|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
e-bike z ..motoru |
Autor |
Wiadomość |
Maju
początkujący
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 35 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Zaraz, zaraz. To jak z motocykla wywale silnik i wstawię elektryczny to da się toto zarejestrować?! |
Tak, i to bez problemów. Silnik jest traktowany jako cześć zamienna wiec nie mam problemu w sumie to tylko trzeba zgłosić zmiany konstrukcyjne tzn inna moc silnika i ew waga pojazdu. Ale to sie robi na zwykłej OSKP(ze zmiana silnika chyba nawet zmian konstrukcyjnych nie trzeba zglaszac). A co do przeróbki do, której podał link Sannis. To właśnie to dokładnie o czymś takim myślałem, tyle ze silnik w kole Tylko w sumie jak jest z tą szerokościa ramy? da się zmieścić korby w szerokości max 20cm?
Edit: co do postu poniżej to już sam nie wiem jak z homologacją takiego silnika?czy to napewno wymagane?bede musiał sie dopytać |
Ostatnio zmieniony przez Maju Śro 28 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Zaraz, zaraz. To jak z motocykla wywale silnik i wstawię elektryczny to da się toto zarejestrować?! |
To raczej proszenie sie o kłopoty. Wygląd i marka motorowerowa. Ma VIN, ale nie ma silnika z homologacji.
Użytkownik chce jeździć/jeździ po chodniku.
Nic sie nie zgadza, w pierwszym odruchu zostanie zatrzymany do kontroli.
I co z tego ze fajny pomysl konstrukcyjny ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Maju napisał/a: |
Posiada może ktoś takiego crossika 50 lub ma dostęp i dałby rade zmierzyć szerokość takiej ramy? |
Ja mam ramę z wahaczem od Derbi Senda . Chciałem robić na tej ramie "rower" ale nie zdążyłem przed wypadkiem się za to wziąć . Ramę kupiłem jeszcze w zeszłym roku bo nie mogłem się zmusić do kupna gotowej do EV-ka za 2,5 tyś . Teraz wszystko stoi i raczej mi przeszło budowanie . Prawdopodobnie jeśli już to będzie zwykły rower z przepisową mocą . Na dole gdzie mają być korby jest szeroko i się nie nada bez przeróbek na rower . Rama jest mi zbędna więc jakby co mogę odstąpić trochę taniej niż kupiłem .
Edyta: Rama Derbi ma na dole max szer 24,5cm (jeśli się odetnie mocowania na podnóżki) . W sumie nic dziwnego bo rama przestrzenna dość sztywna a niezbyt ciężko i to z whaczem. Np rama od MZ 250 którą wczoraj wywiozłem na złom ze 2x tyle ważyła . |
|
|
|
|
Maju
początkujący
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 35 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Na rowerek 24.5cm to rzeczywiście zbyt szeroko :/ Zostaje opcja motorka na takiej ramie lub poszukiwania innej gdzie zmieściłby się korbami w 20cm, która ma zdejmowany stelaż pod siedzisko. Chciałbym stworzyć coś mocniejszego typu bajków na falconach ale tak żeby została jeszcze opcja pedałowania no i w sumie to co najważniejsze żeby taka rama pochodziła od motorka z homologacją to wtedy dałoby takie cudo zarejestrować i jeździć bez strachu Bo jeżeli miałbym już taką sumę wydawać to pasowałoby już na legalu. A jeśli nic nie znajdę pewnie skończy się to słabszą konstrukcja na ramie rowerowej.
