ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja ładowarek dedykowanych do Litowców
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   Modyfikacja ładowarek dedykowanych do Litowców

Tas: Offtop wydzielony z giełdy

Kup ładowarkę na 24s, podciągnij jej potencjometrem o 8V napięcie i gotowe.
3 min pracy :)
Ja robie z 12s ładowarki 7s-14s, z 16s robie 12s-18s i ogólnie ustawiam jak chce do jakichś niestandardowych instalacji.
One mają w większość 3 potki:
1. Od regulacji napięcia
2. Od regulacji Imin odłączenia ładowania
3. Od regulacji Imax ładowania

2 i 3 nie ruszać bo się ładowarka spali - one nie mają żadnej rezerwy prądowej.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 22 Lip, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

Czy to oznacza że można sobie spokojnie podkręcić np. standardową słabiutką ładowarkę 16s 3.5A na np. 5A zapewniając odpowiednie chłodzenie? //mały offtopic ;]
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

Nie można, bo się spali w charakterystyczny sposób (np wydymi diody mostka) i ściemy, że się "samo" stało pocisnąć się nie da ;)
Ale jak ktoś chce się bawić, powymienia elementy na mocniejsze to z 3.5A zrobi i 5A i pewnie 20A.
Podnieść napięcie pracy o 10% da się bez szkód.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

tas napisał/a:
Nie można, bo się spali w charakterystyczny sposób (np wydymi diody mostka) i ściemy, że się "samo" stało pocisnąć się nie da ;)
Ale jak ktoś chce się bawić, powymienia elementy na mocniejsze to z 3.5A zrobi i 5A i pewnie 20A.
Podnieść napięcie pracy o 10% da się bez szkód.

...no dobra a w drugą stronę się da ?
mam ładowaczkę 16s 8a i chciałbym zmniejszyć napięcie z 67.2v na 66.8v i nieco prąd...?
(ładowaczka wiesz skąd :wink: )
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

Da się dowolnie zmieniać i w pełnym zakresie, przynajmniej w tych, z jakimi mam styczność.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Mam taką ładowarkę z tymi 3 potencjometrami, oryginalnie 16S. Pod lekkim obciążeniem ona daje ok 4V napięcia na celę w czasie ładowania (jakieś 63,7V).
Chcę ją przerobić na 20S:
Potencjometrem od ustawiania napięcia podniosłem jej napięcie na 80V - i jak na razie ładuje OK pakiet 20S. (prąd zmniejszyłem z 5A do 4A, zachowując moc ładowarki).
Pytanie: czy to już wszystko w tej przeróbce, czy coś jeszcze muszę ustawić (jak)?
80V/20S = 4V/s - czy ładowarka jakoś sama będzie wiedziała, że ma ładować do np. 4,2V/s?
A gdybym chciał jej ustawić, żeby ładowała maksymalnie do 4,15V/s - to co mam jej ustawić..?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

tas napisał/a:
Ale jak ktoś chce się bawić, powymienia elementy na mocniejsze to z 3.5A zrobi i 5A i pewnie 20A.


O jakich elementach mowa?:)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Kto umie to nie trzeba mu mówić, kto nie umie niech nie tyka :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Podkręciłem ładowarkę 3,5A na 5A a tas, mówił, nie rób tak bo spalisz.
Po tygodniu ładowarka się wypaliła niestety.
Słuchać tasa, i prądu nie podnosić bo mimo tego że nakleiłem radiator na trafo i zwiększyłem chłodzenie nic to nie dało.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Cytat:

Wysłany: Dzisiaj 19:46   
Kto umie to nie trzeba mu mówić, kto nie umie niech nie tyka 

Nie wiem , czy to do mnie, czy do maniekroxa, ale ładowarka jak na razie ładuje. Przy napięciu ok 4.06V na celę zaczęła zmniejszać prąd - do ok 0,5A. Wyłączyła się przy 83,3V. Więc podkręcałem ten potencjometr od napięcia delikatnie, aż zaczęła się wyłączać przy 83,6V. Na razie tak zostawię.

Ten trzeci potencjometr-do czego jest ( u mnie najbliższy rezystora pomiarowego prądu)? Dwa pozostałe od napięcia i prądu maks. ładowania odgadłem).
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

tomeczekokok napisał/a:
Słuchać tasa, i prądu nie podnosić bo mimo tego że nakleiłem radiator na trafo i zwiększyłem chłodzenie nic to nie dało

A ja mimo, że Marcina lubię zwiększył bym tak chłodzenie, że by się nie spaliła. :wink:
Wcale nie na złość tylko po prostu w tym przypadku jednak podejrzewam się przegrzała.
Na pewno się da, pytanie tylko najważniejsze czy się opłaca...
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Adam Wysokiński, masz rację, wszystko się da. Co najlepsze spaliło się trafo ale nie, że przestało chodzić, zaczęła niemiłosiernie piszczeć przy fazie CV.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

[quote="Szwagier"]
Cytat:

Ten trzeci potencjometr-do czego jest ( u mnie najbliższy rezystora pomiarowego prądu)? Dwa pozostałe od napięcia i prądu maks. ładowania odgadłem).

Skoro jest przy pomiarze prądu to od prądu pewnie.
Jeden jest od prądu ładowania w fazie CC a drugi od prądu wyłączenia ładowarki przy fazie CV
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016   

Witam, kupiłem niedawno ładowarkę 14s z przełącznikiem 5A/10A od użytkownika tego forum. Z zewnątrz wygląda identycznie jak ta: http://www.vbis.cn/en/pro...O4-Charger.html , wewnątrz różni się chyba tylko ilością kondensatorów.

Do balansowania mojego pakietu 14s zamiast BMSa używam balansera. Działa on tak, że gdy któraś cela przekroczy 4,2V to on zbija ją do 4,18-4,2V. Mój pakiet jest zrobiony z ogniw laptopowych, więc nie są one idealnie równe. Ładowarka, którą kupiłem ładuje do 57.8V, więc na każdą celę przypada 4,13V. Niestety po kilkunastu ładowaniach doszło do takiej sytuacji, że większość cel ma równo 4,2V a niektóre po zakończeniu ładowania pakietu mają np. 3,9V i przez to nie mogę za bardzo go używać.

Mój problem powinno rozwiązać podniesienie napięcia ładowarki z 57,8V do 58,8V, wtedy każda cela dostanie równo 4,2V i nie powinno być problemów. Problem w tym, że nie widzę 3 potencjometrów o których wspominaliście. Jest tylko jeden, widać go na przedostatnim zdjęciu z linku, który dałem wyżej. Próbowałem nim delikatnie kręcić, ale nie zauważyłem zmian w napięciu więc nie ruszałem go dalej. Macie jakieś pomysły/rady?
Ostatnio zmieniony przez bloodyopel Wto 16 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016   

Przy nierównych segmentach raczej staraj się by w końcówce ładowania był mały prąd który balanser spokojnie zniesie, tak by dać szansę mocniejszym ogniwom (mającym mniejsze RW) które się wolniej ładują. Podniesienie napięcia tez powinno pomóc w skuteczniejszym balansowaniu.
Ile P ma Twoj pakiet ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group