|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
mnóstwo pytań... |
Autor |
Wiadomość |
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 mnóstwo pytań...
|
|
|
przywitam się przy okazji tu, elo!
założenie:
- przerobić swój 18-letni cross author classic na 28' kołach
- żeby móc szybko wracać do roweru analogowego (ściągać koło z silnikiem oraz baterię i co się da jeszcze, klamki zostają )
aktualnie jestem w stanie utrzymywać na płaskim 25km/h i tak sobie podróżować
chciałbym przy okazji zwiększenia prędkości przelotowej (tak 40-45 po asfalcie dając nogami taką moc jak teraz) zwiększyć zasięg wycieczek.
pytanie 1: napęd w kole tylnym czy przednim? uwzględniając moje tereny (płasko, ubita nawierzchnia). chodzi mi o wyważenie roweru.. jak jeszcze baterie na bagażnik pójdą?
z przednim kołem szybciej wrócić do normalnego roweru (tylko czy ja będę często tego chciał mając takie udogodnienie..
nie chcę pisać na razie więcej pytań (np. o silniki, bo coś mam na oku, ale wszystkie na tył...), bo nie wiem, czy ktoś podejmie temat...
reasumując pytania pierwsze:
napęd w kole przednim czy tylnym?
i czy mogę liczyć na łatwe załatwienie kwestii odpinania baterii i ustrojstwa (poprzez bagażnik i skrzyneczka/torba z tym?)? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
zenek-888 napisał/a: | żeby móc szybko wracać do roweru analogowego (ściągać koło z silnikiem oraz baterię i co się da jeszcze, klamki zostają ) |
Polecam w zarodku zażegnać ten pomysł. Nie będzie to praktyczne i szybko Ci się znudzi.
Lepiej jak już zostawić sobie 2 rowery jeden analog i 1 elektryk.
Przekładanie silnika, ciągłe wyjmowanie baterii też na pewno odbije sie na wytrzymałości styków, szybko złączek i mocowań...Po prostu nie jest to konieczne.
Najlepiej zrobić na gotowo i jeździć |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Elektryfikacja jest jednostronnym zabiegiem - nie ma powrotu do roweru, poważnie
Do jazdy po raczej płaskim niema restrykcji odnośnie wyboru roweru. U Ciebie prędkość zakładana około 45km/h wyklucza silniki 250-350W na przednie koło - pozostaje wybór czegoś w okolicy 800W znamionowo oraz napęd na tył.
Masz duże koło 28" więc taką prędkość uzyskasz z jakiegokolwiek silnika dobierając tylko odpowiednie zasilanie. Albo 48V albo 60V. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
tak w pierwszej kolejności rzuciło mi się w oczy, że ten silnik by mi pasował
Nine Continent RH2806 D (10x6) Tył KASET
http://nexun.pl/sklep/sil...6-10x6-tyl.html
brać?
chciałbym to zasilać 48v
czyli prędkość max wyszłaby duuużo wyższa ale najfajniej by było żeby jakoś optymalnie to działało w sensie ekono dla baterii przy 45 km/h |
Ostatnio zmieniony przez zenek-888 Pon 28 Wrz, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
ooo @atomek widzę, że jesteś z waw... mógłbym kiedyś podjechać i się pokazać z rowerem?
nie chciałbym, jako laik, żeby się okazało, że nakupię fantów, a potem się okaże, że np. rama za wąska albo coś :/
będę musiał też wybrać obręcz i ogólnie gdzieś zapleść to koło... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Przemyśl wolniejszy silnik, prędkość będzie mniejsza, taka do jazdy na najwyższych przełożeniach, ale moment większy.
Masz duże koło, warto je wykorzystać jako atut. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
a jaki jest atut większego koła? tzn. co ty masz na myśli w tym kontekście?
i co mi daje moment? ja bardziej potrzebuję by jechać szybciej (40-45) i utrzymywać tę prędkość w miarę bez zżerania baterii. aha - prędkość max chcę tak 50-55 no max 60
dopiero zaczynam z tym tematem... sorry za pytanie, ale:
rozumiem, że jak bardziej depnę w pedał, to prądu zużyję mniej?
no i co dobrać, żeby se właśnie jechać z jednakową mocą nogami + wspomaganie.. taki tempomat na aktualną prędkość |
|
|
|
|
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 podtytuł bateria
|
|
|
nie wiem jeszcze dokładnie, jak wygląda sprawa poboru prądu (chodzi o kwestie, żeby na jak najdłużej starczała bateria)
- a chciałbym powiedzmy zasięg 150km. da się?? nie wożąc za sobą w przyczepce baterii
hmmm.. jak to jest z tym poborem... załóżmy, że jadę sobie 35km/h i kręcę, kręcę... szybko mocno... silnikowi to coś daje, że pomagam? mniej prądu żre? no raczej...?
czy jeżeli by się okazało, że wyczerpałem baterie, to mając taki silniczek jak z linku, da się na tym jechać bez wspomagania w miarę bez odczucia, że mega-cięzko? to jednak parę kg na środku koła jest... |
|
|
|
|
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Przemyśl wolniejszy silnik, prędkość będzie mniejsza, taka do jazdy na najwyższych przełożeniach, ale moment większy.
