ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
1994 Toyota corolla - konwersja
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

A jak mi się będzie chciało, to te zdjęcia obejrzę :P
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

;)

lepiej powiedz jakie podciśnienie powinno być we wspomaganiu hamulców :P
z tego co znalazłem to jakieś spalinowce mają ~500mbar na luzie i ~200mbar na wysokich obrotach
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

Mi wyszło i tak mam, że przy tych samochodowych vacu-pompach wystarczy jak pompa pracuje 10 sekund i 20 sekund przerwy oraz zawsze przy naciśnięciu na hamulec.
Z czujką podciśnienia różnie bywa i dlatego moje czujki vacu w moich autach powyrzucałem, a założyłem te czasówki (pewniejsze i bezpieczniejsze).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

dlatego wstawiam sobie MANOMETR, żeby sprawdzać jakie to podciśnienie będzie faktycznie. Jeśli będą jakieś problemy to wstawię przekaźnik czasowy.

co to znaczy 10 sekund? jaka pompa? przecież możemy mieć zupełnie inne pompy..
jeśli mamy przypadkiem tę samą pompę - z evconvert chińską - to i tak mnie 10 sekund nie urządza.. bo chcę spróbować z czujnikiem

pytam o konkretną wartość, ile mam mieć tego podciśnienia?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

Sprawdzałem te chińskie, też niemieckie (AUDI), także jakieś angieskie oraz francuskie, a także od elektrycznego PEUGEOTA 106.
Wyniki prawie te same.
Nie mierzyłem wartości ciśnienia, ale porównywałem nacisk hamulca ze spalinowymi autami, także w stacji diagnostycznej samochodowej z czujnikiem nacisku pod pedałem i z jednoczesnym mierzeniem skutecznści hamulców.
A oryginalne czujniki vacu w od tych pomp często mi szwankowały, a w aucie nie może być takiego ryzka.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

hmm póki tylko testuję auto, dużego zagrożenia nie będzie. Znalazłem czujniki używane w automatyce, do -25C - może będą w stanie wytrzymać wibracje i warunki samochodowe. przełączają się 200 razy na minutę, czyli ponad 3 razy na sekundę
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

Ważne, aby podciśnienie już było przed koniecznym naciśnięciem na hamulec, bo zaskok przy hamowaniu może być przykry w skutkach.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

otóż to!

ale mam w miarę szczelną instalację, więc chcę spróbować z czujnikiem
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009   

Instalacja podciśnienia razem z oryginalnym serwem wspomagania hamulców i tak zawsze musi być szczelna.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009   

w maluchu nie ma takiego problemu :wink:
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Lis, 2009   

Mam już Lemco 200d135 :)

może uda mi się do końca grudnia zamontować go do starej tarczy na skrzyni..

jak będzie gotowy zespół silnik-skrzynia to wrzucę fotki
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009   

Aby osiowo.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

Co to taka cisza.Czyżby brak czasu czy prace stanęły.

Interesuje mnie co działo się dalej z podłączonym silnikiem balkancar-że nastąpiła zmiana na LEM.Darmowy wydatek na płytę-przeniesienie napędu.JAk sie to sprawowało-minęło troche czasu-więc pojazd zapewne objeżdzony?Czym była podyktowana wymiana silnika.

Ja chcę zastosować takie rozwiązanie u siebie.Płyte mam aluminiową 8 albo 10mm i z tego ma byc mocowanie silnika-na razie wszystko w planach,trzeba sie tylko zebrać i rozbebeszyć samochód a masę innych prac też nie skończonych.
Alle wartałoby bo komponenty czekają.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2010   

Smoczy żyjesz???
_________________
EV - tego powinni zabronić ...
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

W profilu:

Cytat:
ostatnia wizyta: Wto 21 Wrz, 2010 (Minut: 0)


Może potajemnie kończy projekt i z grubej rury pokaże jeżdżącą Toyotę? ;)
_________________
No i jest :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group