ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
elektryk na bazie Krossa Hexagona V4
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

Ładowarka całą noc podłączona, napięcia w tej chwili są takie:
4.15
4.15
4.15
4.15
-------
4.15
4.15
4.15
4.15
-------
4.16
4.17
4.17
4.16

To efekt jakiegoś samorozładowania, naturalny spadek napięcia - czy też tak właśnie wygląda balansowanie? Po wyrównaniu napięć należy oczekiwać, że balanser pozwoli dobić każdą celę do 4.2V?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

To normalny efekt dla typowych BMS.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

Po kolejnych kilku godzinach pod ładowarką było bez zmian.

Natomiast kolejna nowość, to rozwalony silnik w rowerze żony :evil:
Wczoraj - po tej wycieczce, co prądu zabrakło - zauważyłem, że jakoś głośno pracuje, jakby coś terkotało...Rozkręciłem - wyłamany był jeden ząb na kółku stykającym się z wałkiem z silnika. Wiadomo, jak padł jeden, to kolejne będą miały tylko gorzej, ale zaklinając rzeczywistość, nawaliłem do środka pół tubki smaru litowego z dwusiarczkiem molibdenu, wymyłem łożyska (nie miałem akurat nowych pod ręką), naładowałem im do środka nowego smaru, złożyłem wszystko do kupy...No i żona dziś wraca ze sklepu - znów rower nie działa. Biorę, patrzę - działa. Chciałem się przejechać, no i silnik zakręcił sobie w środku, a koło zostało w miejscu....Jutro rozbiórka, zobaczę, co tam w środku się stało.

Ewentualna wymiana kółek zębatych (jeśli dobiorę :roll: ) pewnie nic nie da - do jazdy z prędkością 35-40 km/h, czasem po lesie, z zasilaniem 50V, taki silnik się raczej nie nadaje :sad:

Można już pisać instrukcje, jak przerobić taki silnik (ten właściwy, przed przekładnią) na coś innego - inrunnera (może do MIDa..? :twisted: ), elektrownię wiatrową, cokolwiek...Oferty używanych lub nowych silników DD w dobrym stanie można słać na PW :neutral:
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Mały update - dużo się działo ostatnio.
W moim rowerze wymieniłem silnik z NC 10x6 wolnobieg na NC 7x9 kaseta. Na razie zasilanie bez zmian (16S LiPo).
Pierwsze wrażenia po ledwie 25 km:
+ delikatniej, płynniej wchodzi na obroty - w sensie czułości, modulacji mocy manetką, już widzę, że przy małych prędkościach (5-10 km/h) będzie dużo przyjemniejszy od 10x6
+ jakby mniej brał prądu (nieco)
+ kaseta z zębatką 11T pozwala mi teraz pedałować przy prędkości 40-45 km/h jak wcześniej na wolnobiegu przy 35-38 km/h.
- ten większy moment obrotowy, jakim ten silnik dysponuje, objawia się chyba tylko w jeździe pod górę, w postaci nie zwiększania poboru prądu: przy podjazdach na wiadukt silnik zwiększył zużycie z 12Wh/km na 16 Wh/km gdzie 10x6 zwiększał z 12 na 24 (+/-). Po prostu widać, że 7x9 pod górkę się mniej męczy niż 10x6. Natomiast jeśli chodzi o przyspieszenie, jest dużo gorzej. W 10x6 na światłach trzeba było ostrożnie z manetką, bo rower "stawał na koło" - teraz nic takiego się nie dzieje. W 10x6 było czuć, że rwie do przodu i ciągnie, i ciągnie, i 50 km/h na zegarze a ten jeszcze ma werwę i rwie do przodu! W 7x9...przyspieszy żwawo, aczkolwiek tak jakoś miękko i bez emocji do 30, potem 35 potem 40 i koniec. Na 120% na 3-speed rozpędzi się do 45 km/h ale od 40 do 45 nie ma szału. Więc, jak ktoś liczy, że ten większy moment sprawi, że rower będzie startował jak rakieta - to raczej nie tędy droga.

