|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
CyklonEbike - RHR205-50, 72V35Ah, Sabvoton 72080 |
Autor |
Wiadomość |
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015 CyklonEbike - RHR205-50, 72V35Ah, Sabvoton 72080
|
|
|
Dobry wieczór
Witam wszystkich po przerwie
w tym temacie będę powoli opisywał budowę nowego projektu
Tym razem powstanie mocny sprzęt do szaleństwa i dojazdy na spotkania biznesowe z klientami.
Rama już jest i czeka na pozostałe elementy:
Rama mieści 2 akumulatory o wymiarach 300x160x110, sterownik, BMS, konwerter DC
Biała oryginalna obudowa najprawdopodobniej trafi do kosza a w oparciu o nią powstanie karbonowy odpowiednik (posłuży jako model do budowy formy)
Amortyzator przód ROCKSHOCK DOMAIN DUAL
Amortyzator tył ROCKSHOCK 240mm lub DNM 220mm
W zależności jak wysoka będzie rama po założeniu kół
Koło przednie z obręczą motocyklową 19"x1.4 wraz oponą 2.5x19 prędkość max 130km/h obciążenie 145kg. Piasta będzie umożliwiała w przyszłości rozbudowę do dwóch tarcz hamulcowych
docelowo będzie wyglądać to tak lub podobnie
Koło tylne z obręczą motocyklową 17"x1.4 wraz oponą 2.75x17 prędkość max 130km/h obciążenie 175kg
Silnik zakupiony u TAS'a 48-96V RH205-50 - jeszcze nie dotarł więc zdjęcie jest poglądowe (przesyłka już jest w drodze)
Przewidywana prędkość w okolicach 100km/h
Prędkości zmierzone przez Tas'a
Prędkość obrotowa silnika przy:
45V - 670rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.72km/h
84v - 1250rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.135km/h
z włączoną funkcją FLUX
45V - 760rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.84km/h
84v - 1450rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.156km/h
Mam nadzieję, że pod obciążeniem w realnych warunkach będzie to prędkość w okolicach 100-105km/h
Sterownik SABVOTON zakupiony u TAS'a
z racji wymiarów chyba trafi pod ramę a nie do środka
(to będę mógł sprawdzić jak dotrze przesyłka)
Akumulatory LiFePO4 A123 20Ah 26s nominalne napięcie celi 3,2-3,3V, pakietu: 83,2-85,6V maksymalne napięcie: 93,6V
prąd ciągły 5C (100A) u mnie max 80A
prąd chwilowy 15s 10C (200A)
Elektronika zabezpieczająca BMS LiFePO4 26s 20A ładowanie 60A ciągły prąd rozładowania balansowanie 3,6V +/- 0,025V 108mA na cele
|
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Wto 29 Mar, 2016, w całości zmieniany 11 razy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
|
|
|
Aż się boję zapytać o koszty |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Aż się boję zapytać o koszty |
koszty to sprawa drugorzędna
nie to żebym miał za dużo ale niestety marzenia i hobby kosztują
całość będzie można kupić za ok.4500euro (ale sprzedaż nie jest moim celem)
stealth bomber można kupić za 9000euro - niestety
Poza tym
Po małej przeróbce obudowy plastykowej (poszerzeniu) w ramie pomieści się pakiet 26650 (10S12P + 10S12P) + bms + konwerter DC
w sumie 240ogniw 26650 pojemność takiego pakietu to:
dla aku Keepower 4200mah około 50Ah około 3700Wh
dla aku Keepower 5200mah około 62Ah około 4200Wh
waga pakietu ok.25kg
a zasięgi byłyby ogromne
myślę że spokojnie powyżej 200km |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Pią 09 Sty, 2015, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
|
|
|
Jak byś gdzieś latał tym sprzętem po Warszawie jak skończysz to daj znać. Chciałbym zobaczyć tą konstrukcję na żywo bo podobają mi się te ramy |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: | Jak byś gdzieś latał tym sprzętem po Warszawie jak skończysz to daj znać. Chciałbym zobaczyć tą konstrukcję na żywo bo podobają mi się te ramy |
