|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Hamowanie silnika RH 2809 7x9 przy szybkiej jezdzie |
Autor |
Wiadomość |
DAREK77
początkujący DAREK77
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015 Hamowanie silnika RH 2809 7x9 przy szybkiej jezdzie
|
|
|
Pozdrawiam Tass y Dziekuje za pomoc w budowaniu Rometa który myka po górkach.
Mam Pytanie do uzytkownkow. W silniku 7x9, kaseta, sterownik 30 A 48V akummulator 48 V 18 Amh udaje sie zrobic do 68 km po gorach, z podjazdem na skrzyczne, i zjazdami. To bardzo ładny dystans. Decyzja wyboru wolnego silnika do 36 km/h pozwala na mniejsze zużycie pradu y wielki moment obrotowy do 90 Nm.
I tu pojawia sie nasza niespodzianka... nasz silnik przy predkosciach powyżej 40 km/h
daje dosc mocny efect hamowania rowera.... nawet przy wylaczonym silniku....
(zjazd z Salmopolu z pedałowamniem 45 km/h i nie da wiecej...jeje...
nie jest to problemem, bo nie byl przygotowany do szybkiej jazdy.... ale ciekawe czy ktos mial podobne odczucie hamowania na tym silniku 7x9.
(Probowalismy w tym samym rowerku silnik 10x9 no i takiegoz efectu nie bylo...
jechal na pelnej bateri 48 km/h.
Dzieki za podzielenie sie wrazeniami z jadzy na tum silniku.
Górski Romet.jpg A to "Góralska Bestia" która nie chce pedzic z Przełeczy Salmopolskiej wiecej niz 45 km/h |
Pobierz Plik ściągnięto 447 raz(y) 682,89 KB |
|
_________________ Falcon V3
|
|
|
|
|
Kostrzyno
początkujący
Wiek: 52 Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 20 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
Jazda na luzie z prędkością większą niż możliwa do uzyskania z silnika? Chłopaki, wy to macie fajnie. Ja na luzie to mogę ewentualnie z podjazdu zjechać bo mam płasko jak stół wszędzie. Więc efektu nie widzę
Ale czy on jest oby na pewno wadą? Silnik bez obciążenia rozkręcany do dużej prędkości stwarza opów coraz większy z powodu prądów wirowych. Im mocniejszy silnik tym większe.
No i druga sprawa, to czy np spięte w sterowniku kabelki od regeneracji hamowania, ale gdy tej regeneracji nie aktywujemy mogą powodować taki opór? |
_________________ http://www.uni.opole.pl/ |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
U mnie w 7x9 jest opór i tyle że jak się bez akusa jedzie to żyła wychodzi a im szybciej tym większy czyli jak w góralskiej maszynie u Ciebie. Podobnie a ciekawe że w 10x9 tego oporu nie ma.. |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
DAREK77
początkujący DAREK77
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015
|
|
|
Dziek za odpowiedzi. Próbowałem tez 10x9 , na tej samej baterii do 48 km/h powyżej tej predkosci przy pedalowaniu z góry tylko lekki opór. Ale zuzycie energii w 10x9 bylo o ponad 30% wyzsze i zasieg sie zmniejszyl zdecydowanie. Ostalem przy tym 7x9 |
_________________ Falcon V3
|
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015
|
|
|
Przy takiej prędkości silnik zaczął Ci działać jak prądnica i stąd opór.
7x9 osiąga napięcie 48V przy niższych obrotach niż 10x6 dlatego na rowerze kolegi opór nie był taki duży przy tej samej prędkości. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|