ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
elektryk na bazie Krossa Hexagona V4
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Szwagier napisał/a:
Niestety, znikło mi hamowanie silnikiem

Musisz podwyższyć LVC w sterowniku na ponad 60V. Jest instrukcja w dziale kontrolery BLDC
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Właśnie ten mod zrobiłem dla zasilania 16S już wcześniej - czyli powinno to działać także z 20S..? Więc przyczyny należy szukać w kabelkach..?
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

Szwagier napisał/a:
Mając 28S i 14Ah miałbyś ten sam zasięg :wink:
Prędkość 14S na slalom między drzewami wystarczy, ale na prostą dla nie byłoby mało (16S w lesie dla mnie uszło, na asfalcie mi brakło); czy z powera będziesz zadowolony-daj znać po pierwszych jazdach :smile:


Nigdy w zyciu, chyba że bedzie jeździł jak z prędkościami dla 14S :mrgreen:
Jak sie ma 28S to sie jeżdzi 80km/h a wtedy waty uciekają ekspresowo.

Ja mam w 7x9 14S ale na kole 28'' i do lasu starcza, na asfalcie troche brakuje (tak 44km/h na prostej) i kombinuję czy stosować półśrodki typu 16S czy od razu na 20S.
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

jszk napisał/a:
Nigdy w zyciu, chyba że bedzie jeździł jak z prędkościami dla 14S

No tak, przecież nikt nie każde od razu jeździć 80 km/h? Przy konfiguracji, jaką podałem, energii w akumulatorze będzie tyle samo, a prędkość wiadomo, że można sobie na sterowniku czy manetce ograniczyć. ALe ograniczyć do 50 km/h a nie 35, jakie da 14S...
jszk napisał/a:
kombinuję czy stosować półśrodki typu 16S czy od razu na 20S.

No to ja już znam odpowiedź na to pytanie: 20S. Jak wyżej - nikt Ci nie każe jeździć z Vmax, ale zawsze masz taką możliwość, prawda? No i energii jednak więcej przy 20 jak przy 16S...

Ja dziś jeździłem trochę (trochę ponad 20 km) na "1 biegu" sterownika (50%?) - V max jakieś 38 km/h (nie sprawdzałem wskazania max na liczniku - może było więcej) - ale rower ma dużo lepsze odejście, jak na 16S, no i ciągnie cały czas do końca. A nie, jak na tych 16S, że tylko do 25-30 km/h a potem to już "jak Cię mogę". Tu idzie pełną parą do końca! No i "prądu" o 1/4 więcej przy 20S w stosunku do 16. Zamiast 60 km zasięgu - 75 km (np.) - czuć tę różnicę.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 18 Lip, 2016   

Złożyłem dziś w końcu stary silnik 10*6 - sprawdzany czujnikiem zegarowym, stator okazał się być prościuteńki. I dobra, i zła wiadomość jednocześnie (nie wiadomo w takim razie, co jest krzywe i czemu koło jest nierówno naciągnięte). W każdym razie, po złożeniu silnika do kupy - wolnobieg przestał się bujać :roll:

Silnik założyłem do roweru żony: sterownik 17A, pakiet LiPo 12S 10Ah.
I wielki zonk :shock: : rower leci tylko 30 km/h. A jednocześnie pobiera bardzo duży prąd: przy rozpędzaniu dobija na watomierzu 22A, ok - ale w czasie jazy ok 20 km/h jest 5-6A. Jakieś 17-22Wh/km. Po obiedzie zbadam to dokładniej...
 
 
knt 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 15
Skąd: Gdansk
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Płynne ruszanie jest niewątpliwie zaletą silnika 7x9 jednak prędkość maksymalna przy 16s faktycznie nie powala. Bez praktycznych testów jakie przeprowadził kolega Szwagier ciężko wybrać. Silnik 7x9 20s i FOC wydaje się być idealnym rozwiązaniem. Dlatego mam pytanie, gdybyś składał kolejny rowerek dla siebie to poszedłbyś w 7x9 i 20s czy 10x6 i 16s?
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Szwagier napisał/a:

Silnik założyłem do roweru żony: sterownik 17A, pakiet LiPo 12S 10Ah.
I wielki zonk :shock: : rower leci tylko 30 km/h. A jednocześnie pobiera bardzo duży prąd: przy rozpędzaniu dobija na watomierzu 22A, ok - ale w czasie jazy ok 20 km/h jest 5-6A. Jakieś 17-22Wh/km. Po obiedzie zbadam to dokładniej...


Imho normalnie wartości. Sterowniki zwykle dają trochę więcej A niż deklaruje producent.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   

knt napisał/a:
gdybyś składał kolejny rowerek dla siebie to poszedłbyś w 7x9 i 20s czy 10x6 i 16s?

Zakładając, że koszty nie grają roli, koło 26" oraz mój styl jazdy, wybrałbym 7x9 i 20s.
20S jest droższe od 16S: więcej celi w akumulatorze, droższy BMS oraz ładowarka.
Przy mniejszym kole być może 10x6 przy 16S byłby przyjemniejszy niż w 26" - ale tego nie wiem.
Rowerem dojeżdżam w pogodne dni do pracy, czasami z dziećmi i żoną robimy sobie przejażdżkę, czasem śmignę się po lesie.

Do takiej jazdy dla mnie 10x6 na 16S w kole 26" był za szybki (nie jeżdżę więcej jak ok 50 km/h) a przy niskich prędkościach zbyt nerwowy. Kolejny rower chętnie zbudowałbym na 10x6, 16S ale mniejszym kole, a może nawet jeszcze mniejszym kole :wink: i baterii 20S - tak dla porównania :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group