Ładowanie baterii inną ładowarką niż fabryczna |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Ja bym z ciekawości spróbował przerwać ładowanie i podłączyć z powrotem oryginalny i sprawdzić czy działa. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Koledzy chyba starają się przekazać w delikatny sposób pewną prawdę
Na całe szczęście znalazłem w internecie pasującą wizualizacje tych słów.
Proszę
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
A co to za inna elektronika? Miales jakiegos wolnego BMSa na 10S? A moze podlaczyles jakies alarmy? Bo jesli tylko co chwila przelatujesz przez wszystkie cele miernikiem podczas tego ladowania to napisze Ci ze mocno ryzykujesz.
Jak widac nikt z tych co probuja ci teraz pomoc nie zna tego systemu bosh, trzeba troche poeksperymentowac a do tego trzeba sie liczyc sie z tym ze cos mozna namieszac. Nikt z nas nie napisze dokladnie wprost bo w razie czego nie chcialby pewnie ponosic jakiejs odpowiedzialnosci. Sproboj juz teraz odlaczyc ta baterie od ladowania i sprawdz czy sterownik normalnie odpala. Jesli tak to prawdopodobnie BMS nie kontroluje tego ladowania i mozna to robic zewnetrznie.
Ze swojego doswiadczenia z klientami widze ze tylko ci nie znajacy sie na osprzecie e-bikaow chca inwestowac w te oryginalne niemieckie wynalazki. Wielu wydaje sie ze jak cos jest drogie to musi byc lepsze i trwalsze. Ja jestem zdania ze to guzik prawda i w taki sposob daje sie tylko zarobic danym firmom za promowanie prostego sprzetu znanym markom i komplikowanie jego uzycia/modyfikacji. Ja lubie miec kontrole nad tym co uzywam i w zyciu bym czegos takiego nie kupil. Ale napewno kazdy bedzie mial inna wyrobiona przez siebie opinie |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Elektronikę całą przepiołem z innej baterii,zobaczymy co wyjdzie, |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016
|
|
|
lipa panowie,
po naładowaniu baterii do pełna i podpięciu z powrotem oryginalnej elektroniki,
wskażnik ładowania na baterii pokazuje prawie pustą, tak samo jest na głównym
wyświetlaczu, pokazuje prawie pustą,
więc sprawdziło się to co ktoś z was napisał |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016
|
|
|
Mówiłem, że bms się zablokuje. Pozostaje wymiana sterownika, bms i będzie działać |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016
|
|
|
Wniosek? Nie kupować wynalazków z parowanymi elementami napędu. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016
|
|
|
Nie poddaje się,
Czekam jeszcze na pewną rzecz i będę próbował dalej |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016
|
|
|
witam ponownie
doszła ładowarka 220 zł z wysyłką z prawidłową wtyczką i po 2-3 s wyłączyła się sygnalizując naładowanie, czyli jest tak jak ktoś z kolegów napisał że musi ładowanie przejść prze elektronikę inaczej nie puści ona napięcia z akumulatora |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2016
|
|
|
henry napisał/a: | .. i po 2-3 s wyłączyła się sygnalizując naładowanie, |
A aku jest rzeczywiście naładowany na full, wszystkie cele są równe?
Czy po wyłączeniu ładowania, już zwrotnie daje napięcie na silnik ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 16 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2016
|
|
|
Po przeczytaniu całego wątku mnie nasuwa się jeden wniosek.BMS (podobnie jak w Gazelle) był po prostu "uśpiony" a wybudziło go podłączenie ładowarki.Myślę, że uaktywnić go można było by tym trzecim (3) kabelkiem podając na niego kilka (minimum 2) impulsy o napięciu ok 5Vmax. No ale to już chyba teraz nie ma znaczenia skoro jest oryginalna ładowarka. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | henry napisał/a: | .. i po 2-3 s wyłączyła się sygnalizując naładowanie, |
A aku jest rzeczywiście naładowany na full, wszystkie cele są równe?
Czy po wyłączeniu ładowania, już zwrotnie daje napięcie na silnik ? |
baterie naładowałem poprzednio z elektronika także cele są równe,
co do podłączenia ładowania to tak jak napisałem 2-3 s i pokazało full,
rower działa jak należy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2016
|
|
|
Póki działa i jest sprawny pozbądź się go i kup coś bardziej normalnego |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2016
|
|
|
pojeżdzimy zobaczymy, nie miałem jeszcze rowerka z silnikiem w suporcie,
trzeba troszkę potestować |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2016
|
|
|
dodam jeszcze informacje dla potomnych,
3 wyjście z ładowarki 5 volt |
|
|
|
|
|