Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
1994 Toyota corolla - konwersja |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
A jak mi się będzie chciało, to te zdjęcia obejrzę |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
lepiej powiedz jakie podciśnienie powinno być we wspomaganiu hamulców
z tego co znalazłem to jakieś spalinowce mają ~500mbar na luzie i ~200mbar na wysokich obrotach |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
Mi wyszło i tak mam, że przy tych samochodowych vacu-pompach wystarczy jak pompa pracuje 10 sekund i 20 sekund przerwy oraz zawsze przy naciśnięciu na hamulec.
Z czujką podciśnienia różnie bywa i dlatego moje czujki vacu w moich autach powyrzucałem, a założyłem te czasówki (pewniejsze i bezpieczniejsze). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
dlatego wstawiam sobie MANOMETR, żeby sprawdzać jakie to podciśnienie będzie faktycznie. Jeśli będą jakieś problemy to wstawię przekaźnik czasowy.
co to znaczy 10 sekund? jaka pompa? przecież możemy mieć zupełnie inne pompy..
jeśli mamy przypadkiem tę samą pompę - z evconvert chińską - to i tak mnie 10 sekund nie urządza.. bo chcę spróbować z czujnikiem
pytam o konkretną wartość, ile mam mieć tego podciśnienia? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
Sprawdzałem te chińskie, też niemieckie (AUDI), także jakieś angieskie oraz francuskie, a także od elektrycznego PEUGEOTA 106.
Wyniki prawie te same.
Nie mierzyłem wartości ciśnienia, ale porównywałem nacisk hamulca ze spalinowymi autami, także w stacji diagnostycznej samochodowej z czujnikiem nacisku pod pedałem i z jednoczesnym mierzeniem skutecznści hamulców.
A oryginalne czujniki vacu w od tych pomp często mi szwankowały, a w aucie nie może być takiego ryzka. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
hmm póki tylko testuję auto, dużego zagrożenia nie będzie. Znalazłem czujniki używane w automatyce, do -25C - może będą w stanie wytrzymać wibracje i warunki samochodowe. przełączają się 200 razy na minutę, czyli ponad 3 razy na sekundę |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
Ważne, aby podciśnienie już było przed koniecznym naciśnięciem na hamulec, bo zaskok przy hamowaniu może być przykry w skutkach. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
otóż to!
ale mam w miarę szczelną instalację, więc chcę spróbować z czujnikiem |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009
|
|
|
Instalacja podciśnienia razem z oryginalnym serwem wspomagania hamulców i tak zawsze musi być szczelna. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
|
|
|
w maluchu nie ma takiego problemu |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009
|
|
|
Mam już Lemco 200d135
może uda mi się do końca grudnia zamontować go do starej tarczy na skrzyni..
jak będzie gotowy zespół silnik-skrzynia to wrzucę fotki |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010
|
|
|
Co to taka cisza.Czyżby brak czasu czy prace stanęły.
Interesuje mnie co działo się dalej z podłączonym silnikiem balkancar-że nastąpiła zmiana na LEM.Darmowy wydatek na płytę-przeniesienie napędu.JAk sie to sprawowało-minęło troche czasu-więc pojazd zapewne objeżdzony?Czym była podyktowana wymiana silnika.
Ja chcę zastosować takie rozwiązanie u siebie.Płyte mam aluminiową 8 albo 10mm i z tego ma byc mocowanie silnika-na razie wszystko w planach,trzeba sie tylko zebrać i rozbebeszyć samochód a masę innych prac też nie skończonych.
Alle wartałoby bo komponenty czekają. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2010
|
|
|
Smoczy żyjesz??? |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010
|
|
|
W profilu:
Cytat: | ostatnia wizyta: Wto 21 Wrz, 2010 (Minut: 0) |
Może potajemnie kończy projekt i z grubej rury pokaże jeżdżącą Toyotę? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
|