ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

Ja tam nic szarpać nie musiałem ale faktem jest że zawieszenie miałem raczej miękko ustawione oraz pozycja na "rowerze" raczej mocno wygodna by nie powiedzieć prawie wyprostowana ot taka motorowerowa . No i w fazy do 400A sterownik ustawiony z aku do 160A wskazywał EVkomputer . Przy takich ustawieniach zestaw rower +rowerzysta nawet łącznie 180kg się zdarzyło z dodania gazu w 1,5sek zawodnik leżał na plecach .
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

maniekrox napisał/a:
Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia

18s i uwierz mi że poleci i leciało, nawet i 200A w fazy leciało podczas prób. Nie wiem skąd wnioskujesz że tyle nie miałem. Jakieś nadprzyrodzone zdolności :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

MixhaL napisał/a:
maniekrox napisał/a:
Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia

18s i uwierz mi że poleci i leciało, nawet i 200A w fazy leciało podczas prób. Nie wiem skąd wnioskujesz że tyle nie miałem. Jakieś nadprzyrodzone zdolności :?:


http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html

Po ustawieniu odpowiednio 76V, 70A, 6T możesz sobie zobaczyć przy jakiej prędkości jaki prąd fazowy będzie pobierał silnik jak by się ustawiło nieograniczony prąd fazowy. W tym wypadku około 145A.
Ogólnie wierzę w dane, które wypluwa ten symulator, bo dość rzetelnie go zaprogramowali - brali pod uwagę różne zjawiska jak samoindukcja, odpowiednie wzory na moment itp.


Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? :D Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P

Btw. Fulla Tomasa z forum, co prawda nie custom na 9c 10x6 i przy 16s 45A można bez problemu postawić na koło.

@Pykacz jaką miałeś wersję sabvotona, że mogłeś ustawić 160A aku i 400A w fazy?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

maniekrox napisał/a:
MixhaL napisał/a:
maniekrox napisał/a:
Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia

18s i uwierz mi że poleci i leciało, nawet i 200A w fazy leciało podczas prób. Nie wiem skąd wnioskujesz że tyle nie miałem. Jakieś nadprzyrodzone zdolności :?:


http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html

Po ustawieniu odpowiednio 76V, 70A, 6T możesz sobie zobaczyć przy jakiej prędkości jaki prąd fazowy będzie pobierał silnik jak by się ustawiło nieograniczony prąd fazowy. W tym wypadku około 145A.
Ogólnie wierzę w dane, które wypluwa ten symulator, bo dość rzetelnie go zaprogramowali - brali pod uwagę różne zjawiska jak samoindukcja, odpowiednie wzory na moment itp.
Różnica między 250A w fazy a 350A była na tyle znaczna że na tym drugim jeździec się nakrywał rowerem a na tym pierwszym nie . :lol:


Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? :D Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P

Btw. Fulla Tomasa z forum, co prawda nie custom na 9c 10x6 i przy 16s 45A można bez problemu postawić na koło.

@Pykacz jaką miałeś wersję sabvotona, że mogłeś ustawić 160A aku i 400A w fazy?


Miałem 96150 . Ustawione w sterowniku 150A /400A . Jak trzyma takie nastawy i nie zrzuca na mniej to znaczy że tyle ma . Oprogramowanie do ustawiania miałem ze sterownika 72150 ale podobno jest takie samo z tym że teoretycznie 96150 nie powinien się ustawić na więcej niż 150/350A. A dał się ustawić na 400A (410 już zrzucał na mniej). 160A z aku pokazywał mi EVkomputer a dokładniej to 158A max (w sterowniku max dało się ustawić do 150A).
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

maniekrox napisał/a:
Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P



Porównywałem dwa ustawienia:
-65A i 170A w fazy
-99A i 220A dokładnie dałem
i tak, była bardzo duża różnica w zrywności roweru.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

MixhaL napisał/a:
maniekrox napisał/a:
Mixhal - czułeś różnicę między ustawionymi 170A w fazę a 200A? Wykluczas placebo? Ciekawe czy jak sie ustawi na sterowniku (Lyen, ta?) przykładowo 100A w fazy to czy puszcza faktycznie 100:P



Porównywałem dwa ustawienia:
-65A i 170A w fazy
-99A i 220A dokładnie dałem
i tak, była bardzo duża różnica w zrywności roweru.


Była duża różnica bo dostarczyłeś większą moc z aku. Jakbyś ustawił 99A i 170A w fazy oraz 99A i 220A w fazy to prawdopodobnie nie byłoby różnicy. Dlaczego?