Masz duże koło, warto je wykorzystać jako atut. |
@ tas
ale mi się za autobusem udaje pojechać te 55-60 i czuję, że dokręcam tak że przy takiej prędkości wykorzystuję zębatkę.
fajnie jest mieć takiego maxa
ale powtarzam: chcę jeździć 40-45km/h
wybrałem rozsądny silnik czy za drogi i czy jest odpowiednio ekonomiczny w sensie zżerania baterii przy takim zastosowaniu moim, jednostajna jazda 40-45 przez 3,5h. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Po pierwsze - NIE PISZ postu pod postem bo będzie źle
Masz przycisk edytuj - używaj go.
Po drugie.
Może najpierw musisz podyskutować na temat: "jakie parametry potrzebuję"
Przed chwilą było 45km/h, teraz jest 60km/h, jutro będzie coś innego.
Kup flache atomkowi, niech Ci pokaże swój przykładowy rower, będziesz wiedzieć o co chodzi. Jak kupisz drugą to Ci nawet baterie do ebajka złoży.
Na forum masz jeszcze kilka osób z okolicy, masz niebawem zlot ebajków u siebie po sąsiedzku (czytaj temat w dziale ze zlotami i dopisz się chłopakom na listę). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015
|
|
|
Również polecam niedzielne spotkanie, będą różne rowery i sam ocenisz czego potrzebujesz. Ja też powinienem się pojawic ale flachy nie przynos bo my rowerami |
|
|
|
|
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015
|
|
|
panowie
jaki silnik i gdzie go kupić?
silnik pod kasetę nakładaną.
nie musi mieć jakiegoś mocnego przyspieszenia czy ciągnięcia pod górę.. chciałbym aby mało żarł prądu przy prędkości 45km/h
jak takie parametry sprawdzić?
i gdzie wybierać sobie silniki? na stronie nexus są tylko 4 i nic na sasetę ;/
edit:
albo... kupię se górala, tak jak wy macie i nie będę swojego dotychasowego kaleczył...
co wy na to?
21 cali.. mam 184 wzrostu... pasowałby mi?
potrzebuje tanią bazę...
http://allegro.pl/swietny...5690638739.html |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015
|
|
|
Jak masz zamiar zrobić zasilanie 12s (48V) to raczej celuj w silnik 10x6, przy 16s (60V) może być wolniejszy, czyli 7x9. Wolniejszy silnik, czyli 7x9 może ciut mniej pobierać prądu, bo szybciej przyspieszy przy tym samym amperażu.
Rozważ też jaki sterownik potrzebujesz. 7x9 powinien odpowiednio przyspieszać już przy 30A, przy większych prądach i nieumiejętnej jeździe możesz go łatwiej niż ten szybszy silnik spalić.
Tak czy inaczej prędzej czy później warto zrobić zabezpieczenia termiczne.
Ten rower ma sztywny widelec... Przy 45kmph możesz czuć się trochę nieswojo |
|
|
|
|
zenek-888
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 19 Skąd: wpl
|
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015
|
|
|
wiem, że sztywniak. ale zauważ, że stal.. stal nie jest taka sztywna jak alu
myślę, że wytrzymam, ja głównie asfalty. dałbym grubą gumę.
teraz latam crossem z amorkiem rst, który ma 18 lat i nigdy nie by serwisowany, no nie ugina się, na kołach cieniutkich i idzie wytrzymać
potrzebuję kupić tanio...
zakładając, że i tak wymienię tam pedały na spd, siodełko no i przy okazji tylne koło. oraz grube gumy. przerzutkę alivio też mam w starym treku..
zobaczę jak tam przed zamknięciem tej aukcji będzie sytuacja.
taaak... szkoda mi tego roweru zmieniać, jak mówicie, że to nieodwracalne. zrobi się górala, piszecie, ze na mniejszym kole lepiej. będzie szersza guma wygodniej, nie ma co się o opory toczenia spinać skoro i tak będzie wspomaganie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|