ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
elektryk na bazie Krossa Hexagona V4
Autor Wiadomość
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Czarny Sr Suntour Duro qlc, oś 20mm/golenie 32mm/AIR/tłumienie powrotu/tarcza max 203mm
Biały RST Dirt RA oś 9mm/golenie 32mm/sprężyna/tłumienie powrotu/tarcza max 180mm (olać to chyba że mamy cztero-tłoczkowy zacisk :mrgreen: )

Zrób prymitywną kąpiel otwartą (10ml oleju przez dolne śruby, jak będziesz chciał się pobawić to pisz tu albo w temacie o amorkach).
W RST można zmienić skok na 120mm, w duro na tyle ile pozwoli tłumik (130mm jeśli starszy kartridż, jeśli ten nowszy to 140mm). Dbaj o AIR (czy olej jest w komorze powietrznej). :D Szczęśliwego nowego roku. :twisted:
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016   

Ehhh, dzisiaj wyszły dwa zonki:
1. długość rury sterowej starego amortyzatora to 194 mm, a długość rury sterowej nowego Suntoura to 166 mm
wiedziałem przy zakupie, że jest krótsza, ale wtedy różnica wyszła mi mniejsza :???:
Stery mam z kulkami we wiankach, średnica wew. główki ramy pod miski to 34 mm. Ten nowy amor nie ma nabitej na rurze bieżni pod dolne łożysko (konusa?). Zastanawiam się, czy w komplecie z nowymi sterami jest taka bieżnia ? I czy wymieniać stery na maszynowe..?

2. zonk to brak otworów mocujących w ramie pod hamulec tarczowy... :shock: A wczoraj listonosz na prezent urodzinowy przyniósł Avida bb5...ehh...
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016   

przy ebajku chyba warto zainstalować maszynowe łożyska sterów, ja mam i nie dostają żadnych luzów.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016   

Szwagier napisał/a:
Ehhh, dzisiaj wyszły dwa zonki:
1. długość rury sterowej starego amortyzatora to 194 mm, a długość rury sterowej nowego Suntoura to 166 mm
wiedziałem przy zakupie, że jest krótsza, ale wtedy różnica wyszła mi mniejsza :???:
Stery mam z kulkami we wiankach, średnica wew. główki ramy pod miski to 34 mm. Ten nowy amor nie ma nabitej na rurze bieżni pod dolne łożysko (konusa?). Zastanawiam się, czy w komplecie z nowymi sterami jest taka bieżnia ? I czy wymieniać stery na maszynowe..?

2. zonk to brak otworów mocujących w ramie pod hamulec tarczowy... :shock: A wczoraj listonosz na prezent urodzinowy przyniósł Avida bb5...ehh...


Bieżnie musisz przełożyć ze starego amortyzatora bo ona kest pewnie oryginalna do tych łożysk ale praktycznie każda jest spoko bo i łożyska są te same.
Jak nie masz otworów na zacisk to poszukaj kitu A2Z Disc Brake Adapter bodajże który pozwala zamocować zacisk w każdej ramie :grin:
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016   

194mm? Nie masz tam czasem dystansów żeby mostek był wyżej? Bieżnia jest razem ze sterami, dlatego przy nowym amortyzatorze jej nie było. Co do mocowania hamulca, popatrzyłem na necie i A2Z będzie pasował, ale musisz się upewnić, lecz to wydatek ponad 100zł. Możesz taki adapter wykonać samemu (znaczy podobny działający, w Meridzie kalahari 570 miałem taką samoróbkę).
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016   

Freerider napisał/a:
194mm? Nie masz tam czasem dystansów żeby mostek był wyżej?

