ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt pierwszego ebajka 'Quest'
Autor Wiadomość
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   Projekt pierwszego ebajka 'Quest'

Witajcie!

Pomyślałem że udokumentuje proces tworzenia mojej nowej zabawki.

Specyfikacja:
Silnik: 9c 10x6 kaseta
Sterownik: bmc 1500w
Bateria: 12x Turnigy 5000mAh, 16s3p + bms 16s

Rama to póki co mający swoje lata komunijny "góral", torchę szkoda było mi szpecić podstawowy rower. Pewnie zostanie zmieniona w niedługim czasie.



W ostatnich dniach wymieniłem cały napęd w rowerze, zdążyłem kilka razy przejechać się na nim i ...
Urwałem przewody od silnika gdyż uznałem że przykręcenie blokady osi obrotu silnika mogę zostawić na bardziej wyczerpujące wypady. Jak się można domyśleć silnik ładnie nawinął na ośkę przewód rzeźbiąc przy tym dziury w ramie i "podkładkach".




Dziś otworzyłem silnik, zlutowałem przewody od nowa oraz dołożyłem wyłącznik termiczny + 1 para dodatkowych przewodów na czujnik temperatury w przyszłości (którego niestety nie mam gdzie w tej chwili zakupić).
Przewody fazowe nie zostały podwojone, nie chciałem powiększać otworu mogłem wcisnąć najwyżej jeden więcej kosztem czujników co jest bez sensu. Jeśli okażą się być niewystarczające w przyszłości to może oddam jakiemuś "specjaliście".



Przewody upchane dość ciasno, mam nadzieję że nic nie będzie wadzić ;]

Jutro czeka mnie domknięcie silnika i test z nadzieją że nic się nie popaliło podczas awarii :twisted:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Zazwyczaj podczas zerwania przewodów padają halle. Warto obadać przed ostatecznym zamknięciem pokrywy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Kobitka mi się wywaliła, przetarła przewody i się zwarły, później chciała pojechać i spalił się tranzystor w sterowniku.
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Zrobiłem test halli po partyzancku z magnesem w ręce i niestety tylko jeden wydaje się działać prawidłowo 0-4.2V, pozostałe dwa - stałe 0.0V i minimalnie zmienne 2.2V.
Założę jutro pokrywę i pobawię się raz jeszcze, może to tylko złudzenie :P

Zastanawia mnie jeszcze fakt czy problematycznym będzie wyjęcie całego silnika z obudowy bo halle siedzą po przeciwnej stronie
_________________
some random strrrr
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

piotrrs11 napisał/a:

Zastanawia mnie jeszcze fakt czy problematycznym będzie wyjęcie całego silnika z obudowy bo halle siedzą po przeciwnej stronie


Bez problemu.

Ja własnie rozebrałem swój:



tylko nie młotkiem :shock:

Trzeba użyć ściągacza do łozysk.

pzdr
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Traktor69 napisał/a:
piotrrs11 napisał/a:

Zastanawia mnie jeszcze fakt czy problematycznym będzie wyjęcie całego silnika z obudowy bo halle siedzą po przeciwnej stronie


Bez problemu.

Ja własnie rozebrałem swój:

Obrazek

tylko nie młotkiem :shock:

Trzeba użyć ściągacza do łozysk.

pzdr



Łojojoj :shock: , te potężne gniazdo w pokrywie po lewej to jest pod łożysko od Bizona czy jak 0_0 ?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

To bieżnia dla zapadek z kasety, w każdym razie tak myślę bo nie miałem tego silnika jeszcze w rękach
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Tektronic napisał/a:
Łojojoj :shock: , te potężne gniazdo w pokrywie po lewej to jest pod łożysko od Bizona czy jak 0_0 ?

łożysko a za nim bieżnia zapadek
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Orientuje się ktoś pod jakim hasłem/gdzie mogę szukać tych podkładek na ośkę z wypustką (najlepiej takie jak te oryginalne) ?
_________________
some random strrrr
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Chodzi ci o dystanse do kasety? :smile:
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Chyba to nie to :D

Chodzi mi o coś takiego, profesjonalny szkic z góry i z profilu:
https://screenshooter.blob.core.windows.net/engine4files/edzxngjvjcqocnlwcuakralaohhaiyimdtumtkirsagclxigwpsrofpesyigzimltelisycsmirqujorzbdtgrxyequubcsknuih
_________________
some random strrrr
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Ja mam dwie na sprzedaż. Nowe nie używan. Mogę zrobić foto jak Cie interesuje.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Sob 21 Lut, 2015   

W razie czego się odezwę.

Tymczasem mam problem z podłączeniem pikacza v1.
Wszystko zgodnie z instrukcją:
- podłączone do aku i sterownika
- czerwony kabelek pod stacyjkę

Jednak jak odpalam stacyjkę to pikacz na chwilę podświetla się dość jasno a potem jasność jest redukowana i nic się nie wyświetla, brak reakcji na przyciski.

Wskazówki ? ;]
//Pikacz pojechał do naprawy, nie chciał nawet współpracować z wkrętarką ;x
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pon 23 Lut, 2015   

Halle wymienione (dzięki tas ;])

Silnik złożony do kupy ale mam problem z nauką sterownika
Postępując zgodnie z instrukcją sterownik poprawnie "ogarnia" kierunek obrotu itp.
Po wyłączeniu trybu nauki i restarcie niestety całość nie działa prawidłowo tj:
Jak przekręcę manetkę w daną pozycję to przez chwile kręci się z zadaną prędkością (2-3 sekundy) a później koło staje.
Czy to znak że sterownik też umarł podczas możliwego zwarcia ?
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 23 Lut, 2015   

a na pewno dobrze robisz tą naukę? Sterownik zapamiętał konfigurację?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group