ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw do elektryfikacji roweru na tylnie koło
Autor Wiadomość
datalux 
początkujący


Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   Zestaw do elektryfikacji roweru na tylnie koło

Posiadam rower Kreidler RAISE RT 2.0. Parametry są pod linkiem KREIDLER RAISE RT2 SHIMANO ACERA 21 BIEGÓW. Zastanawiam się nad zakupem zestawu do elektryfikacji roweru 48V 800W D Bestmotor wersja 9x6 oraz akumulatora LiFePO4. Linki są poniżej:

Zestaw do konwersji roweru na tylne koło 48V 500W D Bestmotor

Akumulator LiFePO4 48V 10Ah

Koszt całości wynosi 3162 zł (uwzględniając zakup czujnika PAS i zabezpieczenia osi). Wiem że czujnika PAS nie trzeba zakładać i można wtedy przyspieszać za pomocą manetki gazu bez potrzeby kręcenia nogami. Mam następujące pytania:

1. Czy trzeba dokupić wolnobieg nakręcany do silnika czy też będzie pasować wolnobieg który jest już w rowerze ?

2. Czy można zdjąć ograniczenie do 25 km/h i jeśli tak to w jaki sposób ?

3. Akumulatory LiFePO4 są przeznaczone do montażu do specjalnego bagażnika którego razem w zestawie nie ma. Jest taki akumulator pod linkiem Układ zasilania LiFePO4 48V/12Ah ale przy takich wymiarach to trzeba jeszcze torbę dokupić aby przymocować do ramy i zabezpieczyć przed wodą. Czy są inne wersję akumulatorów LiFePO4 48V montowanych do ramy lub w kształcie bidonu i jeśli tak to prosiłbym do nich linka gdyż kosz na bagaż posiadam już w swoim rowerze i chciałbym go dalej używać?

4. Czy są bagażniki do montażu akumulatora o wymiarach podanych w linku na górze i jeśli tak to prosiłbym o podanie do niego linka ?

5. Widziałem akumulator LiFePO4 w kształcie bidonu pod linkiem Układ zasilania LIFePO4 24V/10Ah. Czy można spiąć dwa takie akumulatory szeregowo aby uzyskać 48V i będzie wówczas możliwe bezpieczne równomierne rozładowanie ich bo montaż do ramy byłby wówczas najprostszy?

6. Wersja 800W 9x6 jest niedostępna aby zamówić przez internet. Dostępna jest za to wersja 500W 7x8 pod innym linkiem Zestaw do konwersji roweru na tylne koło 48V 500W Bestmotor. Jestem bardziej zainteresowany modelem 800W. Czy jest możliwość sprowadzenia wersji 800W telefonicznie ? Jakie jest wasze zdanie na temat tych modeli ? Czy dużo korzyści przyniesie mi model 800W w porównaniu do 500W?

7. Na stronie Konfigurator pakietów BTO można zamówić złożenie akumulatorów w niższej cenie niż gotowych produktów ale nie ma opcji składania akumulatorów LiFePO4. Czy jest to zgodne z prawdą i faktycznie nie można zamówić takich akumulatorów ?

8. Czy macie inne propozycje tańszego zestawu o podobnych parametrach ?

9. Wiem że należy co jakiś czas wymieniać w silniku uszczelnienie simering oraz łożysko. W jakich serwisach można dokonać takiej naprawy ?
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Kup sobie lepiej silnik 9c i sterownik. Będzie ta sama kasa a większą moc osiągniesz.

