|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
elektryk na bazie Krossa Hexagona V4 |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | Niestety, znikło mi hamowanie silnikiem |
Musisz podwyższyć LVC w sterowniku na ponad 60V. Jest instrukcja w dziale kontrolery BLDC |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016
|
|
|
Właśnie ten mod zrobiłem dla zasilania 16S już wcześniej - czyli powinno to działać także z 20S..? Więc przyczyny należy szukać w kabelkach..? |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | Mając 28S i 14Ah miałbyś ten sam zasięg
Prędkość 14S na slalom między drzewami wystarczy, ale na prostą dla nie byłoby mało (16S w lesie dla mnie uszło, na asfalcie mi brakło); czy z powera będziesz zadowolony-daj znać po pierwszych jazdach |
Nigdy w zyciu, chyba że bedzie jeździł jak z prędkościami dla 14S
Jak sie ma 28S to sie jeżdzi 80km/h a wtedy waty uciekają ekspresowo.
Ja mam w 7x9 14S ale na kole 28'' i do lasu starcza, na asfalcie troche brakuje (tak 44km/h na prostej) i kombinuję czy stosować półśrodki typu 16S czy od razu na 20S. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016
|
|
|
jszk napisał/a: | Nigdy w zyciu, chyba że bedzie jeździł jak z prędkościami dla 14S |
No tak, przecież nikt nie każde od razu jeździć 80 km/h? Przy konfiguracji, jaką podałem, energii w akumulatorze będzie tyle samo, a prędkość wiadomo, że można sobie na sterowniku czy manetce ograniczyć. ALe ograniczyć do 50 km/h a nie 35, jakie da 14S...
jszk napisał/a: | kombinuję czy stosować półśrodki typu 16S czy od razu na 20S. |
No to ja już znam odpowiedź na to pytanie: 20S. Jak wyżej - nikt Ci nie każe jeździć z Vmax, ale zawsze masz taką możliwość, prawda? No i energii jednak więcej przy 20 jak przy 16S...
Ja dziś jeździłem trochę (trochę ponad 20 km) na "1 biegu" sterownika (50%?) - V max jakieś 38 km/h (nie sprawdzałem wskazania max na liczniku - może było więcej) - ale rower ma dużo lepsze odejście, jak na 16S, no i ciągnie cały czas do końca. A nie, jak na tych 16S, że tylko do 25-30 km/h a potem to już "jak Cię mogę". Tu idzie pełną parą do końca! No i "prądu" o 1/4 więcej przy 20S w stosunku do 16. Zamiast 60 km zasięgu - 75 km (np.) - czuć tę różnicę. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 18 Lip, 2016
|
|
|
Złożyłem dziś w końcu stary silnik 10*6 - sprawdzany czujnikiem zegarowym, stator okazał się być prościuteńki. I dobra, i zła wiadomość jednocześnie (nie wiadomo w takim razie, co jest krzywe i czemu koło jest nierówno naciągnięte). W każdym razie, po złożeniu silnika do kupy - wolnobieg przestał się bujać
Silnik założyłem do roweru żony: sterownik 17A, pakiet LiPo 12S 10Ah.
I wielki zonk : rower leci tylko 30 km/h. A jednocześnie pobiera bardzo duży prąd: przy rozpędzaniu dobija na watomierzu 22A, ok - ale w czasie jazy ok 20 km/h jest 5-6A. Jakieś 17-22Wh/km. Po obiedzie zbadam to dokładniej... |
|
|
|
|
knt
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Płynne ruszanie jest niewątpliwie zaletą silnika 7x9 jednak prędkość maksymalna przy 16s faktycznie nie powala. Bez praktycznych testów jakie przeprowadził kolega Szwagier ciężko wybrać. Silnik 7x9 20s i FOC wydaje się być idealnym rozwiązaniem. Dlatego mam pytanie, gdybyś składał kolejny rowerek dla siebie to poszedłbyś w 7x9 i 20s czy 10x6 i 16s? |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: |
Silnik założyłem do roweru żony: sterownik 17A, pakiet LiPo 12S 10Ah.
I wielki zonk : rower leci tylko 30 km/h. A jednocześnie pobiera bardzo duży prąd: przy rozpędzaniu dobija na watomierzu 22A, ok - ale w czasie jazy ok 20 km/h jest 5-6A. Jakieś 17-22Wh/km. Po obiedzie zbadam to dokładniej... |
Imho normalnie wartości. Sterowniki zwykle dają trochę więcej A niż deklaruje producent. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016
|
|
|
knt napisał/a: | gdybyś składał kolejny rowerek dla siebie to poszedłbyś w 7x9 i 20s czy 10x6 i 16s? |
Zakładając, że koszty nie grają roli, koło 26" oraz mój styl jazdy, wybrałbym 7x9 i 20s.
20S jest droższe od 16S: więcej celi w akumulatorze, droższy BMS oraz ładowarka.
Przy mniejszym kole być może 10x6 przy 16S byłby przyjemniejszy niż w 26" - ale tego nie wiem.
Rowerem dojeżdżam w pogodne dni do pracy, czasami z dziećmi i żoną robimy sobie przejażdżkę, czasem śmignę się po lesie.
Do takiej jazdy dla mnie 10x6 na 16S w kole 26" był za szybki (nie jeżdżę więcej jak ok 50 km/h) a przy niskich prędkościach zbyt nerwowy. Kolejny rower chętnie zbudowałbym na 10x6, 16S ale mniejszym kole, a może nawet jeszcze mniejszym kole i baterii 20S - tak dla porównania |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|