ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka starego MTB (full) na Mxus 30H (10x6)
Autor Wiadomość
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 27 Cze, 2018   Przeróbka starego MTB (full) na Mxus 30H (10x6)

Cześć,

Nowa sztuka na forum (me). Zamierzam przerobić starego klekota full z dużą ilością miejsca w trójkącie stalowej ramy. Wejdzie pewnie sporo ponad 100 ogniw, sterownik planuję pod ramą mimo że pewnie nadal byłoby na niego miejsce (tylna amortyzacja w postaci samej sprężyny jest u góry poziomo i zajmuje zaledwie 1/3 długości trójkąta, wahacz zupełnie poza trójkątem). Rower do asfaltu głównie, ale góry też zwiedzi. Plan jest taki:

Mxus 30H (10x6)
GT 1500W, 48-84V, 45A
BMS 4-20S LIPO/LIION - 50A/5A
Pakiet około 13s9p Samsung INR18650-35E 3450mAh (lub więcej p, bo pewnie wejdzie)
Ładowarka 13s 5A
PAS
Manetka
Klamki z hamowaniem regeneracyjnym (bo ponoć przy 48V GT1500 to robi - przy czym 13s ma 54.6V gdy aku są naładowane do 4.2V - to zadziała w ogóle?)
I bardzo chętnie jakiś panel do kontrolera, ale z tego co wiem, nie ma do takich (a zakładam że jakiś Rapid 2100 to pomyłka...?)

Generalnie 48V (13s?) i PAS są do tylko "zalegalizowania" ebajka, bo chętnie wymaksiłbym GT1500 gdyby nie ten szkopuł.

Do tego jest nieco problem z aku i sterownikiem (brak w sklepie nexun.pl :P ).

I jeszcze dopytam dla pewności - komu zlecić skrzynkę a komu zgrzanie pakietu? (BMSa mogę sam podlutować, ale z drugiej strony jeśli dostanę podlutowanego tanio to może skorzystam żeby było szybciej)

Pomóżcie ;) .
Ostatnio zmieniony przez krzych Pią 29 Cze, 2018, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

gt1500 na 48v bezproblemu działa w trybie regen wystarczy że masz czujniki podłaczone do low brake i zwarte przewody regenu i wówczas kazdorazowo naciskajac obojetnie który hamulec hamujesz z regenem lub przewody regenu podpinasz pod czujnik w klamce typu Normalnie Otwarty i regen masz tylko aktywowany tym hamulcem( np tylnim) . co do legalnosci jesli montujesz silnik o znamionowej mocy wyzszej niz 250W juz masz nielegalny e-bike :P wiec udawanie że bateria 48V , pass , nie pojedzie szybciej niz 25km/h ( przełacznik lub inny ograniczacz a raczej stwarzacz pozorów:P i takie tam nie pomoze na zawzietego stróża prawa
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

Zakładając, że stróż prawa nie znajdzie przełącznika, a woltomierza ze sobą nie wozi, jak może w ogóle być zawzięty?

Były już w ogóle jakieś przypadki zawziętych kontroli czy to tylko na razie wszystko gdybanie?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

puki co wiekszośc z nas ma nieprzepisowe e-bike i raczej wiekszośc stara sie nie rzucac władzy w oczy . tymczasem policja przymierza sie do suszenia na ścieżkach rowerowych rowerzystów , ale nie łudź sie jesli wpadniesz im w oko kozackim popierniczeniem to znajda powód do uwalenia cie a to brak dzwonka czy innego przepisowego wyposażenia roweru a jak człowiek jest cfaniak i pyskaty to wystarczy im uzasadnione podejrzenie że pojazd jest nieprzepisowy i zabiorą go na badanie do rzeczoznawcy gdzie jeśli wyjdzie że tak jest od reki sa paragrafy za poruszanie sie pojazdem niedopuszczonym do ruchu i jesteś ugotowany
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

Pogóglałem więcej niż tylko YT z filmami gościa z Poznania o zasięganiu opini prawnej itp. (https://www.youtube.com/watch?v=ZGpCjZThF-I) i niestety znalazłem to: http://www.geobike.com.pl...info-pol-59.php

Szukałem też po numerze normy i wszystko wskazuje na to, że jeśli rower ma powyżej 1kW (mój miałby 1,5kW) to nie ma szans na klasyfikację inną niż motorower a to wymaga VIN i tablic rejestracyjnych (pomijając inne spełnialne wymagania).

Do tego dochodzi ograniczenie <25km/h i tu w normie nie ma żadnych wzmianek o przełącznikach jak sugerował gość z Poznania - tu nie wiem jak do tego podchodzi prawo, ale jak znam polskie sądy i policję, zapewne będą na swoją korzyść wyrokować.

