|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
elektryk na bazie Krossa Hexagona V4 |
Autor |
Wiadomość |
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Dużo, wystarczy w GT1500 wylutować 1 z 3 drutów pomiarowych i mamy 30Amperowy sterownik
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to do 120V prąd stały nie zabija chyba, że ktoś się o to prosi. To już indywidualna kwestia każdego użytkownika czy przestrzega podstawowe normy i zasady obchodzenia się z prądem elektrycznym. W każdym razie laikom nie polecam takiego napięcia. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Pią 08 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Jezeli kasy nie szkoda to sterownikowi 45A obcinasz jeden drut z bocznika i masz 30A do 100v. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Pierwszy pomiar zużycia:
przejechane 26 km ze wspomaganiem, Vśr - 37,5km/h, Whśr - 8,88 Wh/km (dane z watomierza). Druga część w czasie powrotu z pracy - będzie razem 52 km. Z tym, że ta pierwsza część jest bardziej pod górę, a z powrotem bardziej z górki. Więc zapowiada się dobrze Watomierz pokazał 63% energii w akumulatorze, a na 10x6 miałem zawsze raczej 56%.
Powoli też się przyzwyczajam do tego silnika: w takiej jeździe 35-38 km/h ze wspomaganiem przyspieszenie nie jest jakoś ważne, bo i tak nie przyspieszam szybciej, niż nadążam pedałować. V max też nie ma znaczenia, bo szybciej jak 40 km/h nie jadę (no, teraz dzięki kasecie mogę szybciej ). Więc tu 10x6 nie ma żadnej przewagi. Natomiast na plus dla 7x9 jest ta miękkość przy ruszaniu, płynność. I to, że przy starcie spod świateł nie trzeba pieścić się z manetką, żeby rower spod tyłka nie uciekł - też jest zaletą.
I pytanie: do testów zasilania 20S chcę podłączyć dodatkowy pakiet do obecnego akumulatora podłączonego pod BMS. Chcę go wpiąć pomiędzy obecny akumulator a sterownik - na linii "+". Wydaje mi się, że mogę tak zrobić bez szkody (uszkodzenia) bms lub starego pakietu? |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
No to wydaje się że dość niskie masz spalanie.
Ja jeżdżę na podobnej konfiguracji, tj:
9C 10x6
20 szt. HC Turnigy LIPo (16s5p)
koło 26 cali
Faktem jest, że zazwyczaj nie jeżdżę szybko, szczególnie jak jadę daleko i muszę oszczędzać prąd.
Od jakiegoś czasu spisuję sobie statystyki poboru prądu i wygląda to tak:
data wyliczony % Wh Wh - ładowanie % aku Ah V Wh/km km
83,15% 269,65 83 #DZIEL/0! -100,00% 0,15%
2016-06-18 47,36% 842,27 1015 46 10,32 60,77 10,23 82,33 20,51% 1,36%
2016-06-19 27,58% 1 158,78 1500 24 18,75 59,57 8,64 134,12 29,45% 3,58%
2016-06-22 44,83% 882,72 1105 43 14,13 60,63 13,77 64,10 25% 1,83%
2016-06-23 26,55% 1 175,15 1450 24 18,81 59,51 8,48 138,58 23% 2,55%
2016-06-25 9,89% 1 441,81 1859 6 23,48 57,05 7,63 188,97 29% 3,89%
2016-06-26 58,61% 662,21 910 58 10,44 61,25 6,87 96,39 37% 0,61%
2016-06-27 49,60% 806,44 48 12,86 60,80 15,27 52,81 -100% 1,60%
2016-06-29 17,00% 1 328,00 13 21,54 58,73 7,07 187,84 -100% 4,00%
2016-06-30 12,97% 1 392,50 1795 9 22,72 58,22 7,46 186,66 29% 3,97%
2016-07-02 78,38% 345,91 486 78 5,54 63,26 5,90 58,63 40% 0,38%
2016-07-06 55,89% 705,73 882 55 11,21 61,30 14,54 48,54 25% 0,89%
Spalanie nieraz wychodzi bardzo niskie, ale to jest pod warunkiem ciągłego pedałowania przy prędkości nawet ok. 30 km/h
Dodaję screen, bo z tych numerków nic nie widać
tab2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 275 raz(y) 74 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez wookie Pią 08 Lip, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Robiłem takie testy. Podłączałem w szereg do obecnego pakietu 16S dodatkowe 4 cele. Nic ci się nie uszkodziło i nie miało prawa. Próby były przy prądzie 55A. Jedyne co to musisz monitorować np alarmami podpięte cele.
