e-bmx z silnikiem umieszczonym centralnie |
Autor |
Wiadomość |
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016
|
|
|
Przepraszam z góry za OT.
Coś dla miłośników ekstremalnych przejażdżek zimowych - czyli kolejny gadżet
Co prawda nie do ogrzewania goleni, ale... jak mówiła moja Babcia: jak w stopy ciepło, to wszędzie ciepło.
Elektrycznie podgrzewane rękawice już na Forum gdzieś widziałem, ale dzisiaj natknąłem się na wiadomość o wkładkach do butów, na bateryjki AA - przez dwie godziny dają ok. 44st C.
Na e-rowerze tylko szybkozłączki z butów do baterii i gotowe - tylko przy zsiadaniu uważać!
Taki pomysł błądzi mi po głowie od dawna, a ktoś inny go zrealizował.
Co prawda nie na rower, ale do warsztatu mi się przydadzą - bo są jakby już kupione, to postanowione.
https://www.google.pl/sea...Q_AUIBigB&dpr=1
W JULA za ok. 60zł.
Może tylko dam raczej do zasilania 18650 z układem zbezpieczającym, albo... zasilanie przewodowe - na zasilacz DC
A może pantograf na głowie ? Albo taki trolejbusowy dyszel
ED: Są nawet z wbudowanym akumulatorem i pilotem Tylko droższe:
http://www.xsonic.pl/glov...ch-p-16005.html |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 01 Lut, 2016
|
|
|
Fotka z poprzedniego śnieżnego jeszcze weekendu
i laboratorium na kołach znaczy testy trwają. Sterownik nawet się ciepły nie zrobił.
|
|
|
|
|
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 01 Lut, 2016
|
|
|
Zrób sobie koniecznie osłonkę na tą zębatkę od silnika bo ci nogawkę wciągnie i będzie nie wesoło, nawet jeśli to tylko testy sprzętu. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=X_mmYAnkINg |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 02 Lut, 2016
|
|
|
Zębatka zdawcza bez osłony to sprawdzone rozwiązanie stosowane powszechnie
Niebezpieczeństwo znikome. Najwyżej utnie sznurówkę albo jakiegoś zabłąkanego frędzla.
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 01 Mar, 2016
|
|
|
Nie zostałem przekonany do włożenia silnika w Dahona a obiecałem sobie że hub jednak u mnie zagości więc koło z silnikiem dostał rower z pierwszego zdjęcia tego tematu
Koło oryginalne to 26" i 2,5kg (kompletne z oponą i dętką)
a koło wyposażone w silnik to 28" i 6kg (podana masa również dotyczy kompletnego koła jak na zdjęciu - jedynie bez tarczy hamulcowej) - swoją drogą ledwo weszło w widelec ze względu na swoją średnicę mimo oponki 28x1,35.
Nie mam jeszcze sterownika ale po testach jazdy mięśniowej wychodzi na to że opór silnika jest naprawdę nieznaczny Teoretyczną prędkość maksymalną (ciągłą) przy zasilaniu 48V i wspomaganiu (żeby nie przeciążać silnika) szacuję na 45km/h. Będzie dobrze |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2016
|
|
|
Trudno włożenie koła z silnikiem do roweru nazwać "konstrukcją własną" bo w sumie cała robota zajęła może 2,5 godziny ale z efektu jestem bardzo zadowolony.
Pierwszy hub i to bardzo budżetowy a jazda genialna.
Wczoraj udało mi się uzyskać prędkość ze wspomaganiem dokładnie na poziomie 45,5km/h i więcej nie chce.
Adam uświadomił mi że jeżdżę na nastawie selektora prędkości w położeniu "normal" - gniazdo bez zworek. I nie zamierzam tego zmieniać. Na łódzkiej ścieżce rowerowej prędkości ponad 30km/h są już mega niebezpieczne.
Rower przytył jedynie o niecałe 5 kg więc to wciąż normalny rower.
Jedyne co na minus w całej konstrukcji to to że przestał mi się komunikować z licznikiem (Sigma) bezprzewodowy czujnik kadencji jak silnik napędza |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2016
|
|
|
To się może wydarzyć ze spodniami ale tutaj mamy do czynienia z nieco innym układem.
A ja już osłonę założyłem. Paskudną strasznie tak że aż wstyd fotę wklejać ale za to skuteczną. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 23 Mar, 2016
|
|
|
Dzisiaj e-bmx został poddany testom mechanicznym przez dużych chłopców.
Test zaliczony pozytywnie.
Kilka fotek poniżej:
Można męczyć sprzęt tak
albo tak
a on to dzielnie znosi
Rekordowy przejazd testowy
i osiągnięta prędkość maksymalna
I to by było na tyle w dniu dzisiejszym
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016
|
|
|
Gratuluję dobrej zabawy! |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016
|
|
|
Śmiesznie było jak stare konie zaczęły bawić się rowerkiem
Po raz pierwszy doświadczyłem tego że silnik zrobił się wyraźnie ciepły ale nie gorący. Rękę można było na nim trzymać czując miłe ciepełko (raczej poniżej 50 stopni C)
Jak młody jeździ to silnik zawsze jest zimny lub ledwo letni.
Zmierzyłem prądy amperomierzem cęgowym.
Na postoju przy świeżo naładowanym akumulatorze i manetce odkręconej na full:
- prąd z akumulatora do sterownika - 30A
- prąd ze sterownika do silnika - 69A
W poprzedniej konstrukcji na tym sterowniku topiły mi się oryginalne złączki do silnika.
W e-bmx zastosowałem złączki Wago takie jak poniżej i działa to znakomicie.
Teoretycznie są do 32A dla przewodu 4mm2 ale jak widać z praktyki chwilowe prawie 70A też znoszą bez problemu. Koszt takiej złączki to poniżej złotówki za sztukę. |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016
|
|
|
sirgregs, fajne złączki jako elektryk używam ich na codzień. Super wygode Ten typ jest właśnie na bardziej wymagające warunki. Takich z obrazka już nie produkują, teraz są nowe mniejsze (i palce tak nie bolą od otwierania styków jak 100 takich trzeba założyć przez cały dzień ) ale działają na tej samej zasadzie. Ogólnie najpewnie jest skręcić i zalutować przewody i spać spokojnie |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
x postów temu pytałem czy ktoś testował sterownik z magmy 24V 31A na wyższe napięcia.
No i pokrótce pisząc po wieczornym oglądaniu "elektroniki" sterownika (kurcze tam w środku prawie nic nie ma a daje na silnik do 70 A) sprawdziłem to dzisiaj.
Poszedł na 12s Lipo
Wciąż mi brakuje trochę do "death bike"
ale dzisiejsza prędkość jaką osiągnąłem na e-bmx zbliża mnie coraz bardziej do totalnych e-bikeowych wariatów zza oceanu (małe kółka i napęd non-hub)
Przejechałem 7km z prędkościami ponad 50km/h.
Max jaki zapisał prędkościomierz to 54,6 km/h
Sterownik po jeździe kompletnie zimny za to silnik tak ciepły to jeszcze nie był he he.
W końcu silniczek troszkę będzie musiał popracować.
Konfiguracja 6s nadal nadaje się dla nieletnich.
Konfiguracja 12s tylko dla wariatów ... |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Zacny ochraniacz . |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
A ja myślałem że na niego 10S li ion to sporo Wrzuć jakiś filmik i koniecznie zmierz do jakiej temperatury się nagrzewa. |
|
|
|
|
|