Czyli co... wychodzi na to że nie ma sensu robić 48V tylko trzeba od razu ładować tyle na ile silnik+sterownik pozwalają bo i tak będzie illegal?

Doradźcie coś...

PS. Zależy mi w dużej mierze na dojazdach do pracy
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

No super że ktoś chce doradzić :P dzięki :P
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

Wyczyściłem watek na prośbę obydwu Kolegów
Krzysztof warto docenić odpowiedzi Inc0 i nie traktować ich jako osobiste wytknięcia bo nic takiego w nich nie widać. Proponuję kontynuować temat w "nowym otwarciu" bez wycietej juz dyskusji. Inc0 stara się pomóc i warto docenić ta chęć i posty
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

Kolega z forum który odezwał się do mnie na PW okazał się być bardzo pomocny, dzięki czemu zmieniłem plan (zmienione elementy na górze):

KT-LCD3
KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)
Pakiet około 16s8p NCR18650GA
Ładowarka 16s 5A

BMS 4-20S LIPO/LIION - 50A/5A
Mxus 30H (10x6)
PAS
Manetka

Powody:
1. Legalność wątpliwa, więc ograniczanie napięcia pakietu nie ma sensu.
2. Sinusoida jest cichsza i ma większy moment, do tego dochodzi dopasowany wyświetlacz-konfigurator
3. KT ma minimum 60V więc zmienia się również pakiet i ładowarka

Wydaje mi się, że tak będzie przyjemniej.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

i super :)
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

Jeżeli będziesz jeździł do pracy po ścieżkach rowerowych to lepszym wyborem będzie Bafang 250W. Będziesz w zgodzie z przepisami a mocy też ci nie zabraknie. Prędkość 25km/h (czyli ta oficjalnie dozwolona) jest i tak duża. Gdy jadę z taką prędkością mijam 70-80/% rowerzystów.
Po płaskim terenie "odblokowany" Bafang 250W pojedzie prawie 50km/h i to na samej manetce. Z manetki można spokojnie zrezygnować i jeździć na samym PASie. Wtedy będziesz 100% legalny a w lesie Bafang na pierwszym stromym wzniesieniu zdeklasuje tego Mxusa nie wspominając już o dużo lepszej trakcji całego roweru.
Opowieści o tym że napędy centralne zrywają co chwilę łańcuchy są grubo przesadzone, natomiast moja pierwsza jazda (a konkretnie pierwsze mocne hamowanie regeneracyjne silnikiem) z tylnonapędowym hubem 1000W zakończyła się ułamaniem widelca trzymającego tylną oś.
Dodatkowo Bafang z baterią będzie ważył mniej niż sam Mxus a waga też ma znacznie. Cenowo powinno wyjść tak samo - może nawet taniej ponieważ z reguły midy lepiej wykorzystują baterię więc może ona być mniejsza a więc tańsza.

Rok temu poszedłem taką samą drogą ja ty teraz chcesz pójść.Złożyłem 1000W huba, przejechałem na nim ok. 3000km i dałem sobie spokój , dobry do jeżdżenia po płaskim terenie, cichy i na tym jego zalety się kończą. Jazda po lesie to już raczej porażka - po płaskim pociągnie ale na trochę mocniejszym wzniesieniu pada jak mucha. Od jakiegoś czasu mam 250W mida i głównie na nim jeżdżę bo jest bardziej uniwersalny no i nikt się nie przyczepi jak wjadę na ścieżkę rowerową....
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