Nie ten dział.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

1. Tylko w starszych rowerach są wolnobiegi, w nowszych są kasety więc prawdopodobnie będziesz musiał dokupić wolnobieg nakręcany na silnik w sklepie rowerowym
2. Poczytaj instrukcję do zestawu - w opisie sterownika są kabelki, których rozłączenie zdejmuje blokadę
3 i 4. Spotyka się akumulatory razem z bagażnikiem z szyną montażową, wtedy akumulator się chowa pod i jest miejsce.
5. W praktyce jest to możliwe, da się spinać identyczne akumulatory zarówno szeregowo jak i równolegle ale to działa, póki akumulatory są identyczne. Jeśli jednak nie masz wiedzy i to pierwszy rower to odradzam - kup od razu docelową baterię. Nie możesz wykluczyć, że ten zestaw jest tylko "startowy"
6. Możesz zapytać sprzedawcę, czy możliwa jest zamiana w zestawie sterownika 500W na 800W, wtedy będziesz mieć zestaw o mocy 800W.
7. Jeśli potrzebujesz akumulatora innego niż gotowe dostępne u sprzedawców to zobacz dział "sprzedam" na forum,ludkowie wykonują akumulatory i mogą Ci zrobić jaki chcesz.
8. Do tego roweru ten zestaw wydaje się ok.
9. Nie trzeba tego robić. Za 2-3k km sprawdź stan simeringów. Jeśli będziesz o nie dbać (nie myć myjką ciśnieniową, od czasu do czasu psikać smarem) to łożysk nie trzeba zmieniać przed upływem pewnie z 10k km.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Posiadam w swoim ewozidle ten sam silnik w wersji 800W.
Dosc sprawny silnik ktory jest zapleciony w kolo od motocykla i przy masie ok 150 kg ( ja + rower ) daje rade. Niestety jest dosc glosny i nie chodzi tu o laczny "tonaz" z ktorym sie zmaga bo pod moim synem tez halasuje. Jego istotna wada, jest problem z montazem hamulca tarczowego. Zacisk nie miesci sie miedzy tarcze a jego obudowe. Szprychy ktore sa w tym zestawie nie dadza rady. Bedziesz musial wymienic na grubsze. Sterownik nie ma regena.. albo inaczej, ma. Tylko trzeba wiedziec co w nim polutowac a taka ingerencja wiaze sie pewnie z utrata gwarancji.
Teraz stojac przed wyborem zakupu silnika do pierwszego roweru raczej bym sie na niego nie zdecydowal.
W moim odczuciu suma 3 tys za taki zestaw jest wysoka. Jesli dobrze poszukasz na forum to w tej cenie kupisz lepszy silnik, 2x wieksza baterie i skrzynke z laminatu na wymiar trojkata ramy.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Potwierdzam słowa maran_hand. Silnik bardzo hałasuje, dziwne zjawisko ale na zwykłych ninecontinentach nie występuje :)
Więc nie zastanawiaj się i bierz silnik 9c. Jest tańszy i mocniejszy.

A co do baterii to jest dużo więcej lepszych rozwiązań niż gotowa ze sklepu.
Pojemność 10Ah starczy ci co najwyżej po bułki do sklepu :lol:
Może trochę przesadzam ale miałbyś ~30km zasięgu bez pedałowania. Do codziennego użytku naprawdę przydaje się więcej, zwłaszcza, że szybko zaczniesz traktować rower jako codzienny szybki środek transportu.
Dla spokoju warto mieć minimum 20Ah.
Do tego większa pojemność = rzadziej ładujesz i bateria dłużej pożyje.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Paź, 2015   

ja tam bym zasugerowal nie bestmotor ktory jes fajny ale nierozwojowy(pamietaj ze apetyt rosnie w miare jedzenia i nie jeden zapieral sie na poczatku co mu wystarczy) pomyslalbym o niedrogim nine continencie,ale o wiekszej mocy(zawsze mozesz moc sobie zmniejszyc dla zwiekszenia zasiegu-podczas jazdy-jeden przycisk). pomyslalbym tez o sterowniku programowalnym np do ok 3kw,jaki mozna miec za ok 600-700zl,mozna zakupic baterie lifepo4 48v 15ah na zelach 40152s ktore znosza spokojnie obciazenia rzedu 50A i wiecej i masz zasieg 30km przy silniku nawet duzej mocy, przy mniejszej mocy ok 1000w to mozesz miec 70km zasiegu jadac ok 30km/h maksymalnie.moja sugestia..zweryfikuj swoje mozliwosci finansowe-jesli sie da poniewaz na tym pulapie niewiele juz dodajac mozesz zyskac wiele.bto jest na lifepo za drogie,kupuje sie w chinach i sklada samemu/masz za niszsza cene i to z mocniejszym bmsem-tylko troche roboty, no i warto poczekac do wczesnej wiosny-po co startowac w przyszlym sesonie z polrocznym akumulatorem no i poczekaj na nizszy kurs usd.3000 zl to sporo ale za 3500-4000 mozna juz poszalec sporo konkretniej
 
 
datalux 
początkujący


Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Zostanę w takim razie przy silniku 9c nine continent który jest pod linkiem Nine Continent RH2806 (10x6) Tył. Jeśli chodzi o akumulator to wolę się nie zajmować składaniem ogniw i dopłacić aby mieć gotowy. Wygląda na to że opłaca się dorzucić trochę pieniędzy aby mieć pojemniejszy akumulator bo wówczas wydłuży się czas użytkowania. Ja mogę jeździć rowerem cały rok więc akumulator byłby przez cały czas w użytku. Znalazłem akumulator 20Ah pod linkiem Układ zasilania LIFePO4 48V/20Ah. Kontroler z kolei znalazłem pod tym linkiem GT 1500W, 48V - 84V, 45A. Uwzględniając powyższy silnik, akumulator, kontroler i resztę potrzebnych akcesoriów cena wychodzi około 4800 zł. Spodziewałem się gdzieś kwoty około 4000 zł. Sam silnik (650 zł), akumulator (3320 zł) i kontroler (399 zł) kosztują razem 4369 zł. W związku z tym następujące pytania:

1. Czy da radę obniżyć cenę całości do kwoty 4000 zł gdyż wolałbym kupić gotowy akumulator w sklepie i ponieść jak najmniejszy koszt?

