ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie baterii inną ładowarką niż fabryczna
Autor Wiadomość
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   Ładowanie baterii inną ładowarką niż fabryczna

Witam
posiadam rower z silnikiem w suporcie boscha i potrzebuje naładować baterię,
gdyż nie posiadam oryginalnej ładowarki, może ktoś z kolegów podpowie jak baterię
naładować, posiadam 3 inne ładowarki, każda z nich jest przeznaczona do takiej samej baterii którą chce naładować ale ma tylko 2 wyjścia +i -, w baterii którą chce naładować są 3 wejścia,
i nie mam pojęcia do czego służy 3 wejście, może ktoś podpowie,
dodam na koniec że seryjna ładowarka jest z wyjściem 4 amper a te które posiadam są 2 amper i zdaje sobie sprawę że będzie się dłużej ładować
poproszę o pomoc w mojej sprawie
Pozdrawiam
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

Marne szanse - jak mówią Francuzi. Od dłuższego czasu zbieram się, aby obejrzeć ten trzeci przewód na oscyloskopie - jak już pisałem prawdopodobnie jest do transmisji szeregowej (CAN?).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

Nie wystarczy znaleźć plus i minus i podłączyć bez tego trzeciego? Może ruszy normalnie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

zeeltom napisał/a:
Nie wystarczy znaleźć plus i minus i podłączyć bez tego trzeciego? Może ruszy normalnie.

On jest właśnie po to żeby nie ruszyło :-( .
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

Żeby to ruszyło trzeba wymienić bms i sterownik. Gra nie warta świeczki. Może na ES jest gdzieś wątek o zhakowaniu - nie takie cuda tam robią

Z tego co wiem to nie da się też obejść w prosty sposób jakby się mogło wydawać - rozłożyć i ładować z innego źródła pod odpięciu oryginalnego bms'a ponieważ po utracie zasilania ów się blokuje
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

A może nie odpinać BMS tylko ładować bezpośrednio przez końcówki akumulatorów?
Ewentualnie wymienić BMS na inny?
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

po podpięciu tylko plus i minusa nie ładuje się, wyskakuje komunikat o błędzie i już,
dostałem informacje że dodatkowy 3 przewód to może być masa, sprawdziłem i w taki sposób ,
także ,nie ładuje się ale błąd wyskakuje dopiero po ponad 2 minutach, a jak tylko dałem plus i minus to błąd wyskakiwał natychmiast,
sprawdziłem także inny rower Treka to tam właśnie 3 przewód jest dodatkową masą,
możliwe że błąd wyskakuje gdy ma podłączoną ładowarkę 2A a nie jak w oryginale 4A ?
a założyłęm temat gdyż oryginalna ładowarka kosztuje wg mnie sporo
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

poszperałem deczko i informacje jakie znalazłem to że prawdopodobnie jest to wyjście na termistor,
czyli jak to podłączyć żeby dobrze działało?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015   

henry napisał/a:
poszperałem deczko i informacje jakie znalazłem to że prawdopodobnie jest to wyjście na termistor,
czyli jak to podłączyć żeby dobrze działało?

To by było raczej zbyt proste. Proponuję nie gdybać ale otworzyć o odtworzyć schemat.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015   

zeeltom napisał/a:
Ewentualnie wymienić BMS na inny?


Nie przejdzie ten numer bo wtedy sterownik nie dostaje sygnału z trzeciego pinu i się nie uruchomi
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015   

A ile kosztuje ta oryginalna ładowarka? Może jeszcze opłaca się wymienić BMSa i sterownik na jakiś normalny.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Gru, 2015   

Spróbuj podać 5V przez opornik 1000 ohm. Lub spiąć go do masy przez taki opornik.
Może bms zaskoczy, wątpię by była to szyna danych, raczej coś analogowego.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015   

ok ,jutro sprawdzę dzisiaj już nie mam takiego pod ręką
ładowarka koło 750
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

niestety ale nic nie daje podłączenie opornika, wywala błąd
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

No to znaczy ze masz komunikacje szeregowa i bez wymiany wszystkiego nic nie wyczarujesz.
Jak lubisz sie bawić to możesz wymienić sterownik i bmsa za jakies 300zł (przy najtanszej opcji) a jak nie to bedziesz musial kupic ta oryginalna ładowarke za 750 :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group