ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower elektryczny Brzęszczot
Autor Wiadomość
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Lip, 2008   Rower elektryczny Brzęszczot

Witam wszystkich, a szczególnie Pana Zbyszka Kopcia, z którym osobiście poznałem się na Pikniku Naukowym w Gdyni. Pan Zbyszek prezentował elektryczną Toyotę, my - skromnie - elektryczną "damkę". W międzyczasie damka została zdemontowana, a w jej miejsce powstał srebrny "Brzęszczot": rama MTB, 21 biegów, silnik Xtralyte 4012 0,55kW, aku 4*12V 7,5 Ah kwasowe. Szczegóły i zdjęcia wkrótce (po otrzymaniu hasła dostępu) w Galerii.
Pozdrawiam
Grzegorz "Gzylu" Cioch
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 15 Lip, 2008   

A jakie opony? Jak szybko buja się w trasie przy pomaganiu sobie nogami? :>
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Lip, 2008   

slick 26" 2,0 z przodu i 2,1 tył. Silnik ciągnie do ok. 25 km/h; szybciej pedałować nawet nie warto bo czuć narastający opór.

brz01.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1327 raz(y) 122,13 KB

 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 15 Lip, 2008   

Opór? :P
Ja do 32 km/h pocinam w trasie "na mięśniach", jak sobie doczepię silnik
to zamierzam przynajmniej do 50 km/h dociągnąć i gonić chińskie pierdzidła :]
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Gzylu
[Usunięty]

  Wysłany: Śro 16 Lip, 2008   

A, przepraszam, do "pocinania na mięśniach" to mam lekkiego crossa na 28", ABSOLUTNIE bez silnika ;-) . Kiedy Brzęszczot był jeszcze (w poprzednim wcieleniu, albo raczej "wramieniu") damką, wracałem sobie z Gdańska - Zaspy do domu w Sopocie po całkowitym rozładowaniu akumulatorów - średnia wyszła mi 12 km/h, bardziej mi jednak wychodziły oczy z orbit. Wtedy, z tego buntu, sprzeciwu, braku zgody narodzil się (mentalnie) Brzęszczot.
 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 16 Lip, 2008   

Na zdjęciach poniżej damka - dosyć nieudana konstrukcja, poprzedniczka Brzęszczota. Na jednym ze zdjęć widać skutki użycia fabrycznej "blokady" koła (cienka blaszka z wygięciem stabilizującym, wchodzącym z założenia w wycięcie w widelcu). Zbyt słabe dokręcenie nakrętek spowodowało obrót osi silnika w widelcu i "wyjęcie mięcha". W rezultacie wraz z kolegą dorobiliśmy nowe, mocne końcówki widelca wycięte dokładnie pod wymiar osi (bez luzu osiowego), na jedną z nich została nałożona b. twarda nakładka blokująca z otworem wykonanym na elektrodrążarce - to rozwiązanie zagwarantowało pełną nieruchomość osi.

Obecnie nakładka po przeróbce jest zamontowana w Brzęszczocie.
BTW, silnik to nie Xtralyte jak omyłkowo napisałem lecz Crystalyte z f-my Venakon.

DSC03329sm.jpg
widelec po przeróbce
Pobierz Plik ściągnięto 1321 raz(y) 8,36 KB

DSC03313sm.jpg
widelec "rozwiercony" przez oś
Pobierz Plik ściągnięto 1320 raz(y) 16,57 KB

DSC03279sm.jpg
dawca
Pobierz Plik ściągnięto 1315 raz(y) 33,47 KB

 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 16 Lip, 2008   

ś.p. damka - c.d.

DSC03330sm.jpg
przerobiony widelec ze sztabką blokującą
Pobierz Plik ściągnięto 1270 raz(y) 9,93 KB

 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Lip, 2008   

Pamiętam i witam.
Ładne maszyny.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2008   

Brzęszczot przechodzi obecnie testy w terenie. Zdjęcia zostały zrobione na trasie Sopot - Nadleśnictwo Gołębiewo. Przejechany dystans (ani razu nie dokręcałem pedałami) to 18,25 km, z czego ok. 40% trasy to dość jednostajnie nastromiona leśna droga asfaltowa. Rower na czas testu został wyposażony w "dziadomat" (tm). Jest to opaska zaciskowa założona na mocowanie klamki hamulca, pod którą to opaskę wchodzi rączka przyśpiesznika. Elastyczność całego układu pozwala na ustawienie w stabilnej pozycji przyspiesznika na mały prąd. Jak mały - nie wiem, wiem natomiast, że ciągnął pod górę moje 100kg z V oscylującą między 7 a 15km/h w zależności od nachylenia drogi, bez wspomagania. Regulator był trochę ciepły, takoż rura dolna ramy, służąca jako dodatkowy radiator. Silnik grzał się niezbyt mocno (ciepły w dotyku). Po przerwaniu testu (telefon że przyjeżdża mój serdeczny kumpel) akumulatory były nadal dość świeże, tj. żwawo rozpędzały Brzęszczota do 24 km/h na płaskim. Pełny, nieprzerwany test przeprowadzę w najbliższym czasie.