Wymiary roweru bazowego przedstawiają się następująco:
- długość główki ramy: 134 mm
- wysokość sterów (to co wystaje poza główkę): 2 x 11,5 mm
- wysokość mostka: 40 mm
Z tego widać, że rura długości 194 mm chowa mi się w mostek z kilkumilimetrowym luzem - oryginalnie wszystko było OK. Myślę, że pierwszy podany wymiar wszystko tłumaczy (przeglądałem sobie dziś ogłoszenia z ramami: jeśli główka ma 88 mm i stery zintegrowane, to taka rura sterowa 160 mm jest aż za długa :roll: )

Wybiłem stery z główki i zdjąłem dolną bieżnię ze starego amora - niestety, jest trochę pęknięta, raczej jej już nie założę. W tzw. międzyczasie znalazłem takie stery FSA Pig, jutro kolega mi je odbierze i dostarczy. Z tym że one pewnie jeszcze wyższe są, niż obecne... :roll:

Tak sobie myślę...Chcę dokupić sztycę amortyzowaną Suntour (ok. 150 zł), do nowego amorka będzie potrzebny adapter do rury sterowej (60 zł), przydałby się też ten adapter do mocowania zacisku na tarczę (sam zrobię, koszt jakieś 25 zł), to już nie wiem, czy nie lepiej drugą ramę - fulla - kupić? Tylko że to znowu budżet o kolejne 200-300 zł przekroczy - ileż można..?! :sad:

No, czemu od razu fulla..? Może jakąś inną ramę HT z krótszą główką i mocowaniem pod zacisk..? :roll:

P.S. a Ty Freerider nie wiesz, gdzie można rurę sterową wymienić i czy się to będzie kalkulować w tym wypadku?
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016   

Szwagier napisał/a:
P.S. a Ty Freerider nie wiesz, gdzie można rurę sterową wymienić i czy się to będzie kalkulować w tym wypadku?
http://activia.sgl.pl/amortyzatory_serwis/serwis/3 Wymienia sterówki. 135mm główka ramy? :shock: Jak masz kupisz sztycę (150zł) rurę sterową (100zł+) mocowanie zacisku itp to się rozejrzyj za jakąś okazją. Co to tej główki, przy cenie jaką zapłaciłeś za ten amortyzator to się opłaca. Jeśli chcesz zaoszczędzić, masz narzędzia i smykałkę możesz spróbować zrobić to samemu. Mi za pierwszym razem wyszło. Wyjąć sterówkę jest dość łatwo, ale włożyć ją na miejsce to inna bajka. U mnie przy główce 100mm miałem jeszcze sterówkę za krótką. ;)

Ps: Mogę zrobić dla ciebie zdjęcia wyjętej sterówki jej mocowania i korony.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016   

Nie wiesz, te ceny dotyczące wymiany rury i goleni, to już z materiałem..?
Bo jak nie, to już chyba lepiej kupić to: http://olx.pl/oferta/amor...67-ID3yEGF.html
Nadadzą się do mojego DURO..?
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016   

To całkiem inny rozstaw i średnica... I mocowanie, wszystko w ogóle inne. Co do cen to nie mam pojęcia ale gościu szybko na maile odpowiada więc zagadaj. ;)
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

Dzwoniłem - cena wymiany sterówki obejmuje materiał, czyli nową rurę. W cenie 60 zł większej od adaptera będzie to zrobione tak jak trzeba, więc chyba nie ma się co zastanawiać...
Na marginesie, na to, żeby jakaś rama miała krótszą główkę, to nie ma co liczyć: wszystko co widziałem na OLX (a patrzyłem kilka godzin!) nadające się do elektryka (ramy XC, z odpowiednim trójkątem na baterie) to najmniej 120 mm; dostępne cenowo Krossy Level to jest to samo co u mnie. Niższe są główki w ramach do dirtu, streetu, stuntu - ale to nie ta geometria...

Więc jedyne, co jeszcze rozważam, czy nie szarpnąć się na drugą, tanią - do 200 zł, ramę HT, pod hamulec tarczowy:
http://olx.pl/oferta/rama...67-IDbJKpR.html
http://olx.pl/oferta/rama...67-IDdmecb.html
http://olx.pl/oferta/rama...67-IDbHXI7.html
http://img02.staticclassi...mosc_rev001.jpg
http://olx.pl/oferta/rama...67-IDcse3r.html
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

No ta z drugiego linku fajna. Będziesz śmigał po asfalcie czy też po lasach?
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

Tu gdzie mieszkam lasy są na rzut kamieniem (nawet na moim podwórku :mrgreen: ) więc po lesie nie da się nie jeździć :mrgreen: Z tym, że to jest Mazowsze - jest płasko. A po korzeniach i tak szybciej nie pojadę, niż będę w stanie utrzymać kierownicę i nogi na pedałach :wink:

