ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczny Longboard - deska z napędem BLDC 2x1.5kW
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Te silniczki maja hallotrony?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Z hallami byłby szał :D
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=15686

Modelarskie bez czujników podczas dawania gazu pod obciążeniem tracą synchronizację i niestety, cierpi na tym sterownik i ogólna sprawność. Takie silniki są jednak przeznaczone do stałej i równomiernej pracy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
IdeaTB 
młodzik



Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

qaz33 napisał/a:
Te silniczki maja hallotrony?


Niestety nie mają... trochę obawiałem się rozjeżdżania obrotów czy tez przyspieszenia obu silników ale wydaje mi się ze jeżeli rozbieżności będą niewielkie na poziomie 5-10% to nie powinno to stanowić problemu, jedyne czego się własnie obawiam to rozzsynchronizowywania się silników.
Miałem zrobić czujniki takie jak podrzucił w linku tas i chciałem kupić ESC z wyjściem na czujniki halla ale zaryzykowałem z prostszym wariantem bez. Wiele osób jeździ bez czujników z podwójnym napędem więc chyba jednak nie stanowi to aż takiego problemu... pojeździmy zobaczymy....
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

IdeaTB napisał/a:
iele osób jeździ bez czujników z podwójnym napędem więc chyba jednak nie stanowi to aż takiego problemu.. pojeździmy zobaczymy....

Główny problem stanowi tu zaawansowany silnik i słaby sterownik. Ja musialem kupić porządny sterownik by silnik z nim współpracował dobrze.
Jeśli masz zestaw który dobrze działa to jedynym minusem będzie utrudnione ruszanie z miejsca.
Silniki to 5045??
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

Ktoś sie pokusił i zrobił nawet FOCa na taki silnik. Ale to już spora zabawa :)
https://www.youtube.com/watch?v=wqtW4poaKG0
 
 
IdeaTB 
młodzik



Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

Rafał napisał/a:
Główny problem stanowi tu zaawansowany silnik i słaby sterownik. Ja musialem kupić porządny sterownik by silnik z nim współpracował dobrze.
Jeśli masz zestaw który dobrze działa to jedynym minusem będzie utrudnione ruszanie z miejsca.
Silniki to 5045??


A jaki to porządny sterownik kupiłeś?
Moje silniki to 5055-280kv

qaz33 napisał/a:
Ktoś sie pokusił i zrobił nawet FOCa na taki silnik. Ale to już spora zabawa

FOCa? nieźle. Super było by mieć maksymalną sprawność z zastosowanych silników ale na średnio budżetową deskę wystarczą gotowe regulatory...
Jak bym chciał zrobić bardziej wydajny sprzęt to musiał bym mieć większy budżet, wszedł bym tez w lepsze silniki, co jak co to Turnigy Aerodrive SK3 to średnia półka...

Jak będę potrzebował większej kontroli (bo aktualny zestaw się nie sprawdzi) to faktycznie dorzucę czujniki halla. Są gotowe ESC z kontrolą prędkości przez czujnik halla. Dla przykładu wcześniej miałem w planie kupić SKYRC TORO TS150A. Trochę gadzeciarski bo można go konfigurować z smartfona poprzez bluetooth ale podobno całkiem przyzwoicie działa...
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

IdeaTB napisał/a:
FOCa? nieźle. Super było by mieć maksymalną sprawność z zastosowanych silników ale na średnio budżetową deskę wystarczą gotowe regulatory...

To jest wg mnie najlepszy sterownik jak można obecnie kupić do podobnych konstrukcji. FOC, mały, programowalny itd.
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=35&t=63540
IdeaTB napisał/a:
A jaki to porządny sterownik kupiłeś?

