ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym lakierować uzwojenie silnika?
Autor Wiadomość
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015   Czym lakierować uzwojenie silnika?

Po otwarciu silnika MXUS ze zdziwieniem zobaczyłem że jego uzwojenia nie są lakierowane, tylko część jest luźno skręcona jednym sznureczkiem. Poprzedni mój silnik firmy 9C miał druty czymś polakierowane i mocno splecione sznurkiem. Strach mi to tak zostawiać żeby lakier na uzwojeniu poobcierał się gdy będę skakał po wybojach. Czy ktoś już lakierował swój silnik? Czy malować to farbą czy dać do kogoś kto przezwaja silniki aby mi polakierował?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Gru, 2015   

Uzwojenia masz bez izolacji emaliowej?? Zazwyczaj masz tam 3 obwody (fazy) i każda powinna być oddzielona od sąsiedniej. Jeszcze nie widziałem uzwojenia zrobionego gołym drutem w małym silniku rowerowym.
Kiedyś malowałem przewody lakierem do paznokci i jakoś trzymało ;)
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Sob 12 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mateuszmmi 
młodzik


Wiek: 33
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 74
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015   

Jak niepolakierowane? Jak nie mają lakieru to będzie zwarcie. Pokaż jakieś zdjęcia.
_________________
craVtec
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Gru, 2015   

Jeśli przewody są odizolowane od siebie i od stojana, to mogą być gołe, bo i tak na końcach każdej fazy są zwarte, jeśli cewki składają się z wielu cienkich drucików.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015   

Mobwar, ady nie lakieruj nic, lol :)
Zostaw tak jak ma być, jest dobrze :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Przecież napisał że strach pomyśleć żeby od wybojow nie poobcieralo mu emalii na drutach. Więc dobrze wie że druty są emaliowane :wink:

Chodzi mu pewnie o to że uzwojenie po procesie nawijania nie było nasaczone dodatkowo emalia czy czym oni to tam robią...

Taki proces niewiele daje taka niestety jest prawda... Tam działają takie siły i wibracje ze i tak uzwojenie będzie się ruszać.
 
 
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Emalia na drutach jest. Tylko zawsze silniki jeszcze są sznurowane i lakierowane są drugim lakierem sklejającym całe zwoje aby te nie drgały nawet od przepływu prądu zmiennego. Całość wygrzewa się później w piecu aby ten drugi lakier wysechł.
U mnie jednej strony stojana są tylko krótkie czoła uzwojeń i tam nawet nie ma potrzeby ingerować, ale z drugiej strony 10 cienkich drutów 0,5 mm biegnie przez 7,5 cm z cewki na cewkę i tak w około. I niezbyt ktoś to pomocował. Mocno stuknąć to się rusza. Gdybym jeździł tylko po asfalcie to bym odpuścił ale będę skakał i emalia pewnie się obetrze - pozwierają się jakieś skróty. Jak już mam otwarty to coś zadziałam.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Możesz wziąć bawełniany sznurek chyba i to mocno poskrecac ale ruszać i tak się będzie... Niestety jest to mankament takiego sposobu nawijania silników. Jeśli ktoś sobie sam nawija silnik to daje na te odcinki koszulki z włókna szklanego i wtedy ma spokój. Możesz to spróbować czymś podnosić ewentualnie żeby chociaż trochę uspokoić wewnętrzny spokój chociaż to i tak nic nie da...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Możesz to pozalewać jakimś klejem np. poxipolem. Ja kleiłem na poxipol magnesy w silniku i dotąd trzyma, to i cewki pewnie utrzyma.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Jakimś rzadkim lakierem impregnacyjnym, nie reagującym z emalią uzwojeń, warto by to zalać. Profesjonalnie robi to się próżniowo. U mojego ojca w nieistniejącej już Teletrze tak robiono z transformatorami w.cz. i innymi cewami.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Chińczycy albo nasycają bardzo rzadkim lakierem albo wcale. Emalia na drutach jest dość odporna i trzeba by dużych przebiegów żeby się coś przetarło. Jak się boisz to daj to co się powinno dać a nie jakieś specyfik itypu klajster.
Np taki lakier, taniocha: http://allegro.pl/lakier-...5811457458.html
 
 
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Dzięki, ten z allegro będzie super bo schnie na powietrzu i nie będę halli na grzanie 150 st narażał. No i cena.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group