ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ferrofluid, chłodzenie silnika.
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

Tu nie chodzi o stojan, tylko o dziurę między stojanem a wirnikiem, zastosowanie ferrofluidu powinno "zwolnić silnik".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018   

Zrobiłem research. Cały patent z endlessa to to:

https://ferrofluid.ferrotec.com/products/ferrofluid-audio/apg-2100-series/

Pracuje w temperaturze 140 - do 225C. Do naszych potrzeb, zdecydowanie wystarczy :) .

tas napisał/a:
Jakaś mądra głowa wyjaśni zasadę działania?


Ferrofluid "przeskakuje" podczas fazy pracy silnika, na stojan, podczas "niefazy" na magnesy, w zależności które pole magnetyczne jest silniejsze... To taka moja teoria. Przy okazji ciepełko w kuble przenosi... To taka moja teoria...



Udostępniam knowledge za free. Jak by jednak jakiś handlowiec to docenił, w ilości 8 ml, to się nie obrażę..


P.S. Nie kupować taniego szajsu na allegro, bo to jest ferrofluid do głośników edukacyjny - zapala się przy 89 lub 92C...Tylko to co podałem z linku. Patent Kanadyjczyków ujawniony :) .
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018   

Za dużo kombinujecie. Ja mam mxusa v3 zalanego olejem do amortyzatorow i specjalne odpowietrzenia aby się nie lało nigdzie.
QS wymieka przy podjazdach przy nim. Tylko kabel bardzo Ciepły przy 300a w fazy i 90 z bateri
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

pastek5 napisał/a:
i specjalne odpowietrzenia aby się nie lało nigdzie.

napisz coś więcej albo daj foty tych specjalnych odpowietrzeń
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

Tajemnica ;-)
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

Jest na forum - post Mobwara:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=89733&highlight=#89733
 
 
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

Ja tam zostaje przy oleju - gdyby jeszcze ferrofluid był tani można wlać 50 ml i mieć większą powierzchnię przenoszenia ciepła a tak nie wiadomo ile pochowa się go po drutach i blachach stojana. Z olejem nie ma problemu można wlac i 150 ml. Teraz silnik rozebrałem dla wymiany łożysk a olej zlałem do słoika. Ferrofluidu raczej się nie zleje i syf może się przypadkiem przykleić.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

pastek5 napisał/a:
Tajemnica ;-)


no to szkoda, :???:
ale mam nadzieję że jest to jakiś patent wyprzedzający zwykłe 'korki" odpowietrzające bo według mnie one mają sporą wadę albo raczej narobią w niedługim czasie problemu w postaci wody w silniku, tzn, podczas nagrzewania się oleju jego objętość rośnie i nadmiar ciśnienia uchodzi przez 'korek odpowietrzający" po czym ciśnienie maleje i zasysa do środka powietrze raz mniej raz więcej wilgotne ale jednak wilgotne które kondensuje w silniku , powtarzając ten proces kilkuset razy a nawet z tysiąc co wcale nie jest jakąś wielką ilością cykli dla silnika niestety ale w środku zabierze się sporo wody a ona doprowadzi do ....
mam przygotowaną "śrubę' w silniku do zalewania olejem transformatorowym ale ciągle zastanawiam sie nad sposobem "upustu / odpowietrzeniu' ciśnienia z silnika po rozgrzaniu i chodzi mi po głowie zamontowanie czegoś ala naczynie przeponowe które to będzie chronić silnik przed dostaniem sie do niego wilgoci z powietrza i oczywiście wszystkie wnioski jak i wykonane prze zemnie naczynie odpowietrzające udostępnię i nie będzie Tajemnicą :roll:

Mobwar napisał/a:
można wlać 50 ml i mieć większą powierzchnię przenoszenia ciepła

na endlersie chłopaki pisały ze maksymalna ilość ferro do mxus to bodajże 8ml była do tego jakaś tabelka ze potem to tylko przeszkadza / nie daje efektu
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

Zbiorniczek (malutki) przelewowy to jest dobra myśl. Albo trochę dłuższa, cienka rurka (bardziej wężyk), zaślepiona i poprowadzona do skrzynki jako "magazyn na ciśnienie / olej"
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

Do popularnych 9c wystarczy 4-5ml ferro. Więcej powoduje zwiększony opór obrotu i nie pomaga w odprowadzaniu ciepła.
Na pewno olej bardziej zwiększa opory, też były wykresy na endlessie co i jak.
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Niedlugo otweram silnik po zalaniu ferro jakies 3 miesiace temu i odcinka 150stopni ktora zadzialala przez ten czas jakies 15-30 razy.

Uzylem taniego Ferro wrecz bardzo , zadnego profesjonalnego.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Tak sobie szukam info i z wiki znalazłem:
Magnes neodymowy ... ich temperatura Curie wynosi od 310 do 330 °C.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Magnes_neodymowy

Przypuszczam że w naszych silnikach są tylko neodymy* więc teoretycznie o przegrzanie magnesów przy stosowaniu ferro nie trzeba się raczej martwić.

*Ma ktoś jakieś info że jest inaczej?
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Maksymalna temperatura pracy spiekanych magnesów neodymowych waha się od 80 do 200 °C, w zależności od materiału magnetycznego. Istotny wpływ na wytrzymałość temperaturową tych magnesów ma także ich kształt, ściślej mówiąc magnes neodymowy wykonany z materiału wysokotemperaturowego nie rozmagnesuje się jeżeli będzie odpowiednio wysoki. Przyjmuje się, iż w takim przypadku stosunek średnicy do wysokości powinien wynosić minimum 0,7 lub magnes powinien być zamontowany w obwodzie magnetycznym.

Wystarczy się bardziej wczytać :grin:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Nie ma to jak przecząca sama sobie viki :roll: .
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Gdyby temperatura Curie była niska dla "naszych" silników to Sunman, ja oraz kilka osób które znam dawno miałby silnik na śmietnik. Większym problemem zdaje się roztopienie kleju na który są przymocowane magnesy do rotora - o tym można było już usłyszeć na forum
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group