Konstrukcje pakietów z akumulatorów typu 18650 |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015 Konstrukcje pakietów z akumulatorów typu 18650
|
|
|
Konstruktorom własnych pakietów polecam film o montażu pakietu 48 V 16Ah.
Na uwagę zasługuje użycie miniaturowych bezpieczników jako elementu montażowego ogniw równoległych i ogólnie estetyczna, trwała konstrukcja, którą warto naśladować.
Trwała z zastrzeżeniem jakości użytych ogniw pochodzących z demontażu.
https://youtu.be/9gvyWtkAc0A |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
Adam Wysokiński
szef

Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Pozwolę sobie nie naśladować ze względu na lutowanie |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Według mnie te bezpieczniki są bez sensu, co one chronią w tym przypadku skoro reszta jest polutowana drutem...Jedyne co mi się podoba to ten plastik wydrukowany na 3d. Ogólnie ten ziomek jest troche ignorantem w niektórych sprawach i np używał ogniw podnoszonych z napięć typu 0V nomalnie w pakietach |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Według mnie te bezpieczniki są bez sensu, co one chronią w tym przypadku skoro reszta jest polutowana drutem... |
Co One chronią ? Jeśli ogniwo dostanie zwarcia, to leci JEGO bezpiecznik a pozostałe ogniwa segmentu P nie są zwierane.
Można uznać, że gruba szyna prądowa i cienkie odprowadzenia pełnią rolę lokalnych bezpieczników - patrz pakiet TESLI.
Dyskusyjnym jest raczej to, że w przypadku ogniw używanych, niskoprądowych, rzadko występuje zwarcie. Częściej rozwarcie lub wzrost rw i samorozładowanie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Czekaj czekaj, jeżeli dobrze widzę na filmiku to on łączy Serie na filmiku przez bezpieczniki a P łączy szyną... Więc kompletnie to niczemu nie służy oprócz przypadku zwarcia całej baterii co mozna latwo zabezpieczyć bmsem...To co ty mówisz oczywiście ma sens ale on robi dokładnie odwrotnie. |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | ....To co ty mówisz oczywiście ma sens ale on robi dokładnie odwrotnie. |
On to robi dobrze. Spójrz na mój szybki szkic. Wprawdzie powinienem narysować bezpieczniki na plusach, bo tak się typowo robi ale to niema znaczenia dla działania układu.
 |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Hej, obejrzalem teraz troszke dalej filmik i rzeczywiscie tak robi natomiast przy pierwszej celi od krawedzi w niebieskim holderze plus i minus sa laczone drutem wiec jezeli akurat w tej sekcji sie trafi jakies zwarcie to na nic mu te bezpieczniki |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Mechano
szef młody elektronik

Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Oczywiście, że to jest źle połączone. Zamiar był dobry ale wykonanie tragiczne. Segmenty P są lutowane drutem i łączone szeregowo bezpiecznikami z następną sekcją P połączoną drutem. Chyba nie o to chodzi w tym pomyśle. |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Mechano napisał/a: | Oczywiście, że to jest źle połączone. Zamiar był dobry ale wykonanie tragiczne. Segmenty P są lutowane drutem i łączone szeregowo bezpiecznikami z następną sekcją P połączoną drutem. Chyba nie o to chodzi w tym pomyśle. |
Pierwsza sekcja nie ma bezpieczników (jeśli potem nie poprawil) ale dalej Segmenty MINUSA są lutowane drutem a do plusów następnej sekcji są bezpieczniki.
Nie ma błędu.
 |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
A według mnie pierwsza sekcja jest zrobiona błędnie. Z obu stron połączone bez bezpieczników, więc cały sens ich robienia znika..
//reszta oczywiscie ok |
|
|
|
 |
Mechano
szef młody elektronik

Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Dobra chyba to ja tu czegoś nie rozumiem. Pomyślę nad tym jeszcze. |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015
|
|
|
Wszystkich nas zmylil montaż 1 sekcji P od strony plusa bo jest klasycznie tzn
szyna na plusie i szyna na minusie, bez bezpieczników a pozostale 13 sekcji bezpieczniki juz ma.
Zrobił tak bo :
a) Chciał mieć sztywne mechanicznie szyny pakietu plus i minus.
b) nie mial tylu bezpieczników.
c) Ten segment składa się z najpewniejszych, równych, nowszych baterii
d) tak jest na filmie a w rzeczywistości poprawil to w ostatecznej wersji.
Lub ....wątki mieszane.
Tak czy inaczej to pewna idea, tym cenniejsza im ogniwa z odzysku, im wiecej ogniw ma sekcja równoległa. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018
|
|
|
Relacja z fabryki EM3EV w której składa się pakiety na zamówienie.
https://youtu.be/oNfTEHBz_bg
Spójrzcie na sposób łączenia akumulatorów w pakiecie czyli odmiennie łączenie minusów od plusów. Szyna plusowa ma cienkie
połączenia, pełniące funkcję bezpiecznika pojedyńczego ogniwa. Ogniwa są mocowane w jednostronnych 'holderach', jak widać
w kilku(nastu) wersjach kształtu i ilości P i S ogniw.
Owocnego oglądania całego filmu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
|