Edit: rozumiem ze ta rama od 50? bo 125 chyba są szersze od 50. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Chyba jeden pies czy 50 czy 125 cm3 . |
|
|
|
|
Maju
początkujący
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 35 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Znalazłem taki wynalazek:
Motoped
Zrobić wersje elektryczną i w sumie ebajk xd. Wyczytałem, że niestety robią to z ram minicrosów hondy xr50 także jest to bez homologacji. Będę szukał może znajdę jakiś inny motorek z taką samą lub podobną ramą. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
No faktycznie niezły mutant Ale zelektryfikować go i już będzie git
Felgi ma jakieś takie delikatne jak na takie skoki co na nim odwalają w drugiej części filmu. Ale mieli ziemie konkretnie Ciekawe ile to $$ ?
edyta:
https://motoped.com/product/pro/
wersja 125cc - 3299$
Od Bombera sporo tańszy
Ciekawe jak by to u nas prawo klasyfikowało |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Jak można moto zelektryfikować to na wishlist pojawia się plan, żeby wsadzić silnik ~20kW, baterię ~8kWh i śmigać po drogach/lasach jakimś enduro/supermoto:D |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
To jak ten KTM
I gotowiec do sprzedaży |
|
|
|
|
Maju
początkujący
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 35 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Jak można moto zelektryfikować to na wishlist pojawia się plan, żeby wsadzić silnik ~20kW, baterię ~8kWh i śmigać po drogach/lasach jakimś enduro/supermoto:D |
filmik
Wg tego filmiku to nie problem, w sumie mamy takie prawo że teraz aby zarejestrować SAM-a trzeba spełnic wszystkie wymogi i homologacje, mieć 40k w kieszeni i zrobić dwa egzemplarze(w tym jeden do testów czyt. zniszczenie) i tak nie wiadomo czy uda sie zarejestrować. A jeśli posiadamy już zarejestrowany pojazd to możemy jeździć nawet na węgiel i to zgodne z prawem xD |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Nie wiem, czy nie lepiej jest kupić jakiegoś zakatowanego triala i tego przerobić. To waży 70 kilo, wywalić wszystko, zostawić ramę, zawieszenie, hamulce, odnowić, wyjdzie z tego masakra...
Fajne, małe, lekkie. Jakbym kiedyś się brał za taką przeróbkę (pewnie za 2-3 lata tak zrobię) to raczej taką drogę obiorę.
W ostateczności kupić giętarkę do rur, rury CrMo i zrobić taką ramę, nie jest to trudniejsze niż ogarnąć ebajka przez laika. Masa zdjęć jest, schematów, mądrych głów na forum...
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Jak było zarejestrowane, to się da, ale może być różnie (nie ma jasnych przepisów i diagnosta może żądać; faktury za silnik, opinii biegłego z PZMot itp.). Jednak jak to coś ma papiery, to jest to baaardzo dużo. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Maju
początkujący
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 35 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Trialowe oraz cross nie są rejestrowalne ale kupując już enduro lub nawet hard enduro zarejestrowac jeszcze jako spalinowy(jeżeli nie jest) i dopiero wtedy przerabiać to dałoby radę takim motorkiem legalnie na papierach jeździć. Ja sam bym bardziej celował w coś maksymalnie lekkiego czyli praktycznie tylko została by zarejestrowana rama a resztę wymienić na lżejsze rowerowe. Wymienić także wahacz i dać obręcze moto np 19x1.4 i myślę że fajnie by śmigało Na oku mam ramy od derbi sendo 50, hondy hm cre 50 i CPI SM50. W sumie to te ramy są niemal identyczne a te motorki można zwyczajnie rejestrować. Wziąść tylko lżejsze aluminiowe wersje i można sie bawić a jak w jednym OSKP nie będa chcieli to jechać do drugiej i podbiją |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
zakładając ten temat zastanawiałem się czy da radę przerobić motor/ek na ebike.
po co ? a no po to by nie być ograniczonym tylko do ulic ale w razie potrzeby mieć możliwość zjechania na chodnik, ścieżkę rowerową.
w tym momencie mówimy o zarejestrowanym motorze elektrycznym. według mnie zakup, wyrzucanie silnika spalinowego, inwestycja w napęd elektryczny, przebudowa ramy, drogi pakiet mocnych baterii i coś tam pewnie jeszcze nie bardzo ma sens. przeznaczenia motoru nie zmieniamy, osiągów raczej nie poprawimy, zasięg zmniejszymy. na plus, zapłacimy mniej za "paliwo", tylko kiedy ta inwestycja się zwróci ? |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|