2. Do jakich najniższych temperatur można używać silnika ?

3. Jaka jest potrzebna długość szprych o średnicy 2,2 mm aby opleść obręcz 28'' z silnikiem bo widziałem na stronie Nexun różne długości 154mm, 155mm, 159mm, 160mm i 240mm ?

4. Czy manetki w rączce kierownicy pełna i półpełna oraz kciukowa znajdujące się na stronie Nexun działają na zasadzie przełączenia w konkretne pozycje biegów czy płynnego zwiększania lub zmniejszania przyspieszania ? Jakie z tych trzech rodzajów manetek byście polecili ?

5. Czy kontroler będzie pasował i nie będzie za mocny do silnika powodując jego przegrzewanie gdyż moc nominalna silnika jest 800W a kontrolera 1500W ? Linki są na samej górze.

6. Planuje zrezygnować ze skrzynki z laminatu mocowanej w trójkącie ramy i zakupić torbę na sterownik i akumulator gdyż nie dostanę nigdzie takiej gotowej skrzynki. Doszyłbym do takiej torby szelki z zapięciami na rzepy przypinane do ramy. Znalazłem taką torbę pod linkiem . Torba na akumulatory do roweru elektrycznego - duża. Okazuje się że torba w najwęższym wymiarze ma 20cm bo tam gdzie jest 18cm to trzeba jeszcze doliczyć po 4 cm na kieszenie boczne. Gdyby umocować ją żeby najkrótszym bokiem przylegała do ramy tak aby zamek błyskawiczny był z boku to zastanawiam się czy nogi nie będą zawadzały o tą torbę szczególnie przy kręceniu nogami jak nie będzie potrzebny napęd elektryczny bo chcę dalej używać bagażnika? Macie jakieś pomysły na solidniejsze zamocowanie do ramy niż szelki z rzepami ? Może macie propozycje lepszych toreb do mocowania na ramę ?

7. Znalazłem obręcz 28'' do zamocowania silnika pod linkiem Obręcz 28" (czarna). Zastanawiam się czy w obu kołach muszą być te same szerokości obręczy czy wystarczy że są przynajmniej te same szerokości opon ?

8. Zamierzam kupić też nowe opony z większym bieżnikiem aby zwiększyć przyczepność bo będzie taki rower stabilniejszy przy takich przyspieszeniach. Wiem też że wzrosną opory toczne. Jak dużo zmaleje zasięg związany ze wzrostem tych oporów ?

9. Czy opony który mam już w rowerze o szerokości 42mm będą pasowały do obręczy 28'' o szerokości 24,5mm ?

10. Czy będzie pasować do silnika posiadającego oś M14 zabezpieczenie pod linkiem Zabezpieczenie osi silnika (stal nierdzewna) ?

11. Mam zamiar brać ze sobą akumulator jak zostawie gdzieś rower aby uchronić go przed kradzieżą lub niskimi temperaturami. Czy trzeba dokupić jakieś specjalne dodatkowe gniazdo połączeniowe aby go nie wyrobić przy ciągłym wypinaniu i żeby łatwo się odłączało ?

12. Jeśli będzie gdzieś za krótki kabel z silnika do kontrolera lub z kontrolera do innego podzespołu to jakie trzeba zastosować przedłużki ? Prosiłbym o podanie linka do przedłużek.
Ostatnio zmieniony przez datalux Pią 09 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Odpowiedzi na większość pytań znajdziesz na forum. Były już wielokrotnie omawiane.
Użyj funkcji "szukaj", bo odpowiadanie na te same pytania po raz n-ty powodują bałagan na forum.
Co do przedłużania kabli, to przedłużasz je kabelkami o średnicy nie mniejszej, niż jest w oryginale.
Obręcze rowerowe w większości przyjmą każdą oponę rowerową, o ile rozmiar opony odpowiada rozmiarowi obręczy. Średnica zazwyczaj jest ta sama, różnią się tylko rozmiarem balona.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Najlepiej obniżysz koszty zamawiając gotową baterię np u atomka http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4081 dowolna konfiguracja, wykonanie jak ze sklepu a cena będzie na pewno niższa ;)

Jeśli chodzi o wybór silnika, nie lepiej wolniejszy dla koła 28"? 7x9 lub chociaż 9x7? Ewentualnie zastanów się jednak nad kołem max 26" na tył. Ja w swoim 29er tak zrobiłem, może lekko "niesymetrycznie" wygląda ale jest ok :)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

