Ładowanie baterii inną ładowarką niż fabryczna |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Panowie podpowiecie w jaki sposob mogę naładować inną ładowarką moją baterie która mam na wierzchu,
Muszę odłączyć elektronikę od baterii? Obstawiam że tak ale wolę się upewnić |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Teoretycznie nie musisz ale podłączyć wypadało by odpowiednio.
Precyzuj swoje pytania bo ciezko sie domyślić co oznacza 'baterie na wierzchu' |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Pewnie wyjęte z obudowy. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Tak jak kolega napisał powyżej,
Wyjęta z obudowy |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
No to podłączasz to plusa minusa i to cała filozofia..Wypadało by monitorować poszczególne sekcje ale jak w baterii jest bms to będą równe i on sam powienien też zacząć pracować. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
henry napisał/a: | Panowie podpowiecie w jaki sposob mogę naładować inną ładowarką moją baterie która mam na wierzchu,
|
Proponuję abyś w szereg z 'jakimś' zasilaczem' włączył amperomierz. A poza tym monitorowanie napięć na segmentach baterii. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Podłączyłem do plusa i minusa i nie chce przyjąć więcej niż 2 volt |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
henry, to ostatni mój post w tej sprawie, ponieważ olewasz moje i innych wpisy, i w kółko powtarzasz swoje pytanie.
Byłem w identycznej sytuacji, i kupiłem oryginalną ładowarkę. Dlaczego? Bo łatwo zepsuć coś co jest warte kilkaset złotych. W tym przypadku może być tak, że nawet jak naładujesz każde ogniwo z osobna, to i tak bateria będzie "pusta". Miałem tak kiedyś z baterią do telefonu. System Bosch'a jest jest na tyle mądry, że podaje ile jeszcze przejedziesz w danym trybie - tego nie da się wyliczyć z samego napięcia. Czyli musi być rejestr zużytej energii, a więc też i doładowanej.
I to by było na tyle... |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
JerzyZ
nie obraż się ale gdzie tutaj nagminnie było pisane żeby dam oryginalną ładowarkę?
jak dobrze pamiętam to jedna osoba mi to napisała a temat ma 3 strony,więc nie rozumiem
skąd ta złośliwość z twojej strony,
mam w domu 4 rowery elektryczne i 3 ładowarki, skoro dałoby się ładować inną obecny
rower to dlaczego by nie skorzystać z takiej opcji?[/code] |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | Miałem tak kiedyś z baterią do telefonu. System Bosch'a jest jest na tyle mądry, że podaje ile jeszcze przejedziesz w danym trybie - tego nie da się wyliczyć z samego napięcia. Czyli musi być rejestr zużytej energii, a więc też i doładowanej. |
nawet nasz forumowy Pikacz podaje dokladny % zuzytej energii a przeciez zadnego ladowania nie mierzy tylko zuzywany na bierzaco prad.
Henry jezeli chcialbys uzywac w pewny sposob swojej obecnej ladowarki to jedynym sensownym rozwiazaniem jakim widze (i to co ja bym zrobil) byloby podlaczyc rownolegle drugi dodatkowy BMS ktory nie wymaga jakichs czarow do ladowania. Mialbys prostego BMSa do ladowania a drugi oryginalny do rozladowywania. Jezeli jednak absolutnie boisz sie dotykac lutownicy i liczyc kabelki to nie ma innego wyjscia jak kupic faktycznie ta droga oryginalna ladowarke. Nie jest to zbyt tanie rozwiazanie ale jest proste i wygodne. Pamietam jak kiedys kupiles ode mnie sterownik a pozniej wymieniles na inny bo twierdziles ze ten pierwszy nie dziala. Jak sie okazalo nie wlaczyles wtedy samonauki. Z tego wzgledu domyslam sie ze nie jestes znawca sprzetu ebike / elektronikiem wiec dla swojego i baterii bezpieczenstwa oraz braku zszarganych nerwow poleceam jednak to drugie rozwiazanie. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Gaz33,
nie ma co wracać do przeszłości
a wracając do meritum sprawy, zastanawiam się co by dało tak jak już napisałeś przepiąć się na drugiego BMSa i tak baterię nałdować |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Podobnie jak JerzyZ i Gaz33 mam wątpliwości czy nasze porady w zderzeniu z Twoim chyba niewielkim doświadczeniem, nie spowodują szkody. Bo jednak my równiez nie znamy na 'wylot' systemu Bosh i jego zabezpieczeń. Elektronika kontrolująca eksploatację akumulatora nie musi być w BMS ale np dodatkowo i steruje/ blokuje BMS. Ale może to być również w display, który może być również elementem nadzorującym.
Zatem o ile łatwe jest naładowanie akumulatora po odłączeniu WSZELKIEJ elektroniki tak by pozostał +, - oraz dostęp do złącza segmentów które obecnie masz wpięty w BMS, to wcale nie oznacza że tak naładowany akumulator nie będzie blokowany przez powtórne zapięcie oryginalnej elektroniki.
Przecież nadzorowanie aku w postaci ilości ładowań, pamięci poprzedniego stanu ogniw itp to standard w niemal każdym laptopie w którym jest wg naszej nomenklatury raptem 3 lub 4S i 2 lub 3P czyli malutki zestaw.
Jesli jednak chcesz zaryzykować i spróbowac to :
a) odłacz wszelką elektronikę tak by by pozostał +, - oraz dostęp do złącza segmentów
b) sprawdz jakie napiecie mają poszczególne segmenty. ZAPISZ jakie mialy napiecia
c) naładuj kontrolując prąd ładowania i balansowania segmentów.
d) podłacz z powrotem elektronikę i sprawdź czy działa i poprawnie pokazuje max napiecia.
Jesli wykaże error bo wykryje niezgodność z poprzednim stanem a nie znajdziesz porady jak resetować
pamiec systemu Bosh, spróbuj odtworzyć stan baterii z pkt b) czyli rozładuj do poprzednich napięć każdy segment.
Robisz to na własną odpowiedzialność. Jesli coś Ci się uda/nie uda napisz nam. Warto to wiedzieć czy 'pakowanie' się w systemy Bosh-a ma sens jeśli chce się coś samemu zrobic poza zakupem oryginała lub kontaktu z serwisem autoryzowanym. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Tak jak mówisz wojtku...ale sens pakowania sie w system Boscha według mnie ma sens tylko w momencie gdy nas na niego stać - czyli używanie orginalnych komponentów i cieszenie sie jednplitym systemem bez problemów bo ten system jest mało awaryjny dopóki sie nie kombinuje.
W momencie gdy ktoś szuka oszczędności to powinien wybrać inny system, niezabezpieczony przed 'power userami' i nauczyc sie wszystkich podstaw obsługi |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
oczywiście zgadzam się że nie mam doświadczenia ale PANOWIE w jaki sposób mam je zdobyć
jak nie próbować z pomocą waszych rad?
od godzinki już pakiet się ładuje na innej elektronice, zobaczymy co z tego wyjdzie |
|
|
|
|
|