ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?
Autor Wiadomość
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Ja będę montował zestaw na kołach 24", Mxus 3T z chłodzeniem olejowym, 20s 150A - 350A w fazy. Trzeba będzie potestować efektywność tego chłodzenia, bo to jakby nie patrzeć max moc w okolicach 12 kW. Prędkość będzie oscylowała około 80-85 km/h na tym zestawie;) Ofc na ramie customowej - Vector. Jak będzie niekontrolowanie na koło leciał to zrobię trochę dłuższy wahacz.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

maciex93 napisał/a:

Wyjdzie mi z tego fajna prędkość ~60km/h i pytanie do Tasa i innych co wozili się na superbajkach, czy przyspieszenie/moment będzie urywać dupę i stawiać koło?


Moment jest potworny, taki, że jak pierwszy raz jechałem na czymś co ma 8kw to po zejściu mi się kolana trzepały :P

Przeróbki rowerów klasycznych - potrafi podnieść na koło i wcale nie trzeba jakichś gigantycznych mocy.
Cruisery, chopery - nie podniesie bo za długie to są rowery więc luz
Customy - jeździłem na paru mocarnych i nie podnosiło, ale wyraźnie odciążało przód.
U nas tu w okolicy się wyłożył ludek na takim rowerze, mimo, że wiele lat na motocyklach jeździł. Podejrzewam, że dlatego iż gdyż w spaliniaku dajesz gazu - chwila przerwy - przyśpieszenie a na elektryku to wiesz - dajesz gazu - 0sek - przyśpieszenie. No i dał sobie gazu zanim wyszedł z zakrętu, przód całkiem odciążyło, stracił panowanie i go sponiewierała bestia.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

tas napisał/a:

U nas tu w okolicy się wyłożył ludek na takim rowerze, mimo, że wiele lat na motocyklach jeździł. Podejrzewam, że dlatego iż gdyż w spaliniaku dajesz gazu - chwila przerwy - przyśpieszenie a na elektryku to wiesz - dajesz gazu - 0sek - przyśpieszenie. No i dał sobie gazu zanim wyszedł z zakrętu, przód całkiem odciążyło, stracił panowanie i go sponiewierała bestia.


I to mi się podoba :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Kiedyś na zlocie przejechałem się rowerem po mokrym betonie z dwoma silnikami w kołach. Coś kole 3 kW, lub i więcej. I byłem mocno zdziwiony, że jadąc coś kole 30 km/h i dodaniu gazu oba koła weszły w buksowanie. Szybko oddałem rower, bo chcę żyć ;)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Ja jak pierwszy raz zmieniłem z 6kW na 12kW to po lekkim dodaniu gazu miałem dygotkę kolan i w głowie ja pi.....ę co ja robię . :lol: A potem mi przeszło tylko każdy kto po tym siadał nawet ostrzegany leżał na plecach . :lol:
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Czy najwolniejszy Mxus nie będzie się za bardzo grzać? Tas odradzał wolnoobrotowce w teren. Czy to inna klasa niż 9c i wolnoobrotowy się tak nie grzeje?

Najwolniejszy to 10x6T tak?
Przy kole 26 i napięciu 60V wg wykresu pojedzie 43 km/h zgadza się?
Ostatnio zmieniony przez mleczny Nie 11 Paź, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Odradzam wolne + duży prąd bo zazwyczaj wraz ze zmianą silnika na wolniejszy nie idzie w parze zmiana sterownika na słabszy (co jest błędem).
Wykresy zrobione przez ludków z ESa (któe podpiąłem do tematu) pokazują o co chodzi.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Powiedzcie jak Wy to robicie że Wam tak stawia przednie koło, ja się mocno starałem i nic.
70A z baterii, 170A w fazy( sterownik od LYEN) i najwolniejszy MXUS i nic.
Więc jak Wam stawia na słąbszym setupie :?: :shock:
Może coś źle robiłem :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Na żadnym customie jaki miałem w rękach nie podnosi koła, ale go bardzo odciąża, powiedzmy o 90%
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Ale RHR-205 jest w stanie postawić 120kg na tylne koło ?

Mam tu na myśli masę całkowitą
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

tas napisał/a:
Na żadnym customie jaki miałem w rękach nie podnosi koła, ale go bardzo odciąża, powiedzmy o 90%


Z tym się zgodzę.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Tektronic napisał/a:
Ale RHR-205 jest w stanie postawić 120kg na tylne koło ?

Mam tu na myśli masę całkowitą


W normalnym rowerze - spokojnie to zrobi.
W ciężkim customie - nie. Co nie znaczy, że jest jakiś słaby czy coś. Jest potworny.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Po prostu lekki amor, koło rowerowe lekkie, i masa baterii bliżej supportu niż główki ramy. Ale lepiej gdy jednak koła nie podnosi :P bezpieczniej
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Jak znajdzie się ktoś kto wykona mi ramę to się okaże jak to będzie

Wolę czuć że silnik chce mi wyrwać koło, to daje takie poczucie że silnik nie męczy się , że ma ten pałer i jeśli się mu każe to pokaże co potrafi :)
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group