Brak usterki przy takich próbach potwierdza też drugie prawo Kirchoffa, że suma spadków napięć musi być równa napięciu źródła. Jak podłączysz miernik w miejscu aku po podpiętych dodatkowych celach to tam dalej będzie napięcie takie ile masz w danym akumulatorze. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016
|
|
|
Kolejne 2 odcinki po 25km dają V śr =36,6 km/h a zużycie średnie 9,7 Wh/km
Dla przypomnienia, 10x6 miał 9,5Wh/km ale przy prędkości 32,5 km/h.
Kluczem do niskiego zużycia energii jest ograniczenie prędkości: zejście z 35km/h na 33 km/h już daje wyraźną różnicę na watomierzu, widoczną w kilometrach zasięgu.
Do nowego silnika się już chyba przyzwyczaiłem - testów na 20S jednak jeszcze nie przeprowadziłem. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016
|
|
|
Szwagier, ty masz sterownik blokowy ? a jak wyglada temperatura silnika przy takich parametrach ? |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016
|
|
|
Tak, blokowy. GT1500
Temperaturę to Ci podam po kolejnych 25 km - powrocie do domu z pracy - bo teraz nie zwracałem uwagi. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016
|
|
|
Ok, dzienks |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016
|
|
|
Temperatura 61-63℃
Średnia z 50 km to 9,6Wh/km przy prędkości 36,4 km/h |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016
|
|
|
9.6Wh/km? to w sumie przy Tobie ten silnik ma lekkie życie |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016
|
|
|
Podłączyłem Nowy bms i kolejny pakiet Turnigy, bateria jest teraz 20S. Pierwsza jazda i...Pany, JEST MOOOC
Jest na pewno lepiej jak na 10*6 i 16S jeśli chodzi o przyspieszenie. Vmax nie sprawdzałem.
Niestety, znikło mi hamowanie silnikiem Nie wiem, czy gmerając w skrzynce rozłączyłem jakieś przewody, czy też z powodu zwiększenia napięcia zasilania...?
Przy zasilaniu 16S robiłem mod sterownika, żeby odcinał właśnie dla takiej baterii - czy dla 20S znów trzeba to będzie modyfikować? Tym razem już chyba za pomocą potencjometru..? |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016
|
|
|
Hmm, ja mam 14S bo zależało mi na pojemności i zrobiłem 24Ah aby mieć większy zasięg, ale martwisz mnie tym, że na 16S słabo, w przyszłym tygodniu skończę skrzynkę i będzie koniec, ciekaw jestem rezultatu, liczę na to, ze na FOC Barmala będzie lepiej niż na blokowym tez mam 7x9, z kasetą
Pozdr |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016
|
|
|
Mając 28S i 14Ah miałbyś ten sam zasięg
Prędkość 14S na slalom między drzewami wystarczy, ale na prostą dla nie byłoby mało (16S w lesie dla mnie uszło, na asfalcie mi brakło); czy z powera będziesz zadowolony-daj znać po pierwszych jazdach |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016
|
|
|
Nie zmieści mi sie wiecej niż 14S7P, niestety wiec to był kompromis. Ja nienawidzę asfaltu i praktycznie w ogóle po nim nie jeżdzę, tylko lasy, wertepy itp. i z takim założeniem brałem ten silnik, jak wyjdzie w praniu to sie okaże |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|