|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość? |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
Ja tam nic szarpać nie musiałem ale faktem jest że zawieszenie miałem raczej miękko ustawione oraz pozycja na "rowerze" raczej mocno wygodna by nie powiedzieć prawie wyprostowana ot taka motorowerowa . No i w fazy do 400A sterownik ustawiony z aku do 160A wskazywał EVkomputer . Przy takich ustawieniach zestaw rower +rowerzysta nawet łącznie 180kg się zdarzyło z dodania gazu w 1,5sek zawodnik leżał na plecach . |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia |
18s i uwierz mi że poleci i leciało, nawet i 200A w fazy leciało podczas prób. Nie wiem skąd wnioskujesz że tyle nie miałem. Jakieś nadprzyrodzone zdolności |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
MixhaL napisał/a: | maniekrox napisał/a: | Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia |
18s i uwierz mi że poleci i leciało, nawet i 200A w fazy leciało podczas prób. Nie wiem skąd wnioskujesz że tyle nie miałem. Jakieś nadprzyrodzone zdolności |
http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Po ustawieniu odpowiednio 76V, 70A, 6T możesz sobie zobaczyć przy jakiej prędkości jaki prąd fazowy będzie pobierał silnik jak by się ustawiło nieograniczony prąd fazowy. W tym wypadku około 145A.
Ogólnie wierzę w dane, które wypluwa ten symulator, bo dość rzetelnie go zaprogramowali - brali pod uwagę różne zjawiska jak samoindukcja, odpowiednie wzory na moment itp.
Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P
Btw. Fulla Tomasa z forum, co prawda nie custom na 9c 10x6 i przy 16s 45A można bez problemu postawić na koło.
@Pykacz jaką miałeś wersję sabvotona, że mogłeś ustawić 160A aku i 400A w fazy? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | MixhaL napisał/a: | maniekrox napisał/a: | Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia |
18s i uwierz mi że poleci i leciało, nawet i 200A w fazy leciało podczas prób. Nie wiem skąd wnioskujesz że tyle nie miałem. Jakieś nadprzyrodzone zdolności |
http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Po ustawieniu odpowiednio 76V, 70A, 6T możesz sobie zobaczyć przy jakiej prędkości jaki prąd fazowy będzie pobierał silnik jak by się ustawiło nieograniczony prąd fazowy. W tym wypadku około 145A.
Ogólnie wierzę w dane, które wypluwa ten symulator, bo dość rzetelnie go zaprogramowali - brali pod uwagę różne zjawiska jak samoindukcja, odpowiednie wzory na moment itp.
Różnica między 250A w fazy a 350A była na tyle znaczna że na tym drugim jeździec się nakrywał rowerem a na tym pierwszym nie .
Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P
Btw. Fulla Tomasa z forum, co prawda nie custom na 9c 10x6 i przy 16s 45A można bez problemu postawić na koło.
@Pykacz jaką miałeś wersję sabvotona, że mogłeś ustawić 160A aku i 400A w fazy? |
Miałem 96150 . Ustawione w sterowniku 150A /400A . Jak trzyma takie nastawy i nie zrzuca na mniej to znaczy że tyle ma . Oprogramowanie do ustawiania miałem ze sterownika 72150 ale podobno jest takie samo z tym że teoretycznie 96150 nie powinien się ustawić na więcej niż 150/350A. A dał się ustawić na 400A (410 już zrzucał na mniej). 160A z aku pokazywał mi EVkomputer a dokładniej to 158A max (w sterowniku max dało się ustawić do 150A). |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P |
Porównywałem dwa ustawienia:
-65A i 170A w fazy
-99A i 220A dokładnie dałem
i tak, była bardzo duża różnica w zrywności roweru. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
MixhaL napisał/a: | maniekrox napisał/a: | Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P |
Porównywałem dwa ustawienia:
-65A i 170A w fazy
-99A i 220A dokładnie dałem
i tak, była bardzo duża różnica w zrywności roweru. |
Była duża różnica bo dostarczyłeś większą moc z aku. Jakbyś ustawił 99A i 170A w fazy oraz 99A i 220A w fazy to prawdopodobnie nie byłoby różnicy. Dlaczego?
W pierwszym przypadku (65/170) poleciało ~140A w fazy, w drugim (99/210) poleciało ~170A w fazy. Więc oczywiście czuć było większy ciąg - w drugim przypadku w fazy poszedł większy prąd, ale to przez większy ustawiony aku. Jednak ani tu, ani tu nie osiągnął ustawionego pułapu:D
Serio pobawcie sie tymi wykresami, ich analiza może duużo wyjaśnić. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
Również by była tylko nie wiem jak duża. Sprawdzone i testowane na mniejszych ustawieniach.
