mógłby zaadaptować tylnego huba na przód to również byłbym zainteresowany Zeeltom, jesteś ogarnięty w temacie, może Ty mógłbyś pomóc? Do Żyrardowa mam blisko A wolał bym żeby podjął się tego ktoś kto dobrze rozeznaje się w temacie silników i ich mocować, ja na rowerach nie znam się zbyt dobrze... |
|
|
|
|
|