Jeśli chodzi o prędkość to ja nie mam żadnych wymagań ponad 25 km/h na ścieżkach. Natomiast w mieście moment obrotowy ma znaczenie. Zakładając, że da się zmieniać przerzutki silnikowi, pewnie byłoby ok, ale połączenie przerzutek, zębatek w silniku, łańcucha i sposobu zamocowania silnika mnie nieco przeraża pod względem technicznym. Za dużo miejsc w których coś może pójść nie tak, przeciążenia, smarowanie, etc.
Trzeba do tego dorzucić hałas silnika, a raczej "zespołu napędowego" (cały mechanizm z przekładniami w środku "silnika").
Czy Bafang 250W zdeklasuje mxusa 1500W? Śmiem wątpić mimo przekładni na przerzutkach. Ale może się mylę... (przy czym tutaj do mnie przemawia zwyczajnie energia/praca - jeśli Bafang ma tylko 250W, a mxus 1500W to msux musiałby się chyba conajmniej spalić żeby Bafang mógł go zdeklasować...? bo niby gdzie pójdzie ten nadmiar 1250W jeśli nie w ciepło?) Ok, może być tak, że mxus ze względu na brak przełożenia zagrzeje się, ale nie osiągnie wystarczającego momentu i go odetnie, ale wtedy nie mówimy już o deklasowaniu (czyli jeśli dobrze zrozumiałem - słabym wspomaganiu, a nie całkowitej odmowie współpracy) tylko o zbyt stromym zboczu dla mxusa. I ok, pod krzywą wieżę w Pizie nie zamierzam podjeżdzać.
Hamowanie regeneracyjne na moją logikę powinno generalnie zatrzymywać koło jak każde inne hamowanie... Maksymalny moment przy hamowaniu powstaje gdy koło staje w miejscu. A skoro tak to mogę go uzyskać hamulcami. Owszem, masa koła większa, to może być powód, ale czy akurat regeneracja akumulatorów ma jakikolwiek z tym związek? Słaba rama na tą wagę i tyle... Podobnie będzie ze słabym łańcuchem dla Bafanga (z tym, że zniszczenia mniej kosztowne pewnie).
Taki mid lepiej wykorzystuje baterię, bo tworzy mniejsze obciążenie na akumulatorach przy mocy 250W - jeśli ustawię kontroler tak, żeby nie przekraczał 250W, zużycie na obu napędach będzie raczej podobne. Jedynie waga, ok, tu może być różnica, ale jaki procent tej wagi zmienia mid? 10%? Z 30 kg odejdzie mi max 3 i to też nie całe i tylko gdyby rower puszczać samopas, bo jeśli dołożyć drivera to nagle trzeba liczyć procent ze stu kilogramów czyli co, 3%?

W sumie jestem bardzo początkujący, ale jakoś nie przemawia do mnie to co napisałeś. Jeśli gdzieś się mylę to mi powiedz w czym - chętnie zrozumiem.

Ale to co najważniejsze być może w tym co napisałeś to to, że najprawdopodobniej masz rację że 250W w midzie dzięki przełożeniom przerzutek ma sens do dojazdów do pracy, a 250W w hubie nie ma kompletnie sensu. Zatem jest jakieś prawdopodobieństwo, że zjeżdżę parę napędów w okolicznych Decathlonach i jeśli mnie za mocno nie wystraszą to być może kupię/zrobię sobie też mida tylko na dojazdy do pracy...

PS. Jestem zrażony do wszelakich wynalazków z plastikowymi zębatkami w środku
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

@krzych
Niestety,Adalbertus ma rację a ty kierujesz się głównie sugestiami.Pierwsza sprawa to moc silnika,chcąc je porównywać należy przyjąć te same warunki zasilania a nie to co jest podane fabrycznie.Druga sprawa to moment obrotowy jak i "sprawność" napędu a co za tym idzie pobór energii (A),tu Bafang zdecydowanie góruje.Ale to Ty przekonasz się o tym gdy sfinalizujesz swój rowerek.
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

wibi napisał/a:
@krzych
Niestety,Adalbertus ma rację a ty kierujesz się głównie sugestiami.

Bo na razie tylko to mam do dyspozycji, nikt mi nie wskazuje żadnych faktów, obliczeń itp (jw. odnośnie legalności również), zatem nie mam się czym kierować, a że do tej pory słyszałem już chyba wszystko o hubach, a praktycznie nic o midach to próbuję się domyślać.

wibi napisał/a:
Pierwsza sprawa to moc silnika,chcąc je porównywać należy przyjąć te same warunki zasilania a nie to co jest podane fabrycznie.

Wyjaśnij? Chcesz powiedzieć, że Bafang potrafi z mniejszej ilości watów wejściowych wygenerować większą wyjściową niż hub? O ile? I tak, jest to sprawność (poniżej).

wibi napisał/a:
Druga sprawa to moment obrotowy jak i "sprawność" napędu a co za tym idzie pobór energii (A),tu Bafang zdecydowanie góruje.Ale to Ty przekonasz się o tym gdy sfinalizujesz swój rowerek.

Co do momentu, przyznałem już rację wyżej. Wszystko kwestia skali, ale tej niestety nikt mi nie dostarczył.
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

Adalbertus napisał/a:
Cenowo powinno wyjść tak samo - może nawet taniej ponieważ z reguły midy lepiej wykorzystują baterię więc może ona być mniejsza a więc tańsza.


Cenowo zestaw Mxus pełny bez baterii w tej chwili wyceniłem na 1900 zł, a Bafang bez baterii kosztuje minimum 2400 zł co nam daje różnicę 500 zł.