HK 150A car esc, czyli praktycznie to samo co TORO TS 150A, czy Turnigy Trackstar 150A. Można podłączyć halle, dobrze współpracuje z silnikiem, nie gubi synchronizacji, najbardziej polecany na endlessie do tego typu pojazdów.
http://www.hobbyking.com/...Warehouse_.html
 
 
IdeaTB 
młodzik



Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Trochę to trwało ale poważna kontuzja kolana spowodowała ze nie chciałem kusić losu i przeciągałem realizację jak najdłużej potrafiłem :)
Nadal jestem uziemiony ale deska jest już w wersji jeżdżącej i na razie po testach "laboratoryjnych" :mrgreen: czyli jazda w holu w domu więc bez szału.
Na razie z jednym modułem LiPo tj 5Ah 6S, jest jeszcze miejsce na drugi taki sam więc w teorii zasięg 25km

Jestem zaskoczony ze zastosowane silniki radzą sobie ze startem od 0 z pełnym obciążeniem a ważę 85kg.
Zakładałem ze przy małych prędkościach moment obrotowy silników bez-szczotkowych będzie zbyt mały... Fakt że po delikatnym rozpędzeniu 1-2km/h deska startuje płynniej ale przy starcie bez rozpędu nie jest źle.
Przyspieszenie mimo ustawień w regulatorach LOW jest ostre, zrzuca z deski więc trzeba bardzo ostrożnie z spustem apki, hamowanie ustawione na 50% jest w miarę optymalne ale testy w domu to nie testy więc za wcześnie na rzeczowe wnioski.

Poniżej fotki deseczki i film z palenia gumy :mrgreen:








Film z startu i hamowania bez obciązenia
Ostatnio zmieniony przez IdeaTB Nie 31 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

Super wykonanie. Szczególnie elementy mocujące silniki.
Są nawet takie osie
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
IdeaTB 
młodzik



Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

radasss napisał/a:
Super wykonanie. Szczególnie elementy mocujące silniki.
Są nawet takie osie


Zespoły napędowe z "osiami" które pokazałeś są oczywiście najbardziej idealnym rozwiązaniem ponieważ nie ma żadnych przekładni pasków ani wystających elementów ale nie wiadomo z jakiej gumy wykonane są koła, jaką mają trwałość, ilość gumy na piastach tez jest niewielka... pytanie co będzie jak się zużyje i jak toto się zachowuje na rożnych nawierzchniach.
Przy zastosowaniu rozwiązania klasycznego nie mam tych obiekcji.
Stosuje traki jakie mi pasują w moim przypadku traki (trucks) Paris, to samo dotyczy kół, ja zastosowałem Orangatang Kegel, czyli elementy bardzo przyzwoite z średniej półki.

Koła i truck(i) odpowiadają w dużym stopniu za komfort i bezpieczeństwo jazdy i co najważniejsze jak się zużyją kupuje nowe w dowolnym sklepie.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

Też o trwałości kółek pomyślałem. Jakiś filament 3D wytrzymuje trwale min. 120° C ?
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
IdeaTB 
młodzik



Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

Nie wiem, nie testowałem w takich temperaturach.
ABS ma wyższą temperaturę topnienia ale nie wiem czy nie zmienia właściwości przy 120 stopniach C. Na pewno się nie topi ale może w jakiś sposób ulpastycznia

W swojej konstrukcji koła pasowe wykonałem z ABS własnie z uwagi na temperaturę, któa może powstawać przy pracy z paskami, pozostałe elementy wykonałem z PLA z uwagi na wytrzymałość. Czas pokaże jaka będzie trwałość tych elementów.
 
 
IdeaTB 
młodzik



Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   

Mała aktualizacja zespołu napędowego, czyli otwory do chłodzenia silników i pałąk zabezpieczający.


Ostatnio zmieniony przez IdeaTB Czw 04 Lut, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   

Bardzo mi się podobają te mocowania silników, dobra robota!
 
 
IdeaTB 
młodzik



Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   

Dzięki za dobre słowo :)
Konstrukcja klatki uchwytu silników daje przyzwoitą sztywność, wiadomo ze PLA to nie aluminium ale pierwsze testy przeszedł uchwyt pozytywnie i co najistotniejsze jest tani w produkcji :)

Teraz chodzi mi po głowie
- uchwyt silników z samo-napinaczem pasków
i
- uchwyt dla jednego silnika z komorą na moduł radiowy i regulator obrotów (więc odejdzie jedna puszka spod deski) przy wersji ekonomicznej longborda.

Bardzo się broniłem przed takim wariantem ale jak się okazuje na asfalcie napęd jednego koła nie stanowi problemu a i jeden silnik bez najmniejszego problemu daje radę po płaskim i przy niewielkich nachyleniach :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group