Ze spraw do poprawienia/dobudowania:

akumulatory (kupione w Venakonie) "tłuką" się na nierównościach wewnątrz metalowych zasobników w sakwach. Myślę nad włożeniem do zasobników worków foliowych, a następnie wypełnieniem ich niewielką ilością pianki montażowej. Powinno to ustabilizować zawartość i wyeliminować nieprzyjemne hałasy.

fabryczny wskaźnik stanu naładowania aku jest obecnie mało użyteczny - praktycznie bez przerwy i z takim samym natężeniem świecą się obie diody (zielona i żółta) sygnalizujące odpowiednio stany HI i LOW. Planuję doposażyć B. w miniatiurowe: woltomierz i (przede wszystkim) amperomierz jako ekonomizer na kierownicy.

Akumulatory żelowe to rozwiązanie budżetowe i w sumie nie takie złe. Jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z użyciem Ni-MH lub Li-Ion albo polimerów w rowerze, będę zobowiązany za wszelkie podpowiedzi.

A oto foty:

DSC03462sm.jpg
Silnik - dane wg producenta
Pobierz Plik ściągnięto 1221 raz(y) 47,26 KB

DSC03463sm.jpg
Regulator
Pobierz Plik ściągnięto 1197 raz(y) 26,64 KB

DSC03461sm.jpg
Brzęszczymy na trasie
Pobierz Plik ściągnięto 1204 raz(y) 45,35 KB

 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2008   

a oto "dziadomat" (tm)

DSC03452sm.jpg
"dziadomat" (tm) w akcji
Pobierz Plik ściągnięto 1209 raz(y) 25,43 KB

DSC03466sm.jpg
"dziadomat" (tm) w stanie OFF
Pobierz Plik ściągnięto 1212 raz(y) 25,68 KB

 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Lip, 2008   

Zgrabnie to wygląda.
Akumulatory litowe (wyglądają w środku na litowo-polimerowe) radzę kupić 2 komplety w INTERBIKU (link na mojej którejś stronie), ładnie obudowane po 10 Ah i szeregowo dadzą 48V. Do ładowania trzeba je rozłączyć i użyć oryginalnej ładowarki.
Najlepiej kupić też 2 bagażniki przystosowane do montażu tych akumulatorów do roweru.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Lip, 2008   Brzęszczot - po teście zasięgu

zasięg praktyczny ~25 km. Warunki:
pogoda bezwietrzna
temp. średnia ~23 st. C
trasa raczej płaska: ścieżki rowerowe Trójmiasta
waga kierowcy: 100kg (netto ;-) )
ruszanie i jazda wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego. Podczas testu ani razu nie wsparto się pedałami. Średnia prędkość jazdy bardzo niska - ok. 13 km/h.
Test został przerwany w momencie, kiedy Brzęszczot nie był w stanie utrzymywać stałej V = 6,5 km/h w jeździe pod lekką górkę (~6 stopni nachylenia). Dopedałowałem do domu i bezzwłocznie włączyłem akumulatory do ładowania aby uniknąć ich zasiarczenia. Dokładnego czasu ładowania nie sprawdziłem.

Pomimo użycia wypełniacza (pianka montażowa wtryśnięta do folii) do zasobników na aku, zasilanie dalej tłucze na nierównościach. Mocowanie aku w sakwach ma także tę wadę, że uniemożliwia użycie standardowych sakw tylnych bocznych na bagaż. Opcją jest użycie przyczepy typu Extrawheel albo przeniesienie aku pod ramę.

Tyle na razie

pozdrawiam wszystkich
Gzylu
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Lip, 2008   

Odstąpię 2 torby pod ramę po 1,-zł. Do jednej torby wchodzą 2 akumulatory po 12V (AGM).
Ja z takimi jakiś czas jeździłemna silniku z EKONAPĘDÓW.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Lip, 2008   

Serdecznie dziękuję, w sprawie toreb skontaktuję się na priv-a.

Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 06 Sie, 2008   

Witam wszystkich,

dodałem do Galerii opis Brzęszczota. Na razie bez zdjęć.
Adres to http://ev.arbiter.pl/gale...czny.Brzeszczot

Pozdrawiam

Gzylu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group