Zakładając, że robię baterię sam, a tak będzie (i tak jest najtaniej), akumulatory do Mxusa będę miał za jakieś 900 zł, zatem żeby cena wyszła niższa, akumulator musiałby być jakieś dwa razy mniejszy (a dokładniej sporo więcej niż dwa razy, ale załóżmy, że nie zauważyłem :P ).

Pytanie, czy na takiej baterii dwa razy mniejszej zasięg będzie ten sam zakładając, że nie zamierzam przyspieszać w stylu "na dziadka" do tych max 25 km/h. Przy mocy 250W zapewne będę miał ustawienia wspomagania zawsze na max.
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

„Jeśli chodzi o prędkość to ja nie mam żadnych wymagań ponad 25 km/h na ścieżkach.”
- ok. wieć możesz wstawić huba 250W i też da radę.

„Natomiast w mieście moment obrotowy ma znaczenie.”
Własnie chodzi o to ,że nie ma (większego) znaczenia bo „po płaskim każda kobyła pójdzie” co innego jazda w terenie np. trasa MTB

„Zakładając, że da się zmieniać przerzutki silnikowi, pewnie byłoby ok, ale połączenie przerzutek, zębatek w silniku, łańcucha i sposobu zamocowania silnika mnie nieco przeraża pod względem technicznym. Za dużo miejsc w których coś może pójść nie tak, przeciążenia, smarowanie, etc.”
Nie za bardzo zrozumiałem co masz na myśli pisząc pierwsze zdanie , zwłaszcza z tym „zmienianiem przerzutek..” Jeżeli chodzi o ogólnie o obawy ,że coś się w midzie może zepsuć to tak jak pisałem wcześniej – są one mocno przesadzone. Jak byś katował ten silnik po trasach MTB to wtedy być może byłby to problem ale jazda po „asfalcie” jak sam to nadmieniłeś to nie jest coś co zniszczy zaraz taką konstrukcję.

„Trzeba do tego dorzucić hałas silnika, a raczej "zespołu napędowego" (cały mechanizm z przekładniami w środku "silnika"). „
Akurat Bafang jest jednym z najcichszych napędów. Hałas midów to kolejny mit. Mam trochę inny napęd i silnik delikatnie słychać tylko wtedy jak w jadę w las, jadąc po asfalcie hałas opon jest już głośniejszy niż praca samego napędu a jeżdżąc w mieście to będziesz głównie samochody i autobusy słyszał.

„Czy Bafang 250W zdeklasuje mxusa 1500W? Śmiem wątpić mimo przekładni na przerzutkach. Ale może się mylę... (przy czym tutaj do mnie przemawia zwyczajnie energia/praca - jeśli Bafang ma tylko 250W, a mxus 1500W to msux musiałby się chyba conajmniej spalić żeby Bafang mógł go zdeklasować...? bo niby gdzie pójdzie ten nadmiar 1250W jeśli nie w ciepło?) . Ok, może być tak, że mxus ze względu na brak przełożenia zagrzeje się, ale nie osiągnie wystarczającego momentu i go odetnie, ale wtedy nie mówimy już o deklasowaniu (czyli jeśli dobrze zrozumiałem - słabym wspomaganiu, a nie całkowitej odmowie współpracy) tylko o zbyt stromym zboczu dla mxusa. I ok, pod krzywą wieżę w Pizie nie zamierzam podjeżdzać. „

Widzę ,że jesteś zafascynowany mocą a ona nie zawsze decyduje. Bafang będzie wyraźnie lepszy od Mxusa na stromych wzniesieniach i generalnie będzie lepiej sprawdzał się w lesie np. na trasie MTB. Będzie tak dlatego ponieważ gdy jedziesz wolno pod strome wzniesienie liczy się bardziej użyteczny/dostępny moment a nie moc jako taka. W Bafangu dzięki wewnętrznej przekładni oraz umiejętnemu wykorzystaniu przerzutki silnik pracuje prawie cały czas blisko swojego optymalnego punktu pracy, dla Mxusa ( albo może szerzej dla bezprzekładniowego huba) strome wzniesienia to warunki z reguły dalekie od optymalnych.
Maksymalny moment obrotowy Bafanga to 80Nm, czyli aż o 20Nm więcej od Mxusa. I ten moment jest praktycznie dostępny cały czas. Poza tym realna moc Bafanga w szczycie to ponad 500W a Mxusa pewnie realnie jakieś 1200W ( huby z reguły mają sprawność ok. 80% - choć nie wiem jak jest w tym konkretnym przypadku). Po płaskim terenie Mxus pewnie będzie lepiej przyspieszał i być może osiągniesz na nim większą prędkość – na to „pójdzie” głównie większa moc.

