ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?
Autor Wiadomość
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

no jeśli to tak wprost się przekłada w rzeczywistości na prąd i moment to gra warta świeczki i to chyba nawet więcej wyjdzie ~9,3% (24 - 507mm etrto, a 26 - 559mm, więc 507/559=0,907 albo licząc w drugą stronę 559/507=1,102 to 10,2%)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Tas, wszystko w porządku tylko pamiętaj, że procent to nie jest stała liczba tylko ułamek z innej liczby także 8% mniej od liczby x to nie jest to samo co liczba y + 8% :mrgreen: Dziwnie mówie ale wiesz o co chodzi :grin:

Ray, uprzedziłeś mnie :lol:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

No to jest tylko tak poglądowo przedstawione, bo ilość korzyści zależy od preferencji użytkowania i tras po jakich jeździmy. Na asfalt albo niziny północnego kraju to raczej nie ma aż takiego znaczenia jak na górzyste tereny.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Jakby kogoś interesowało to analizowałem wielkość koła vs silnik i wyniki są dosyć ciekawe.
Wychodzi na to, że zmniejszając koło z 26" na 24" oraz dając na nim silnik wolniejszy będziemy przyspieszać tak samo (o ile nie będziemy ograniczać prądu fazowego, bo wolniejszy silnik będzie pobierał większy fazowy), ale będzie możliwe osiągnięcie wyższej prędkości;)





Niziny w Gdańsku? Lasy oliwskie to całkiem ciekawe górki.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Coś pokręciłeś, na zrzucie masz wolniejszy silnik na większym kole, a szybszy na mniejszym - to oczywiście dobrze, aczkolwiek wyniki dla silnika 4T w tym porównaniu to jakieś bzdury są...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

Tak tak, chodziło o to ze na mniejsze koło szybszy silnik. I nie wyszły bzdury tylko jest zaznaczone, że wartości odnoszą się do prędkości 79 km/h
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

No właśnie to nie jest możliwe żeby przy takiej prędkości silnik pobierał 10Wh/km, nie wiem jak czytać ten wykres...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

Dlatego mówię, że zakładka performance odnosi się do prędkości 79 km/h, której wolniejszy silnik nie osiąga nawet. Po to jest ta strzałka.
Z resztą nie to jest ważne a sam fakt, że zmniejszając średnicę koła i dobierając szybszy silnik nie traci się na przyspieszeniu, a umożliwia uzyskanie wyższej prędkości - na tej samej baterii.
Jednakże zaznaczam, że obowiązuje to do takiej właśnie konfiguracji baterii i ustawionego prądu. Innych nie sprawdzałem.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

maniekrox napisał/a:

Niziny w Gdańsku? Lasy oliwskie to całkiem ciekawe górki.

"Czad" :lol: Tas jest zapewne pod wrażeniem przy swoim Skrzycznem, Baraniej czy Pilsku.
A na poważnie.
Poniżej jest porównanie tego samego silnika w kole 26" i 24". Poprawię trochę Tas'a. Oprócz wszystkich zalet opisanych przez Niego, mamy o 14% zwiększony zasięg (zmniejszony pobór Wh) związany z nieliniowym spadkiem oporu powietrza przy mniejszej prędkości.
Dane z http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html

26" 72V / 80A 75km / godz 3340 Watt / 44.5W/h
24" 72V / 80A 69km / godz 2650 Watt / 38.4W/h
~92% ~92% ~86%

Co do tabeli i wniosków z niej wyciągniętych. Zważywszy że dla osiągnięcia prędkości 75km/godz potrzeba minimum 3kW. a silnik B jest zasilany z baterii która daje 800Watt. a dodatkowo nigdy się nie grzeje "Overheat In" - "never" udało Ci się "na papierze" stworzyć idealny silnik do roweru. :lol:
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

ale nie ma sensu najmniejszego porównywanie różnych silników, na różnych kołach przy różnych prędkościach - w tej sytuacji co z czym porównujemy?
Chodziło mi o porównanie przy jakiejś konkretnej stałej prędkości np 50km/h dającej konkretne obciążenie na silnik (opór powietrza), najlepiej na płaskim żeby mieć jakieś odniesienie jednego do drugiego, jak wyjdzie różnica 50W przy poborze mocy rzędu 1-1,2kW to 50W to jest rzeczywiste ~4% różnicy i coś konkretnie wiadomo...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