Skoro ktoś to czyta :wink: , to może jeszcze jedną rzecz mi podpowie: rozmiar ramy. Mój Hexagon to rozmiar "3" w skali 1-4, jakieś 19 cali. Żony: rozmiar "2" w skali 1-4, jakieś 17 cali. I teraz: na moim jeździłem zawsze rozpłaszczony, było mi z tym niewygodnie, dopiero podniesienie mostka na maksa do góry (taki z regulowanym kątem) i przesunięcie siodełka do przodu sprawiało, że było OK. Żony rowerek z kolei był za mały - przy maksymalnym skręcie stopami zaczepiałem o przednie koło. ALE: gdy zmotałem jej napęd elektryczny, ustawiłem siodełko wysoko - pod siebie, a sztyca Suntoura wymusiła jego przesunięcie ku tyłowi, to problem zniknął. Rowerek się zrobił taki przyjemny, zwinny, zgrabny. W mojej 19" ramie boję się, że jak założę sztycę amortyzowaną Suntoura, to ona odsunie mi siodło i znów będę leżał na kierownicy...
I jaki rozmiar ramy wybrać? Gdybym miał sam wybierać, to celowałbym pomiędzy, w 18" :mrgreen: , ale takich ram jak na lekarstwo :neutral: Dlatego, mając do wyboru 17 lub 19 - brać tę większą? Przynajmniej baterie się zmieszczą :wink:
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

http://wrower.pl/porady/j...oweru,5788.html dobierz pod siebie, jeśli jesteś knypuś ;) to bierz 17 a jeśli nie to 19 (aku). Zależy od ciebie, a z tym mostkiem to powinieneś mieć krótszy po prostu jeśli leżysz. (tak tak jeszcze kierownica, ustawienie siodełka itp ale siodełko ustawiamy pod pedałowanie...). Co do jazdy po korzeniach, nie jestem jeszcze zelektryzowany i na analogu zdarza się często 50km/h+ (oczywiście mowa o torze czyli "z górki). Jakby co to duro możesz wyciągnąć, pisałem ci o tym więc o ręce się nie martw. A pracy ciałem się nauczysz jak będziesz chciał pośmigać szybciej, oczywiście zapomnij że będziesz wtedy siedział, nie na ht! Pozdrawiam. :D
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016   

OK, przynajmniej na chwilę parę rzeczy się wyjaśniło:
Po pierwsze, siostra kupiła mi na urodziny adapter przedłużający rurę sterową + podkładki :mrgreen: , więc grzechem by było przynajmniej nie przymierzyć. W związku z tym wymiana sterówki jest na razie odsunięta w czasie :wink:

Po drugie, walczę z zamocowaniem do mojej ramy hamulca tarczowego.

Da się to zrobić :cool: Tylko, jeszcze nie wiem jak :razz: Konkretnie, całą konstrukcję adaptera mam opracowaną, jedynie nie wiem, jak to zwymiarować, przenieść do komputera. Jak zdjąć wymiary, żeby to po wycięciu miało ręce i nogi, wszystkie otworki pasowały do siebie, itd. Tu mam pierwszy problem :roll:

Pod tarczę dałem tymczasowo podkładki grubości w sumie 3,5mm - i to jest za mało. Zrobię docelowo 4 mm i 5 mm, zobaczy się, która będzie lepsza. Z jednej strony muszęjeszcze odsunąć tarczę od silnika, bo zacisk wchodzi na grubość papieru, a z drugiej na oko widać, że mocowanie zacisku nie dochodzi jeszcze do ramy, jest tam jakby luz. Więc się zobaczy ze wspomnianymi podkładkami.

Za dużo nie mogę odsunąć, bo tarcza włazi na tylne widełki ramy - jest tam teraz 3-4 mm luzu. Aha - o tarczy o większej średnicy zdaje się można zapomnieć (nie, żebym płakał, ale inni się śmieją, że nie będę hamował, tylko zwalniał :razz: :wink: ).
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016   

Twój zacisk jest po prostu ultra szeroki. :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group