Przeróbka silnika crystalyte z przodu na tył |
Autor |
Wiadomość |
uli27
młodzik
Dołączył: 19 Gru 2015 Posty: 58 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Sob 19 Gru, 2015 Przeróbka silnika crystalyte z przodu na tył
|
|
|
Witam Was
Mam takie pytanie posiadam silnik crystalyte pmdc model -408 48v 550W kupiony jakieś 6 lat temu w ekonapędach. Jest wpleciony w przednie koło a chciałbym ze względów bezpieczeństawa założyć go na tylne koło z przerzutkami. Czy jest taka możliwość można go jakoś przerobić?
FullSizeRender.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 328 raz(y) 150,7 KB |
FullSizeRender-2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 303 raz(y) 123,06 KB |
FullSizeRender-1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 335 raz(y) 143,12 KB |
|
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
Wszystko da się przerobić, ale w tym przypadku to się absolutnie nie kalkuluje. Przedłużenie/wymiana osi i dorobienie pokrywy pod wolnobieg przekroczą koszta nowego mocniejszego silnika na tył |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
uli27
młodzik
Dołączył: 19 Gru 2015 Posty: 58 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
No i chba posłucham kolegi zamówiłem silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA.
Chce zrobić ebika na bazie Gazelle Medeo do wycieczek z synkiem w koszyku przymocowanym do ramy. Silnik w przednim kole może zawsze się wyrwać i wydaje mi się że w tylnym kole będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem?
Przeglądałem gotowe rowery ale wydają mi się słabe bo max silniki to 36v 250w i pod górki mocy by mogło braknąć. |
|
|
|
|
mateuszmmi
młodzik
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 74 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
Z tyłu też może się wyrwać, a tutaj przykład:
przykład
Autor pokazał skutki tego jak silnik z tyłu wyrwało mu z ramy.
Wszystko trzeba odpowiednio zabezpieczyć. |
_________________ craVtec |
|
|
|
|
uli27
młodzik
Dołączył: 19 Gru 2015 Posty: 58 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
są jeszcze jakieś dobre patenty na zabezpieczenie tego silnika? |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
mateuszmmi napisał/a: | Z tyłu też może się wyrwać, a tutaj przykład:
przykład
Autor pokazał skutki tego jak silnik z tyłu wyrwało mu z ramy.
Wszystko trzeba odpowiednio zabezpieczyć. |
Pisze, że wyrwało z ramy 14x4 sterownik 45A kiedy jadac 30km/h dodal gazu. To możliwe? taka petarda? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
irrs, no nie wiem... Ja mam ten silnik tyle że mocniejszy bo 7x9, sterownik 45A, instalacja 19s i wszystko na samych ori hakach (lekko podpiłowanych aby tarcz hamulcowa hamowała całą objętością), ori podkładki blokujące od silnika, żadnych torque armów etc., wszystko po prostu dobrze skręcone nakrętkami. I nic mi nie wyrywa |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
Ewidentny błąd montażu - jeżdżę teraz na 10x6 przy 70A i wszystko siedzi idealnie. Tylko mocny regen może powodować wyrabianie ramy i problemy, które toruqe arm rozwiązuje |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
Zauważ ze on to miał na jakimś wątpliwej jakości haku do przerzutki i ośka pewnie nie wchodziła do końca czyli nie przypiłował.
Swoją drogą jest to na 99% kolega o nicku "newbe" z naszego forum bo poznaję baterię |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | To wszystko przez ten zabójczo mocny sterownik 45A
Podstawowe pytanie, masz torque arm'a? Jest to konieczne przy takich mocach. |
No właśnie wypowiadałeś się w tym temacie
Swoją drogą każda konstrukcja inna niż defaultowa musi przewinąć się przez forum.arbiter |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: | Ewidentny błąd montażu - jeżdżę teraz na 10x6 przy 70A i wszystko siedzi idealnie. Tylko mocny regen może powodować wyrabianie ramy i problemy, które toruqe arm rozwiązuje |
Chętnie zobaczyłbym jak koledzy to montują.
U mnie w stalowej ramie oś rozwierciła otwór a następnie dostępne w nexunie blokady obrotu osi.
Problem rozwiązałem dopiero przez "skręcenie" osi z dwóch stron (coś ala "clamping torque arm") |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
uli27
młodzik
Dołączył: 19 Gru 2015 Posty: 58 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2015
|
|
|
piotrrs11 napisał/a: | sietaz napisał/a: | Ewidentny błąd montażu - jeżdżę teraz na 10x6 przy 70A i wszystko siedzi idealnie. Tylko mocny regen może powodować wyrabianie ramy i problemy, które toruqe arm rozwiązuje |
Chętnie zobaczyłbym jak koledzy to montują.
U mnie w stalowej ramie oś rozwierciła otwór a następnie dostępne w nexunie blokady obrotu osi.
Problem rozwiązałem dopiero przez "skręcenie" osi z dwóch stron (coś ala "clamping torque arm") |
Też bym chętnie zobaczył? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2015
|
|
|
Mam zrobić zdjęcie - czego? Założonego koła? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
uli27
młodzik
Dołączył: 19 Gru 2015 Posty: 58 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2015
|
|
|
Jak byś mógł |
|
|
|
|
|