Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Skuter - motorower elektryczny |
Autor |
Wiadomość |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17 Sie, 2008 Skuter - motorower elektryczny
|
|
|
Chyba wrócę do tematu przeróbki skutera na elektryczny.
Co sadzicie o zastosowaniu silnika elektrycznego do wariatora i przekładni CVT? |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Nie 17 Sie, 2008
|
|
|
A nie będą za duże straty?
Mówisz o wydłubaniu przekładni ze skuterka? Czy wywaleniu ze skuterka
spalinówki i wsadzeniu elektryka? |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17 Sie, 2008
|
|
|
o wywaleniu tłoka i cylka i wsadzeniu elektryka. Wał oryginalny by został, lub do wału byłby podłaczony silnik |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2008
|
|
|
Tylko pytanie, czy wariator zdąży zareagować na silnik elektryczny.
Spalinówka w takim pierdopędzie kręci się chyba do około 7 tys. obr. o ile się nie mylę.
Dobrze by było sprawdzić najpierw przełożenia, żeby w ogóle ruszyło toto z miejsca.
Niestety w skuterkach nigdy nie grzebałem... Znam tylko z teorii.
A gdyby pominąć w ogóle przekładnię i zapodać bezpośrednio na pasek napędowy?
Jaki chcesz tam wsadzić silnik?
No i jakie to ma koła oraz średnicę koła pasowego na kole? |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Sie, 2008
|
|
|
Wiesz co o tym jak szybko przekładnia będzie wskakiwać decydują rolki i sprężyna dociskowa więc wystarczy kupić zestaw tuningowy tam są od razu zestawy rolek i 3 lub 5 sprężyn dociskowych. Nie jestem tylko pewien co do samej sprawności ten przekładni. A i pamiętaj, że przed wariatorem masz przekładnię wstępną więc jakby co możesz kupić gdzieś albo zamienić swoje zębatki na inne. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2008
|
|
|
Dawid M napisał/a: | Wiesz co o tym jak szybko przekładnia będzie wskakiwać decydują rolki i sprężyna dociskowa więc wystarczy kupić zestaw tuningowy tam są od razu zestawy rolek i 3 lub 5 sprężyn dociskowych. Nie jestem tylko pewien co do samej sprawności ten przekładni. A i pamiętaj, że przed wariatorem masz przekładnię wstępną więc jakby co możesz kupić gdzieś albo zamienić swoje zębatki na inne. |
Zależy z której strony patrzeć, ale idąc od silnika to przed wariatorem nie ma nic - wario jest zamontowane na wale silnika. Przełozenie dobiera się przez masę rolek w wariatorze i siłę sprężyny dociskowej na kole przy sprzęgle,
Przekładnia jest tuż przy samym tylnym kole - pomiędzy kołem a ostatnim kołem pasowym |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | Tylko pytanie, czy wariator zdąży zareagować na silnik elektryczny.
Spalinówka w takim pierdopędzie kręci się chyba do około 7 tys. obr. o ile się nie mylę. |
To moze byc pewien problem bo silnik elektryczny ktory mam ma 2040rpm, wiec nawet rzy przewoltowaniu *2 bedzie za mało.
Cytat: |
A gdyby pominąć w ogóle przekładnię i zapodać bezpośrednio na pasek napędowy?
Jaki chcesz tam wsadzić silnik?
No i jakie to ma koła oraz średnicę koła pasowego na kole? |
Przekładnia to główna wartość dodana którą chciałbym wykorzystać:)
Co do wsadzenia sielnika to jeszcze nie wiem - bo gdyby wyjąć wał główny to tracę miejsce zamocowania przekładni. Mechanizm korbowy trzeba obciąć bo po zdjeciu tłoka nie byłby wyważony |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Sie, 2008
|
|
|
Adam jest przekładnie wstępna zobacz na zdjęcia na tej stronie http://www.yttertavle.se/...otian_start.htm . Może w twoim skuterku jej nie ma, ale teraz w każdym skuterze ta przekładnia jest po to by skuter nie był ograniczany na silniku i miał niezłego kopa na starcie. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Sie, 2008
|
|
|
Ale w którym miejscu jest ta przekładnia, na którym zdjęciu?
PS. stronka jest super |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Sie, 2008
|
|
|
Ja nie wywalałem w Komarze korby, obciąłem tylko korbowód a reszta została jak w oryginale i nie widzę skłonności do wpadania w wibracje, walenia czy innych niepokojących objawów. Zanadto dłubiąc w wale możesz go osłabić, chyba że chcesz wytoczyć nowy, ale to już większa robota. |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2008
|
|
|
http://moto.arbiter.pl/zd...dnia.w.skuterze
Tutaj za tym dzwonem masz przekładnię. Przekładnia jest zamknięta, ale dowodem na jej istnienie jest to, że dwa talerze (te za dzwonem) nie są równo z osią koła co oznacza, że jest jeszcze jakaś przekładnia. Podejrzewam, że jest czymś zalana. Czasem na allegro są zębatki do tych przekładni, ale to zazwyczaj do kitajców bo tam jest to używane jako blokada żeby skuter już fabrycznie niby nadawał się do stuntu. W praktyce często dzieciaki nie wiedzą co to dotarcie i koniec jest wiadomy. |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2008
|
|
|
A i zobacz na stronę 13 z tego
http://www.yttertavle.se/...vicemanual2.pdf
i popatrz na to jeżeli chodzi o budowę niektórych silników co prawda 4T ale przekładnie tak samo są robione.
http://www.yttertavle.se/...vicemanual1.pdf
Edytowano:
Przepraszam niedokładnie z pośpiechu przeczytałem twój post gdzie pisałeś o tym, że wiesz o przekładni przed samym kołem. Mi na początku wydawało się, że te 2 zębatki umiejscowione na widoku po zdjęciu pokrywy są przekładnią wstępną a tak naprawdę jest to przekładnia rozrusznika. Niestety nie miałem okazji jeszcze rozbierać mojego skutera bo poprzedni zniszczyłem w wypadku jak facet zajechał mi drogę a tego dopiero niedługo dotrę chociaż też też przeżył wypadek też z nie mojej winy.
Edytowano drugi raz
Znalazłem przy okazji stronę ze zdjęciem przekładni od środka
http://www.scootnfast.com.../Rear_Gears.htm |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Arekk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Paź, 2008
|
|
|
Nie wiem skąd on biorą te ceny za 2000zł to można mieć silnik 7kW np. Perm 132 |
|
|
|
|
adjl [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2008
|
|
|
niezupełnie.
PERM nie jest silnikiem w kole (silnik w kole wygodniejszy?) i nie kosztuje 2000PLN tylko
805,- EUR (przy zakupie od 1 do 4 sztuk) lub 767,- EUR (przy zakupie od 5 do 9 sztuk).
Ogolnie czym wiecej tym taniej, powyżej 50 sztuk to koszt 639EUR (czyli troche ponad 2000PLM) wiec nie jest az tak wesolo jak piszesz. |
|
|
|
|
|