|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kastom Byk od podstaw |
Autor |
Wiadomość |
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Co tu się konsultować - jest przecież NYX. Tylko ten wahacz z alu to wątpliwa sprawa |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Z moich obliczeń wynika, że kompletna rama będzie ważyła około 9 kg.
Co do wyboru ramy. Jeździłem na niej i w moim odczuciu była baardzo solidna, sztywna itd.
Pewne jest natomiast to, że to nie jest finalny bajk. Pojeździmy, zobaczymy co jest źle, porozkminiamy wspólnie i wtedy rama v2 powinna być już ideałem i jednocześnie w stu procentach własnym projektem:) |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: | Co tu się konsultować - jest przecież NYX. Tylko ten wahacz z alu to wątpliwa sprawa |
Konsultowałem się z mądrzejszymi ode mnie co w laminatach siedzą od wielu lat. Pamiętam też, jak pod koniec lat 90tych w warsztacie M. Kaczmarka jeden z jego pracowników wymarał włókno węglowe i wylaminował je. Kawałek płaskownika a to była wówczas dla nas technologia NASA:) Nie można było tego płaskownika zniszczyć przez walenie młotkiem w imadle, zginanie itp. No i ten NYX to trochę wg mnie ściemniany - sandwich z tkaniną szklaną w środku, że niby bardziej giętki... Raczej przez wzgląd na koszty a nie giętkość. A wiesz dlaczego dali wahacz alu, bo jest właśnie bardziej giętki a nie wytrzymały i przy tym mocowaniu co mają, sztywny wahacz węglowy musiał chodzić na boki, że ho ho..
maniekrox napisał/a: | Z moich obliczeń wynika, że kompletna rama będzie ważyła około 9 kg.
Co do wyboru ramy. Jeździłem na niej i w moim odczuciu była baardzo solidna, sztywna itd.
Pewne jest natomiast to, że to nie jest finalny bajk. Pojeździmy, zobaczymy co jest źle, porozkminiamy wspólnie i wtedy rama v2 powinna być już ideałem i jednocześnie w stu procentach własnym projektem:) |
I to jest właśnie słuszna ścieżka. Jak chcesz to mam fotki zgrabnych ebików w systemie "kratowniczym". Mogę Ci podesłać. |
Ostatnio zmieniony przez sannis Pon 30 Lis, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Porównanie roweru do terenówki jest nietrafione. Kwestia masa wytrzymałość. Ale... Do tej "lekkiej" konstrukcji stalowego szkieletu potem doklejacie boczki doły itp. Może i z lżejszego alu czy czego ale i tak suma wychodzi ciężko. A sztywność całego ustroju ( przestrzennego) dość łatwo zamodelować, a w przypadku konstrukcji typu pucha to da się nawet z dobrym oszacowaniem przybliżyć prostymi wzorkami. I pucha "samonośna" jak to ktoś napisał w TAKIM przypadku wcale nie musi być mniej wytrzymała czy mniej sztywna na np skręcanie. Ani też cięższa. Zresztą o czym my mówimy. Ze względów technologicznych (spawanie itp) ciężko zrobić puchę ze sciankami mniej jak 1.5mm. A pucha zrobiona z takiej blachy uwiezie słonia. W końcu główny profil ma przekrój typu 10x20cm. Całość w stosunku do ramy alu mtb jest przewymiarowana wiele razy. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Sztywnością puchy się nie martwcie, istotny jest wahacz i jego mocowanie. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015
|
|
|
Po przejażdżce na 10 kilowatowym potworze stwierdzam, że zamierzane 12 kW to jest bardzo dobry pomysł:)
Jedynie co, to do przemyślenia jest kwestia czy jednak mxusa 3T nie zmienić na RHR-50. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015
|
|
|
sannis napisał/a: | Nie można było tego płaskownika zniszczyć przez walenie młotkiem w imadle, zginanie |
Co za herezja - carbon ma niską udarność. Nawet w wiki można znaleźć tą informację
sannis napisał/a: | sandwich z tkaniną szklaną w środku, że niby bardziej giętki |
Nie czaje - po co rama ma być giętka - przecież carbon się stosuję dla maksymalnej sztywności. Jeżeli ktoś ma taki zamiar to nie trzeba pakować szkła tylko aramid lub bardziej elastycznej żywicy użyć
sannis napisał/a: | sztywny wahacz węglowy musiał chodzić na boki, że ho ho.. |
Wahacz z węgla do mxusa - chciałbym to zobaczyć i dostać info ile to ujedzie kilometrów. Wahacz raczej powinien być stalowy. Na duży plus zasługuje torqe arm bo regen potrafi giąć kilkumiletrową stal o alu to już nie wspomnę |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: | Co za herezja - carbon ma niską udarność. Nawet w wiki można znaleźć tą informację |
No widzisz Ty masz informację z WIki a ja to widziałem w 97', na własne oczy, w Warsztacie guru polskich laminatorów... Jego uczniowie robią w całej Europie kompozyty dla takich firm, że pała mała Teoretycznie niby prawda udarność jest niższa, ale w praktyce tragedii nie ma.
sietaz napisał/a: | Nie czaje - po co rama ma być giętka - przecież carbon się stosuję dla maksymalnej sztywności. Jeżeli ktoś ma taki zamiar to nie trzeba pakować szkła tylko aramid lub bardziej elastycznej żywicy użyć |
No właśnie tez nie czaję po co im w NYX giętka puszka, ale tak się tłumaczą na swojej stronie i w filmikach. Ja stawiam na ekonomię a nie giętkość. Ponieważ właściwości kompozytu nie są wypadkową właściwości zastosowanych poszczególnych materiałów.
sannis napisał/a: | Wahacz z węgla do mxusa - chciałbym to zobaczyć i dostać info ile to ujedzie kilometrów. Wahacz raczej powinien być stalowy. Na duży plus zasługuje torqe arm bo regen potrafi giąć kilkumiletrową stal o alu to już nie wspomnę |
Powiedz to projektantom samolotów albo wyścigowych samochodów i porównaj sobie przeciążenia, siły do tego mxusa To jest tylko kwestia zastosowanej technologii, która ma kluczowe znaczenie w kompozytach. Niestety niektóre technologie są nie do przeskoczenia... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015
|
|
|
Taka ekonomia, że słowo "aluminiowa" sprzeda tą ramę o 100% drożej. A carbonowa sprzeda ramę o 500% drożej
Mamy kapitalizm, tego się nie da przeskoczyć |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mobwar
młodzik Mobwar
Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 59 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015
|
|
|
Mam pytanie odnośnie suportu. Jaka to szerokość? Czy to będzie samoróbka? Jestem na etapie szukania i nie widać szerokich. Może oś przeciąć i rurą przedłużyć? Nieco by to osłabiło jednak konstrukcję. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Suport jest szerokości dokładnie 118mm, rura podtaczana, oś customowa samoróbka;) |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Szukaj tych od fat bike na allegro. Mufę trzeba sobie wytoczyć albo przeciąć 69mm na pól i poszerzyć wspawaną wewnątrz rurką. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|