W pierwszym przypadku (65/170) poleciało ~140A w fazy, w drugim (99/210) poleciało ~170A w fazy. Więc oczywiście czuć było większy ciąg - w drugim przypadku w fazy poszedł większy prąd, ale to przez większy ustawiony aku. Jednak ani tu, ani tu nie osiągnął ustawionego pułapu:D

Serio pobawcie sie tymi wykresami, ich analiza może duużo wyjaśnić.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

Również by była tylko nie wiem jak duża. Sprawdzone i testowane na mniejszych ustawieniach.
65A 165A w fazy
65A 80A w fazy
Różnica jest ogromna, moc ta sama ale różnica w przyspieszeniu to przepaść.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

MixhaL napisał/a:
Również by była tylko nie wiem jak duża. Sprawdzone i testowane na mniejszych ustawieniach.
65A 165A w fazy
65A 80A w fazy
Różnica jest ogromna, moc ta sama ale różnica w przyspieszeniu to przepaść.


Ciągnąc to dalej...

Tak jak pisałem, przy 18s/65A w fazy na 6T poleci ~140A, więc... W pierwszym wypadku poleciało 140A, a w drugim 80A. Stąd też dalej nie ma się co dziwić czemu była różnica w przyspieszeniu. Serio daj sobie przy 18s/65a prądy fazowe np 150 i 200A i zobaczysz, że różnicy nie ma:P
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   

No ale skąd te dywagacje że daje mniej niż zaprogramujesz :?: Uzasadnij to :?:
Powiem Ci że na endless ludzie piszą dokładnie odwrotnie do Twoich teorii.
Pierwszy temat z brzegu:

https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=61429&start=100

Poszukaj sobie, tego jest więcej.
Z opisów wynika że przy odpowiednim ustawieniu w fazy daje tyle na ile mu pozwoli bateria.
Być może mylisz go z tanimi sterownikami popularnymi u nas czyli 1500W.
Ten sterwonik pozwala naprawdę na wiele wg. mnie.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015   

Panowie jaki znacie MOCNY silnik mid który jakoś po zamontowaniu się prezentuje? Coś jak MID 8FUN 750W. Tylko on jest w zestawie... A ja chciałbym mieć swój sterownik, patenty itd itd. Idealnie by można było sterować nim standardowym sterownikiem do 9C 45A 60V.

W związku ze zrywaniem łańcucha przy mocnych midach co myślicie o użyciu grubego łańcucha a przerzutki mieć w piaście? O np takiej :
http://allegro.pl/piasta-...5261964702.html

Dzięki temu możemy mieć gruby łańcuch nie rezygnując z przerzutek :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015   

A ile widziałeś MIDów pracujących dłużnej niż 3 miesiące na tej piaście pełniącej funkcję zmiany biegów?
Taka piasta wcale nie musi być wytrzymała jeśli jej przyłożysz kilka razy taką moc jak jesteś w stanie wypracować nogami.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 22 Paź, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015   

Pytanie czy przerzutka, którą potraktujesz czterokrotnie większą mocą niż przewidział producent, to wytrzyma
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015   

No właśnie nie widziałem ;) . Ale powinna być nie do zajechania bo w niej są stalowe zębatki jak w skrzyni biegów. Prędzej zęby z blatów się posypią. A na pewno jest wytrzymalsza niż standardowy łańcuch. Jeżeli niema osoby z doświadczeniem co do tej przerzutki planuję przez zimę z tym pomajstrować.

Wracając więc do pytania:
Możecie polecić jakiś mocny silnik mid, który w miarę wygląda i można sterować standardowym sterownikiem + zasilać 60V?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015   

MID nie ma zdeterminowanego typu silnika, tak po prawdzie to za MIDa może służyć przysłowiowe byle co i jakikolwiek silnik. U nas opisane jest nie dużo konstrukcji, ale na takim ESie to tam serio jeżdżą na wszystkim co się kręci i da się zaczepić łańcuch.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 22 Paź, 2015   

Tas wiem widziałem te konstrukcje :) . Szukam czegoś mniej problematycznego. Przykładem jest właśnie mid 8Fun 750W. Szukam czegoś podobnego ale z większą mocą. Montowanie innego mida by to wyglądało wiąże się z customową konstrukcją czego chcę uniknąć. No chyba, że olewamy wygląd i wstawiamy 9C pod ramę ;)

Zawsze można pomajstrować i wstawić tak o:
https://www.electricbike....-mid-drive-kit/
W sumie wygląda ładnie i można zamontować wiele silniczków :)

Znalazłem coś takiego:
Bafang MM G32.1000
Ma 1000W i 160 Nm

I chyba to max co łądnie wygląda i łatwo upchnąć w mida bez zabawy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group