Czy to prawda?! HUB VS MID |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2015
|
|
|
Proponuję wrócić do dyskusji MID <-> HUB, bo zbaczamy z tematu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
sannis
brygadzista

Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Hubem poza jakimś niewielkim Sanyo 250W nie jeździłem. Jednak z licznych relacji tutaj na forum hub ma jedną, dużą zaletę - ZASIĘG. Te opisywane 50km na 10Ah, nawet jak się jedzie oszczędnie robi wrażenie. Ja na swoim midzie na 10Ah robię oszczędnie 25km, a jak naprawdę zrobię ogień to nawet w 20km się nie mieszczę. |
|
|
|
 |
tkoko
prezes

Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Sannis, prawa fizyki są jednakowe dla każdego silnika. Jeżeli jest identyczna moc, waga, wszelkie opory, napięcie i sprawność, to zasięg będzie identyczny dla obu napędów bo watt'y będą identyczne. Co się tyczy zasięgów, to sam wczoraj "zrobiłem" na HUB'ie ~70km (Cz-Dz > Bielsko > Międzybrodzie > Kozy > Wilamowice > Cz-Dz) z łącznym przewyższeniem na trasie ponad 600 metrów. Z tego bateria 7,8Ah starczyła mi do Wilamowic. Istotne jest to że ten zasięg to wynik "wysiłku" mojego i HUB'a. Ponieważ mam PAS'a moje zasięgi są uwarunkowane od "pedałowania" . |
|
|
|
 |
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Co Wam mówi np. 10Ah - bo mnie nic! Jakie napięcie?
Chyba pora przestawić się na Wh - np. Bosch podaje już pojemność baterii w Wh. |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Jeżeli porównujemy takie same napięcia to jeszcze ujdzie, choć nie jest to dokładne porównanie bo Wh mogą się sporo różnić. Ale masz racje, Wh to dobra jednostka do porównań lecz zwykły ebajker nie zna realnej pojemności swojego aku w Wh. Nominalne można w między bajki włożyć |
|
|
|
 |
tkoko
prezes

Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | Co Wam mówi np. 10Ah - bo mnie nic! Jakie napięcie?
Chyba pora przestawić się na Wh - np. Bosch podaje już pojemność baterii w Wh. |
Wh też nic Ci nie powiedzą jeżeli jeden rowerzysta pojedzie na leżąco, na cienkich oponach nabitych do 8 barów itd., a drugi pojedzie na siedząco, na motocyklowych oponach o ciśnieniu 3 barów, wadze dwukrotnie wyższej itd. Żeby porównać cokolwiek wszystkie parametry przy porównaniu muszą być identyczne tak jak pisałem powyżej. |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
tkoko napisał/a: | Wh też nic Ci nie powiedzą jeżeli jeden rowerzysta pojedzie na leżąco, na cienkich oponach nabitych do 8 barów itd., |
Tu nie o to chodzi..Zużycie to jedna sprawa a realne dane to druga.
Koledze chodziło o to, że mówiąc 10Ah to jak byś powiedział 10butelek zamiast 10Litrów. |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Zużycie to jedna sprawa a realne dane to druga.
|
Jeśli mówimy o danych nominalnych to nie widzę specjalnej różnicy czy operujemy w Ah czy Wh bo to tylko przelicznik bez udziału napięcia lub z nim.
Co innego jeśli podaje się wyniki w zmierzonej, oddanej mocy lub zużycia Ah, bo to przy okazji wskazuje do jakiego stopnia mozna zejść, rozladowujac akumulator.
Przecież od 'sposobu' jego rozładowania, głównie prądu ale i stylu jazdy, przerwy, czas max obciążenia zależy wynik końcowy. Wtedy również Wh nominalna podawana przez producenta nie będzie równa tej realnej.
Poza tym dwa akumulatory o identycznym Wh mogą się różnic napięciem i pojemnoscia, czyli w praktyce ZASTOSOWANIEM. Bo 24 V i 10 Ah wychodzi tyle samo co 48 V i 5Ah, a zamienne nie są, a może niektórym sie wydawac że kupując, wystarczy spytać tylko o Wh.
Zresztą wieloletnia powszechność podawania napięcia i pojemności przy ogniwach, akumulatorach samochodowych itp jest ugruntowana i naturalna.
Co innego gdy napięcie jest jedolite i oczywiste jak np. Sieci energetycznej, wtedy Wh jest jednoznaczne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
sannis
brygadzista

Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Wszystko o czym piszecie to jest prawda. Ja jeżdżę na 10AH 48V. Pobór jest ca. 18Wh/km oszczędnie im szybciej tym więcej. Normalka. Nie rozładowuję baterii poniżej 3,3V na celę a w praktyce zostaje w celach 3,5V. Cały pic polega na tym, że w hubach idzie pięknie dopedałować czy też dokręcić silnikiem. Podobnie jak w firmowych midach typu Bosh czy Yamaha. Spotkałem faceta na Hibike'u Xduro w G.Sowich i on miał przebiegi po 120km. W przełożeniu napędu na korbę z wolnobiegiem ze względu na obroty dopedałowanie jest nierealne.
Wracając do clue tematu hub vs mid pod górkę, filmik z Mxusem 3000W, nie odbiega od mojego mida 1680W.
https://youtu.be/HgaBVrD7lPw |
|
|
|
 |
sannis
brygadzista

Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
|
|
|
 |
ap0f1s
prezes

Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015
|
|
|
Czemu miałbyś nie zjechać. Jeżeli jest wszystko dobrze przymocowane to spokojnie. Tylko przy takim ciężarze nie jest to takie łatwe. Sam powoli dam radę, ale szybciej już się boję. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
 |
syntony
stażysta

Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015
|
|
|
W komentarzach autor napisał że rower jest nie skończony i dlatego nim nie skacze ani nic |
|
|
|
 |
MixhaL
prezes

Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015
|
|
|
to filmik pokazowy, nie szaleje tylko jeździ tempem emeryckim żeby można było wszystko oblukać |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
 |
sannis
brygadzista

Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2015
|
|
|
ap0f1s napisał/a: | Czemu miałbyś nie zjechać. |
Tak się pytam, bo midem biorę schody w drugą stronę |
|
|
|
 |
ap0f1s
prezes

Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
 |
|