ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Radiator na silniku?
Autor Wiadomość
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   Radiator na silniku?

Siema czy ktoś stosował oklejenie silnika radiatorem na klej termoprzewodzący ? Ma to sens? Od strony wewnętrznej ( między szprychami). Można kupić np kątownik aluminiowy pociąć go i wkleić :) . Tylko fajnie było by gdyby część klejona była po łuku wygięta tak by pasowała do silnika. A może są gotowe wygięte radiatory :shock:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Nie ma sensu.
Uzwojenia nie mają kontaktu z obudową.
Zainwestuj w czujnik temp, za resztę kup piwa w celach chłodzących :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Ja uważam, że sens ma. Zawsze silnik szybciej wystygnie, gdy obudowa będzie chłodniejsza, a co za tym idzie chłodniejsze wnętrze silnika. Założyłem u siebie wiatraczek z kompa dmuchający powietrze na silnik i zauważyłem poprawę w chłodzeniu, szczególnie na postoju. Radiatory między szprychami zamocowane do silnika na pewno w czasie jazdy spowodują mniejsze grzanie obudowy. Większa masa silnika, to większa bryła chłodząca.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Tylko, że silniki rowerowe się nie palą od powolnego wzrostu temperatury (takiego, który da się zniwelować jakimiś radiatorami na obudowie).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Planuję mieć też czujkę temp. Po prostu mam nadzieję, że gdy wzrośnie temp do 120 C to jak odpuszczę manetkę, silnik szybciej się schłodzi. Dzięki temu mógłbym częściej przyciskać :twisted: (mniej czekać na spadek temperatury).

PS.
Ktoś kiedyś wspomniał, że obudowa silnika może być gorąca aż pali. Więc chyba warto ją chłodzić bo pośrednio ma wpływ na temperatury wewnątrz.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Gorzej jak ci ten radiator w trakcie jazdy się odklei :lol: Jak nie chcesz silnika zjarać to lepiej wywierć mu otwory w pokrywie a srodek jakims lakierem zeby nie zardzewialo i tyle
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Co do lakieru musi być on nieprzewodzący nie? Masz jakieś propozycje?

A co do radiatora to raczej się nie odklei. A jeżeli by spróbował można jakiś patent uskutecznić.
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Ja tego nie rozumiem jak te otwory w obudowach mają działać... wiem że chłodzą :D , ale przecież jak się jedzie po żużlu czy dzikich drogach to kamienie strzelają na wszystkie strony, na 100% coś wpadnie do środka i będzie tam grzechotać aż w końcu zmieli magnesy albo uzwojenia.
Jest ktoś kto to testował i może podzielić się opinią?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Ktoś na endlessie montował siateczke w tych otworach :wink:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015   

Wiercenie otworów ma sens, jednak kosztem wodoodporności.
Co do pomysłu z radiatorem to problem polega na przekazaniu ciepła z uzwojen na obudowę, powietrze ma baaaardzo niską przewodnosc cieplną. Myślę, że ozebrowanie może coś dać, ale nie oczekiwalbym cudów;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 28 Paź, 2015   

Radiatorów nie trzeba przyklejać. Większość silników ma śruby mocujące dekle i tam można przykręcić blachy radiatorów. Silniki są z aluminium, to co ma rdzewieć w wywierconych otworach?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015   

Środek silnika ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 28 Paź, 2015   

A... no tak, tego nie wziąłem pod uwagę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group