65A 165A w fazy
65A 80A w fazy
Różnica jest ogromna, moc ta sama ale różnica w przyspieszeniu to przepaść. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Również by była tylko nie wiem jak duża. Sprawdzone i testowane na mniejszych ustawieniach.
65A 165A w fazy
65A 80A w fazy
Różnica jest ogromna, moc ta sama ale różnica w przyspieszeniu to przepaść. |
Ciągnąc to dalej...
Tak jak pisałem, przy 18s/65A w fazy na 6T poleci ~140A, więc... W pierwszym wypadku poleciało 140A, a w drugim 80A. Stąd też dalej nie ma się co dziwić czemu była różnica w przyspieszeniu. Serio daj sobie przy 18s/65a prądy fazowe np 150 i 200A i zobaczysz, że różnicy nie ma:P |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015
|
|
|
No ale skąd te dywagacje że daje mniej niż zaprogramujesz Uzasadnij to
Powiem Ci że na endless ludzie piszą dokładnie odwrotnie do Twoich teorii.
Pierwszy temat z brzegu:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=61429&start=100
Poszukaj sobie, tego jest więcej.
Z opisów wynika że przy odpowiednim ustawieniu w fazy daje tyle na ile mu pozwoli bateria.
Być może mylisz go z tanimi sterownikami popularnymi u nas czyli 1500W.
Ten sterwonik pozwala naprawdę na wiele wg. mnie. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015
|
|
|
Panowie jaki znacie MOCNY silnik mid który jakoś po zamontowaniu się prezentuje? Coś jak MID 8FUN 750W. Tylko on jest w zestawie... A ja chciałbym mieć swój sterownik, patenty itd itd. Idealnie by można było sterować nim standardowym sterownikiem do 9C 45A 60V.
W związku ze zrywaniem łańcucha przy mocnych midach co myślicie o użyciu grubego łańcucha a przerzutki mieć w piaście? O np takiej :
http://allegro.pl/piasta-...5261964702.html
Dzięki temu możemy mieć gruby łańcuch nie rezygnując z przerzutek |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015
|
|
|
A ile widziałeś MIDów pracujących dłużnej niż 3 miesiące na tej piaście pełniącej funkcję zmiany biegów?
Taka piasta wcale nie musi być wytrzymała jeśli jej przyłożysz kilka razy taką moc jak jesteś w stanie wypracować nogami. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 22 Paź, 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015
|
|
|
Pytanie czy przerzutka, którą potraktujesz czterokrotnie większą mocą niż przewidział producent, to wytrzyma |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015
|
|
|
No właśnie nie widziałem . Ale powinna być nie do zajechania bo w niej są stalowe zębatki jak w skrzyni biegów. Prędzej zęby z blatów się posypią. A na pewno jest wytrzymalsza niż standardowy łańcuch. Jeżeli niema osoby z doświadczeniem co do tej przerzutki planuję przez zimę z tym pomajstrować.
Wracając więc do pytania:
Możecie polecić jakiś mocny silnik mid, który w miarę wygląda i można sterować standardowym sterownikiem + zasilać 60V? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015
|
|
|
MID nie ma zdeterminowanego typu silnika, tak po prawdzie to za MIDa może służyć przysłowiowe byle co i jakikolwiek silnik. U nas opisane jest nie dużo konstrukcji, ale na takim ESie to tam serio jeżdżą na wszystkim co się kręci i da się zaczepić łańcuch. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015
|
|
|
Tas wiem widziałem te konstrukcje . Szukam czegoś mniej problematycznego. Przykładem jest właśnie mid 8Fun 750W. Szukam czegoś podobnego ale z większą mocą. Montowanie innego mida by to wyglądało wiąże się z customową konstrukcją czego chcę uniknąć. No chyba, że olewamy wygląd i wstawiamy 9C pod ramę
Zawsze można pomajstrować i wstawić tak o:
https://www.electricbike....-mid-drive-kit/
W sumie wygląda ładnie i można zamontować wiele silniczków
Znalazłem coś takiego:
Bafang MM G32.1000
Ma 1000W i 160 Nm
I chyba to max co łądnie wygląda i łatwo upchnąć w mida bez zabawy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|