„Hamowanie regeneracyjne na moją logikę powinno generalnie zatrzymywać koło jak każde inne hamowanie... Maksymalny moment przy hamowaniu powstaje gdy koło staje w miejscu. A skoro tak to mogę go uzyskać hamulcami. Owszem, masa koła większa, to może być powód, ale czy akurat regeneracja akumulatorów ma jakikolwiek z tym związek? Słaba rama na tą wagę i tyle... „
Zgadza się, tak właśnie było gdy zahamowałem hamulcami (są to oczywiście manetki od zestawu, które włączają hamowanie regeneracyjne) i koło stanęło w miejscu  , później sprawdziłem ,że hamowanie było ustawione na 100% a w tym trybie działa bardzo gwałtownie, silnik przekazuje wtedy max moment hamujący na oś a ta na uchwyt i jest „po zawodach”. Zwiększona masa koła dodaje swoje dodatkowo. Przy gwałtownym starcie z manetki też powstaje niebezpieczny moment wyłamujący tylko w drugą stronę. Właśnie dlatego praktycznie od razu należy po instalacji mocnego huba zamontować wzmocnienia tylnego uchwytu ( tzw. torque arm) i to coś dużo mocniejszego niż te rachityczne podkładki „antywyłamaniowe” , które są sprzedawane w komplecie z silnikiem. Mocna rama tutaj nic nie pomoże jeżeli sam uchwyt będzie słaby a typowa rama rowerowa nie jest przystosowana do takich przeciążeń w tylnej osi. Nawiasem mówiąc akurat hamowanie regeneracyjne w hubach jest ciekawą rzeczą bo jak już się je wyreguluje to działa dużo skuteczniej niż standardowe hamulce.

„Taki mid lepiej wykorzystuje baterię, bo tworzy mniejsze obciążenie na akumulatorach przy mocy 250W - jeśli ustawię kontroler tak, żeby nie przekraczał 250W, zużycie na obu napędach będzie raczej podobne. Jedynie waga, ok, tu może być różnica, ale jaki procent tej wagi zmienia mid? 10%? Z 30 kg odejdzie mi max 3 i to też nie całe i tylko gdyby rower puszczać samopas, bo jeśli dołożyć drivera to nagle trzeba liczyć procent ze stu kilogramów czyli co, 3%? „

Bafang waży 3,8kg a bateria do niego np. 36V 14Ah ( 504Wh) 2,5kg z obudową czyli razem 6,3 kg
Mxus waży 6.4 kg bateria, która da podobny zasięg np. 44,4V 20Ah ( 888 Wh) będzie ważyć jakieś 1,5kg więcej, razem 11,4kg, czyli ponad 5 kg więcej - niby niezbyt dużo a jak jest w praktyce? Mój mid wazy 22.5kg i jak trzeba to go „wrzucam” na ramię i mogę go przenieść gdzie chcę, hub waży 30kg ( i to już jest dużo) i dodatkowo ma trójkąt zajęty przez baterię – nawet nie ma za co chywcić.

„Ale to co najważniejsze być może w tym co napisałeś to to, że najprawdopodobniej masz rację że 250W w midzie dzięki przełożeniom przerzutek ma sens do dojazdów do pracy, a 250W w hubie nie ma kompletnie sensu. Zatem jest jakieś prawdopodobieństwo, że zjeżdżę parę napędów w okolicznych Decathlonach i jeśli mnie za mocno nie wystraszą to być może kupię/zrobię sobie też mida tylko na dojazdy do pracy... „

Do pracy po płaskim do właśnie hub ( i najlepiej 250W aby być w zgodzie z przepisami) a nie mid. Mid to jak być chciał dodatkowo po lesie jeździć.

"PS. Jestem zrażony do wszelakich wynalazków z plastikowymi zębatkami w środku"
Zdziwiłbyś się ile plastikowych elementów jest obecnie montowane w różnych przekładniach i wcale nie chodzi to o cenę . Określenie plastik jest bardzo szerokie,są „plastiki” , które w pewnych sytuacjach z powodzeniem zastępują stal.
W Bafangu jest chyba przekładnia z nylonu to naprawdę bardzo mocny materiał ale wszystko zależy od konkretnego wykonania.
Mając mida 250W będziesz 100% legalny , po płaskim da radę a dodatkowo jak wjedziesz w las będzie się znacznie lepiej spisywał ale widzę ,że i tak jesteś mocno zakręcony na tego huba więc w sumie twój wybór.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group