Nie wiem, może jakby zmierzyć stoperem czas rozpędzania od 0 do 40 to 7x9 by wygrał z 10x6, ale jeśli chodzi o subiektywne odczucia, jest na pewno odwrotnie.
- opór. Zmniejszone zapotrzebowanie na prąd widać przy jeździe pod górkę - tyle, że tych górek mam na swojej trasie tylko dwie. Za to na płaskim silnik ma zauważalnie większy opór niż 10x6. I tam, gdzie na 10x6 jadąc z górki zużycie energii wyraźnie malało (np z 9 wh/km na 4 wh/km) tutaj tego nie ma (z 8 spadnie na 7 czy 6). W 10x6 było łatwiej dopedałować sobie z 35 na 38 km/h...

Na sterowniku 45A i 16S LiPo, koło 26", wydaje mi się, że 10x6 był zimniejszy niż 7x9 (ok. 50st C vs ok 60 st. C)
Ok, tyle wrażeń na gorąco!

W rowerze żony:
silnik przekładniowy naprawiony - przekłądnia wymieniona na nową. Jest na sprzedaż (ogłoszenie w dziale sprzedam na forum, ale wystawię też na Allegro). Chcę do tego roweru włożyć NC 10x6 z mojego. Jednak ma on chyba lekko skrzywioną oś, bo gdy koło się kręci, tańczy trochę wolnobieg i nie mogę uzyskać równego naciągu szprych. Występuje bicie obręczy na boki tak na oko na połowie obwodu. I gdy to bicie neutralizuję, to potem jedne szprychy mam naciągnięte, a po przeciwnej stronie koła (na krzyż) mają jeszcze "luz". Jak napnę bardziej te luźne, to wtedy te napięte są jak "twarde jak kamień". I tak oto po ok. 500 km znów poleciały mi dwie szprychy - tym razem grubości 2,2 mm (wcześniej strzelały 2,0). Do tego ostatnio miałem wrażenie, że jak się przechylam (np. w slalomie) to "czuję" (bo bardziej tyłkiem niż uchem) chrobotanie w tylnym kole - więc obstawiłem łożysko. W związku z powyższym, silnik 10x6 jest na razie rozebrany, czeka na wymianę łożysk i sprawdzenie o raz ew. prostowanie osi.
Wyjmowanie łożysk pokazało mi, że siedziały bardzo ciasno i chyba do zakładania nowych nie obejdzie się bez podgrzewania obudów i mrożenia łożysk w zamrażarce..? :roll:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Wartościowa relacja z porównania silników.

Co do bujania wolnbiegu tzn krzywej ośki - to norma. Chyba każdy tak ma. Ja bym nie ruszał.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Tomas napisał/a:
Wartościowa relacja z porównania silników.

Co do bujania wolnbiegu tzn krzywej ośki - to norma. Chyba każdy tak ma. Ja bym nie ruszał.

Jeśli zaprzyjaźniona firma mi to zrobi - to naprostuję. Jeśli nie, zobaczę. W każdym razie wkurzają mnie te kłopoty z centrowaniem i naciągiem szprych. Poza tym, jakbym chciał sprzedać ten silnik, to jak to będzie wyglądało w ogłoszeniu, że silnik ma krzywą ośkę? Kto to kupi? A nie napisać, bo "każdy tak ma"..? :roll:
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Szwagier napisał/a:
Poza tym, jakbym chciał sprzedać ten silnik, to jak to będzie wyglądało w ogłoszeniu, że silnik ma krzywą ośkę? Kto to kupi? A nie napisać, bo "każdy tak ma"..? :roll:

Zwróć uwagę że wolnobieg nie jest nakręcony na oś tylko na obudowę boczną silnika.Oś silnika jest nieruchoma. U mnie również delikatnie buja ale jak koledzy wyżej napisali by się tym nie przejmować...no chyba że moje bujanie jest inne od Twojego, może u Ciebie strasznie buja, nie wiem tego, trza by porównać by potwierdzić lub zaprzeczyć że jest tak samo lub bardziej. Powiem tak (porównując do koła), wygląda to bicie tak jakbym patrzył na delikatnie bijące na boki koło - takie gdzie nie były przez dłuższy czas dociągane szprychy.
Co do pisania w ogłoszeniu - nie pisać o tym skoro wszystkie egzemplarze tak mają - jeśli nic się nie dzieje np.nie spada łańcuch - wszystko jest w granicach tolerancji producenta.
A swoją drogą zastanawia mnie fakt dlaczego chinole nie zrobili tego poprawnie.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Stator wysyłam dziś kurierem - pomierzą go i ośki czujnikiem i będzie wiadomo, czy prosty, czy krzywy. Jak coś krzywe, to będą kombinować, jak naprostować.
Jeśli okaże się prosty - to im wyślę do sprawdzenia także korpus, może jakieś płaszczyzny są nie prostopadłe do os łożysk - nie mam pojęcia. Dość, że mnie ten silnik już dość wnerwił - ile razy dociągałem szprychy, to już nie zliczę, a ciągle po jakimś czasie koło zaczyna bić na boki - i tak dociągam i dociągam, a koniec końców i tak pękają szprychy.

A propos silnika 7x9, zrobione kolejne 26 km. Jak na razie raczej zawiedziony jestem :neutral: Na 16S i sterowniku 45A przyspiesza żwawo do 25-30 km/h; potem już ospalej do 35 a 35-40 to już jest jakbym jechał Polonezem i zwiększał prędkość z 80 na 110 na 5 biegu :wink: Może i ten 10x6 bierze prądu więcej, ale chociaż wiem, na co ten prąd idzie :twisted: Ok, niech ten rower jedzie max jedynie te 45 km/h - ale spodziewałem się, że to będzie rakieta. A tu się okazuje, że rakieta to była na 10x6 a teraz jest...nie wiem, jakby porównywać diesla wolnossaka i doładowanego (7x9 i 10x6). Nic to - nawinę trochę kilometrów, może inaczej na to spojrzę; na pewno się napaliłem na te 50% więcej momentu i że niby się lepiej zbiera, stąd rozczarowanie :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

silniki wolnobieżne są wymyślone nie po to, aby z takiego samego prądu być mocniejszym tylko aby zamiast 45A dać 35 i mieć to samo...
Jak ktoś chce power to szybszy silnik przyjmie większy prąd...
Już to było na forum milion razy :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Dlatego zamiast inwestować w wolniejszy silnik warto mieć sterownik wektorowy i zmniejszyć obwód koła :mrgreen:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Ciekawe jak byś tego 7x9 puścił na 20s. Pewnie było by lepiej w wyższym zakresie prędkości. Tylko wtedy lepiej prąd zmniejszyć do 30A.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Mam kolegę co na silniku 9x7(czyli jednak troche bliżej 10x6) napieciu 20s i 45A przyspiesza tak samo jak mxus16x4 na 20s przy ustawieniu tych samych amperow.

7x9 pewnie dopiero rozwinął by skrzydła przy większym napięciu.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Tomas napisał/a:
Ciekawe jak byś tego 7x9 puścił na 20s. Pewnie było by lepiej w wyższym zakresie prędkości. Tylko wtedy lepiej prąd zmniejszyć do 30A.


Silnik Szwagra u poprzedniego właściciela latał na 20s 45A foc właśnie ale efekt podobny niestety. Od zera ciągnie jak traktor... później też jak traktor :mrgreen:
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Realne porównanie z tegorocznego zlotu:
- 7x9 kaseta w kole 26", 19s 45A jeździec 87kg
- 10x6 wolnobieg w kole 24", 16s 45A jeździec 72kg

Start od zera. Od samego startu 10x6 odchodził minimalnie lepiej, gdy 7x9 dochodził do Vmax, 10x6 miał jeszcze trochę zapasu.
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Szwagier napisał/a:
Jak na razie raczej zawiedziony jestem


A nie mówiłem :]. Ja mam dodatkowo trochę gorsze odczucia - większe zużycie. Przesiadając się z 10x6 na 7x9 liczyłem dokładnie na to samo. Co więcej na blokowym 7x9 ma wyraźnie większe odczuwane przyspieszenie
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group