Pewnie, że by było fajnie.
Ale tak się nie da zrobić. Dlatego musimy się posiłkować teorią na papierze. :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

@tkoko
Raczej mały sens jest porównywać zużycie prądu na podstawie prędkości maksymalnych różnych silników.. Bo tak na prawdę szybszym silnikiem mogę mniej odkręcić manetkę i jechać z maksymalną prędkością tego wolniejszego silnika, a wtedy zużycie mamy takie samo.

@tkoko, raymaxxx
Coście się uczepili tych ramek na dole... Tak jak napisałem... Pokazane wyniki odnoszą się pojazdu rozpędzonego do 79 km/h, czyli prędkości max szybszego silnika na tym napięciu. Ale to są także wyniki wolniejszego silnika PRZY TEJ SAMEJ prędkości 79 km/h. Czyli ktoś na linkę musiałby was doholować do takiej prędkości mimo pełnego gazu, a silnik i tak by pobierał jeszcze 800W (w raz z prędkością moc spadłaby do 0).
Doczepiliście się do tych wyników, a mi w ogóle o nie nie chodziło, tylko o sam fakt, że nie traci się na przyspieszeniu, a zyskuje na V max. Chłopaki, odpalcie sobie symulator z dokładnie taką konfiguracją i pobawcie się nim trochę, można dużo ciekawych rzeczy wywnioskować.

No a co do górek w lesie oliwskim to faktycznie przy skrzyczne to wrażenia nie robi:P Ale przynajmniej całkiem płasko nie jest:P
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

maniekrox wybacz za żart :lol: a co do symulacji wyników to wolę ten symulator co używam. Mam tam to co mnie interesuje najbardziej, czyli jaka moc jest potrzebna do osiągnięcia celu. Brakuje mi w nim tylko suwaka z opcją wyboru terenu (droga polna, asfalt, piasek itp.).
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

To ja zaproponuje jeszcze bardzo fajne narzędzie jakim jest trip simulator:)

http://www.ebikes.ca/tools/trip-simulator.html

Można sobie ustawić prędkość i jakiś teren i porównywać ile wciągnie Ci baterii, jaka będzie moc w danej chwili i super wykresy pokazujące (a bardziej obrazujące) grzanie się silnika, obudowy i ogólnie meeega dużo opcji.
Uwaga: w specyfikacji podaje się prąd fazowy, a nie prąd płynący z baterii. W większości nieustawialnych sterowników jest około 2-2,5x większy niż prąd z baterii;)
 
 
lep 
początkujący


Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Hej!

Próbuję zdecydować się na silnik do wspomagania dojazdów do pracy. Analizuję sobie wykresy silników 9C 2806 i 2808 (chcę porównać 10x6 i 7x9, ale tego drugiego nie mają) na ebikes.ca .
Wygląda na to, że przy spokojnej jeździe oba pobierają tyle samo energii z baterii, Batt Power i Batt Amps podobny:


Podobnie jest jak się kończy manetka w 2808:


Dlatego też Range jest podobny. Różnica jest taka, że 2808 będzie troszeczkę szybciej przyśpieszał przy małych prędkościach, patrz Acceleration, 1.83 vs 1.95:


Więc mam pytania:
1) Jak oba pobierają tą samą energie z baterii, jak to się dzieje, że na fazach prąd różny, patrz Mtr Amps? Różne też napięcie na fazach obu silników?
2) Czy dobrze rozumiem że poza trochę większym momentem 2808, przoduję 2806 gdyż pozwala na większe prędkości?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group