1. Wydajesz na sam akumulator więcej, niż większość ludzi na forum wydała na elektryfikacje całego roweru łącznie z osprzętem i akumulatorem.
2. Do ilu wytrzymasz do tylu możesz jeździć
3. Wyliczą Ci szprychy dobre
4. Możesz się zasugerować tym: http://ebike.nexun.pl/jaka-manetke-wybrac/
5. Co prawda nie ma opisu ten Twój wybrany akumulator, ale jeśli będziesz jeździć dynamicznie to go szybko uszkodzisz. Ten akumulator ma 1500 cykli w teorii, pewnie z 1000 w praktyce i to z silnikiem 250W. Z opisu można wywnioskować że MAX prąd pobierany z aku nie może przekraczać 20A, przy 45A albo padnie od razu BMS albo po 150 cyklach :)
6. Pół metrowa opaski zaciskowe
7. Nie muszą
8. Minimalnie
9.
10. Do osi M14 nie trzeba ramion blokujących
11. Jest wiele gniazd i wtyków, np XT60
12. Można przedłużać nie cieńszym, niż jest fabrycznie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Faktycznie płacić tyle za taki akumulator to przesada. Akumulator od Atomka będzie lżejszy, tańszy i wydajniejszy:)

Za różnicę w cenie akumulatora zmieniłbym na Twoim miejscu koncepcję sterownika. Dołożyłbym parę stów i kupił od razu sterownik wektorowy np. sabvoton z nexuna. Ma on ogromne możliwości, ale jest programowalny - ustawialny przez program na pc, dzięki czemu możesz, a nawet musisz ustawić prąd odpowiedni dla Twojego silnika. W tym wypadku 40-50A. Dlaczego proponuję takie posunięcie? Sterownik zwykły kontra wektorowy to przepaść. Praca silnika na tym drugim jest o wiele cichsza, grzeje się mniej, jest dużo bardziej efektywny (wysoka elastyczność przy niskich prędkościach).
Ponadto samo przyspieszanie manetką jest inne. W zwykłym sterowniku manetką regulujesz prędkość roweru, co czasem jest trochę nienaturalne, bo chcesz lekko przyspieszyć, a rower i tak wyrywa. Tutaj z kolei sterujesz momentem obrotowym czyli inaczej "ciągiem" - jest to bardziej intuicyjne i komfortowe.

Kolejna sprawa to choroba, na którą choruje większość forumowiczów po złożeniu swojego pierwszego bajka:) Nazywamy ją tutaj wattowicą złośliwą :D Czyli pojeździsz dzień/tydzień/miesiąc i w głowie pojawi się myśl: chcę wincyj! No a ten sterownk potrafi naprawdę wiele.

Jeśli uda Ci się zaoszczędzić trochę na baterii to polecam tą opcję:)
 
 
datalux 
początkujący


Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Widzę dużo oszczędności z opcji składania akumulatorów. Zastanawiam się który wariant lepszy 48V czy 60V bo przy większym napięciu wzrośnie masa o 1,5kg ale też i zasięg o ok. 15km więc powinna się zmniejszyć się częstość ładowania. Trzeba tylko dołożyć 400 zł. Jak myślicie które napięcie będzie lepsze ?
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Przy wiekszym voltarzu wieksza predkosc. A jesli bedziesz mial mozliwosc to bedziesz z niej korzystal. Pytanie: czy Twoja rama i cala konstrukcja wytrzyma ? Czy hamulce szczekowe dadza rade ? Sadze ze wiecej volt to dobry pomysl ale baze musisz zmienic lub mocno ja przebudowac.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
datalux 
początkujący


Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

W takim razie zostanę przy 48V bo przy 60V doszedłby koszt hamulca tarczowego, nowego koła jeśli montowany byłby w przednim kole oraz nowej wytrzymałej ramy. Myślę, że zostanę przy średnicy kół 28'' bo przy zmianie kół na 26'' szczęki hamulca będą dociskać w innym miejscu niż obręcz i w tylnim kole nie będzie dało się tego ustawić. Poza tym rama jest przystosowana do 28'' i będzie zmieniona asymetria. Mam pytanie czy jeśli miałbym złożony akumulator 48V to czy na przyszłość jeśli chciałbym zwiększyć napięcie na 60V to można wysłać taki akumulator z powrotem do atomka w celu wymiany samych ogniw i dołożenia większej ilości za dodatkową opłatą bo wówczas odpadłby koszt BMS, obudowy, wyłącznika ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Baterii o różnym stanie - wieku nie można łączyć. Łączenie ogniw o różnym wieku/zużyciu może nie jest niebezpieczne ale szybko taka bateria by się rozbalansowała i nie miałoby to większego sensu :wink: Więc dla akumulatora 48v trzeba będzie znaleźć inny rower a na 60V zrobić nowy :smile:

Napisałem ci PW w sprawie baterii :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group