|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower elektryczny Brzęszczot |
Autor |
Wiadomość |
Gzylu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2008 Brzęszczot już z amperomierzem
|
|
|
Zebrałem się w sobie i podłączyłem do B. amperomierz 0-20A DC. Jazda testowa na dystansie 28 km ujawniła następujące fakty:
1. gwałtowne ruszanie ze startu zatrzymanego skutkuje poborem prądu do 15A; przypuszczam (być może błędnie) że więcej nie są w stanie dać akumulatory;
2. po rozpędzeniu roweru pobór prądu nie przekracza na płaskim odcinku 7A, nawet przy maksymalnym wciśnięciu przyspiesznika;
3. możliwa jest spokojna jazda na równych odcinkach z prędkością ok. 14 km/h przy poborze prądu ok. 2-3A;
4. jazda z górki powoduje automatyczne zmniejszenie poboru prądu do zera. Co więcej, jazda z V => 30 km/h powoduje wychylenie się wskazówki amperomierza w drugą stronę - podejrzewam, że działa on jak generator prądu, aczkolwiek układ sterujący nie przewiduje wykorzystania tego prądu do ładowania akumulatorów;
5. po przejechaniu 28 km akumulatory dają prąd maksymalny nie przekraczający 5A, przy w pełni wciśniętym przyspieszniku.
Kolejnym krokiem będzie teraz prawdopodobnie montaż woltomierza i obserwacja wskazań obu przyrządów. O szczegółach będę informował.
Pozdrawiam
Grzegorz
Na marginesie, na drugim zdjęciu poniżej wyraźnie widać różnicę między cienkimi przewodami prądowymi dostarczanymi fabrycznie a przewodem 4mm2 użytym do przyłączenia amperomierza.
DSC00051sm.jpg pobór prądu podczas jazdy |
Pobierz Plik ściągnięto 609 raz(y) 26,03 KB |
DSC00049sm.jpg kostka łączeniowa |
Pobierz Plik ściągnięto 633 raz(y) 39,41 KB |
|
|
|
|
|
Gzylu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Lis, 2008 Brzęszczotowi stuknęła pierwsza 500-tka
|
|
|
więc przy okazji dopisałem kilka słów nt. ostatnich modyfikacji (w galerii). Korzystając z okazji, chciałbym zapytać Was czy jeździcie na swoich elektrycznych dwukółkach zimą (śnieg, błoto, opady, wiatr i niska temperatura odczuwalna) i jakie macie metody na mróz? Mam na myśli zarówno zabezpieczenie elektryki i elektroniki, jak i ochronę kierowcy przed zimnem?
pozdrawiam
Gzylu |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009
|
|
|
mam taki sam model silnika wpleciony w koło 28" ale jeszcze nie zmontowałem tego w całośc
Akumulatory jakie bede używał to LiFePo4 o pojemności 10Aho napięciu na obciążeniu ok 48V. |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 02 Mar, 2009
|
|
|
Witaj Tomson,
a można wiedzieć, gdzie zdobyłeś te akumulatory? I za ile?
Pozdrawiam
Jacek |
|
|
|
|
Gzylu [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Mar, 2009
|
|
|
Czołem Tomson,
jeśli możesz to daj garść informacji o tych akumulatorach LiFePo4 - cena, waga, parametry, miejsce zanabycia. Obecnie Brzęszczot przeszedł pewne modyfikacje i akumulatory znajdują się w pojemniku z tworzywa mocowanym na bagażniku. Chociaż AGM-y sprawują się zadziwiająco dobrze jak na rozwiązanie budżetowe, to jednak wysoko umieszczony środek ciężkości i ich znaczna masa ograniczają użyteczność elektroroweru.
Brzęszczot ma koła 26". Ponieważ dysponuję także rowerem na kołach 28", bardzo ciekaw jestem jakie osiągi ma taki silnik w przypadku większej średnicy koła.
Załączam zdjęcie Brzęszczota po ostatniej przeróbce. Ponieważ rower nie ma amortyzacji, założyłem z tyłu oponę Schwalbe Big Apple o szer. 2". Różnica względem poprzedniej (jeszcze szerszego slicka, lecz nie Schwalbe) jest zasadnicza - rower zdaje się mieć amortyzowaną ramę . Co ciekawe, zmniejszone ciśnienie do komfortowej jazdy nie wpływa znacząco na opór toczenia, zasięg nie uległ skróceniu. Zamierzam założyć taką samą oponę na przód i jeszcze podnieść wygodę jazdy.
Pozdrawiam
Gzylu
brz03.09.jpg Brzęszczot z kufrem na akumulatory |
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 83,41 KB |
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009
|
|
|
czy taki aku bedzie odpowiedni do roweru??
ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny
Wymiary: średnica 25,9 mm wysokość 65,2 mm Waga 70 g.
Rezystancja wewnętrzna 8 mOhm (1kHz AC).
Typowy prąd szybkiego ładowania 10C (23A) do 3.6V CCCV
Prąd rozładowania ciągłego do 30C (70A)
Prąd rozładowania impulsowego 10 sekundowego 50C (120A)
Prąd rozładowania impulsowego 100C (230A)
Przy rozładowaniu prądem 10C (23A) po 1000 cyklach akumulator zachowuje 100% pojemności znamionowej.
Po 7000 cykli akumulator ciągle zachowuje pojemność około 1600mAh |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009
|
|
|
Może być, ale musisz ich kupić z 50 sztuk |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 18 Mar, 2009
|
|
|
50 szt to ponad 4k pln troche duzo jak na rower
trzeba bedzie więcej pedałować |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 19 Mar, 2009
|
|
|
mam już od nich oferte - drogo troche
wychodzi mi, że potrzebuje
28*87=2436
jeszcze pozostaje BMS i rozsądna ładowarka |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Mar, 2009
|
|
|
a co to jest te 28 i 87? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 19 Mar, 2009
|
|
|
28 to ilość w szt.
87 to cena jedn. brutto |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009
|
|
|
NA allegro sprzedaja po 60zl a Tobie skalkulowali po 87? Nie kumam. |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009
|
|
|
te 28 szt to 4,6Ah nie będzie można raczej w większe trasy ruszać a przy inwestowaniu większych pieniędzy szkoda mieć zasięg maksymalny z 10-15km |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|