ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower elektryczny Brzęszczot
Autor Wiadomość
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Wrz, 2008   Brzęszczot już z amperomierzem

Zebrałem się w sobie i podłączyłem do B. amperomierz 0-20A DC. Jazda testowa na dystansie 28 km ujawniła następujące fakty:

1. gwałtowne ruszanie ze startu zatrzymanego skutkuje poborem prądu do 15A; przypuszczam (być może błędnie) że więcej nie są w stanie dać akumulatory;

2. po rozpędzeniu roweru pobór prądu nie przekracza na płaskim odcinku 7A, nawet przy maksymalnym wciśnięciu przyspiesznika;

3. możliwa jest spokojna jazda na równych odcinkach z prędkością ok. 14 km/h przy poborze prądu ok. 2-3A;

4. jazda z górki powoduje automatyczne zmniejszenie poboru prądu do zera. Co więcej, jazda z V => 30 km/h powoduje wychylenie się wskazówki amperomierza w drugą stronę - podejrzewam, że działa on jak generator prądu, aczkolwiek układ sterujący nie przewiduje wykorzystania tego prądu do ładowania akumulatorów;

5. po przejechaniu 28 km akumulatory dają prąd maksymalny nie przekraczający 5A, przy w pełni wciśniętym przyspieszniku.

Kolejnym krokiem będzie teraz prawdopodobnie montaż woltomierza i obserwacja wskazań obu przyrządów. O szczegółach będę informował.

Pozdrawiam
Grzegorz

Na marginesie, na drugim zdjęciu poniżej wyraźnie widać różnicę między cienkimi przewodami prądowymi dostarczanymi fabrycznie a przewodem 4mm2 użytym do przyłączenia amperomierza.

DSC00051sm.jpg
pobór prądu podczas jazdy
Pobierz Plik ściągnięto 609 raz(y) 26,03 KB

DSC00049sm.jpg
kostka łączeniowa
Pobierz Plik ściągnięto 633 raz(y) 39,41 KB

 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Lis, 2008   Brzęszczotowi stuknęła pierwsza 500-tka

więc przy okazji dopisałem kilka słów nt. ostatnich modyfikacji (w galerii). Korzystając z okazji, chciałbym zapytać Was czy jeździcie na swoich elektrycznych dwukółkach zimą (śnieg, błoto, opady, wiatr i niska temperatura odczuwalna) i jakie macie metody na mróz? Mam na myśli zarówno zabezpieczenie elektryki i elektroniki, jak i ochronę kierowcy przed zimnem?

pozdrawiam

Gzylu
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

Co do zabezpieczania siebie polecam tematy na pl.rec.rowery ;)
Chyba powiedziano tam już wszystko na ten temat.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009   

mam taki sam model silnika wpleciony w koło 28" ale jeszcze nie zmontowałem tego w całośc
Akumulatory jakie bede używał to LiFePo4 o pojemności 10Aho napięciu na obciążeniu ok 48V.
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 02 Mar, 2009   

Witaj Tomson,
a można wiedzieć, gdzie zdobyłeś te akumulatory? I za ile? :wink:
Pozdrawiam

Jacek
 
 
Gzylu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Mar, 2009   

Czołem Tomson,

jeśli możesz to daj garść informacji o tych akumulatorach LiFePo4 - cena, waga, parametry, miejsce zanabycia. Obecnie Brzęszczot przeszedł pewne modyfikacje i akumulatory znajdują się w pojemniku z tworzywa mocowanym na bagażniku. Chociaż AGM-y sprawują się zadziwiająco dobrze jak na rozwiązanie budżetowe, to jednak wysoko umieszczony środek ciężkości i ich znaczna masa ograniczają użyteczność elektroroweru.

Brzęszczot ma koła 26". Ponieważ dysponuję także rowerem na kołach 28", bardzo ciekaw jestem jakie osiągi ma taki silnik w przypadku większej średnicy koła.

Załączam zdjęcie Brzęszczota po ostatniej przeróbce. Ponieważ rower nie ma amortyzacji, założyłem z tyłu oponę Schwalbe Big Apple o szer. 2". Różnica względem poprzedniej (jeszcze szerszego slicka, lecz nie Schwalbe) jest zasadnicza - rower zdaje się mieć amortyzowaną ramę ;-) . Co ciekawe, zmniejszone ciśnienie do komfortowej jazdy nie wpływa znacząco na opór toczenia, zasięg nie uległ skróceniu. Zamierzam założyć taką samą oponę na przód i jeszcze podnieść wygodę jazdy.

Pozdrawiam

Gzylu

brz03.09.jpg
Brzęszczot z kufrem na akumulatory
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 83,41 KB

 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

czy taki aku bedzie odpowiedni do roweru??
ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny
Wymiary: średnica 25,9 mm wysokość 65,2 mm Waga 70 g.
Rezystancja wewnętrzna 8 mOhm (1kHz AC).
Typowy prąd szybkiego ładowania 10C (23A) do 3.6V CCCV
Prąd rozładowania ciągłego do 30C (70A)
Prąd rozładowania impulsowego 10 sekundowego 50C (120A)
Prąd rozładowania impulsowego 100C (230A)
Przy rozładowaniu prądem 10C (23A) po 1000 cyklach akumulator zachowuje 100% pojemności znamionowej.
Po 7000 cykli akumulator ciągle zachowuje pojemność około 1600mAh
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Może być, ale musisz ich kupić z 50 sztuk :)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 18 Mar, 2009   

50 szt to ponad 4k pln troche duzo jak na rower
trzeba bedzie więcej pedałować
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Mar, 2009   

http://allegro.pl/item573...ktura_gwar.html
Gora 3 tys. a kilka tyg. temu bylo w okolicach 40zl-50/ogniwo
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 19 Mar, 2009   

mam już od nich oferte - drogo troche :(
wychodzi mi, że potrzebuje
28*87=2436
jeszcze pozostaje BMS i rozsądna ładowarka
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Mar, 2009   

a co to jest te 28 i 87?
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 19 Mar, 2009   

28 to ilość w szt.
87 to cena jedn. brutto
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

NA allegro sprzedaja po 60zl a Tobie skalkulowali po 87? Nie kumam.
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

te 28 szt to 4,6Ah nie będzie można raczej w większe trasy ruszać a przy inwestowaniu większych pieniędzy szkoda mieć zasięg maksymalny z 10-15km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group