rama jest naprawdę ładnie wykonana
tylko obudowę trzeba przerobić lub pomalować
jeszcze dużo pracy przede mną
ale efekt mam nadzieję będzie powalający |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
|
|
|
do pomiaru i kontroli każdej celi zastosuję Cell_Log 8M zakupione w HobbyKing.com
postaram się wymontować je z oryginalnych obudów i dorobić do nich jedną obudowę w której umieszczę wszystkie 4szt wewnątrz nowej obudowy na kierownicy bądź jedna pod drugą na ramie
cały pakiet LiFePO4 będzie ładowany z wykorzystaniem zakupionej ładowarki 93,6V 7A CC/CV 5% cut-off
myślę że ładowanie pakietu wraz z balansowaniem będzie trwać ok.3,5-4 godzin |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
|
|
|
Hm co tu napisać, super rama! chyba najgenialniejsza jaką widziałem pod względem pojemności aku, wagi (przynajmniej nie wyglada na ciężką) noo i przy tym wcale nie jest brzydka |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
Bardzo ładna rama, można wiedzieć gdzie/za ile taką dostać? Jak z siedzeniem, będzie siodełko rowerowa a sztycy nie widać, może jakaś kanapa rodem z enduro? A pedały będą? Przy takiej mocy to według mnie posiadanie pedałów troche mija się z celem ale z drugiej strony to jest chyba jedyna opcja traktowania takiego potwora jako roweru. Czekam na efekt końcowy |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
Mechano napisał/a: | Bardzo ładna rama, można wiedzieć gdzie/za ile taką dostać? Jak z siedzeniem, będzie siodełko rowerowa a sztycy nie widać, może jakaś kanapa rodem z enduro? A pedały będą? Przy takiej mocy to według mnie posiadanie pedałów troche mija się z celem ale z drugiej strony to jest chyba jedyna opcja traktowania takiego potwora jako roweru. Czekam na efekt końcowy |
Ramę mogę sprzedać wraz z przesyłką za 800$
Czas realizacji około 2-3 tygodni (ramy są robione ręcznie)
Zamontowane będzie siodełko rowerowe, ponieważ rama posiada mocowanie sztycy 31,8mm skręcane śrubą.
Istnieje możliwość montażu amortyzatora tylnego 220-260mm.
Główka ramy 130mm fi wewnętrzne 44mm.
Pedały będą bo mimo wszystko czasem się przydają. |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
800$ za taką rame? ;O Można wiedzieć za co się tu płaci? W gratisie dają jeszcze jedną taką? |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
Freerider napisał/a: | 800$ za taką rame? ;O Można wiedzieć za co się tu płaci? W gratisie dają jeszcze jedną taką? |
a w qulbix'ie za co się płaci 1100 euro +22% vat + 70 euro transport?
a dlaczego Stealth Bomber kosztuje 10000$
Tas wie o czym mówię
Zgłębiłem temat stali high tensil steel i ram qulbixa i wierz mi lub nie, ale to nie takie proste i kosztować musi
jak komuś nie pasuje to nie kupuje |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
Poza dosyć skomplikowanymi kształtami rur jest tu jeszcze duża liczba większych lub mniejszych blaszek z otworami, które pewnie są wycinane na CNC albo cięte wodą, a jak wiadomo to kosztuje. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
Freerider, nie wiesz za co, bo niestety nie masz wiedzy w temacie i wydaje Ci się, że jak wygniesz w piwnicy 4 rury i pospawasz na spawarce dziadka to będziesz mieć taką ramę.
A tak niestety nie będzie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
Tas, myślisz że robię wszystko w piwnicy...i masz po części rację. xD ale mam też dostęp do wielu maszyn, za wygięcie paru rurek, spawanie (nawet cięcie cnc) nie zapłacił bym 800$. Widzę jak robią przeróżne rzeczy, są prasy, tokarki, cnc, oczyszczanie metalu jakimś szkłem (tu się nie dopytywałem) spawarki tig mig, robotyka itp. Materiał jest w tych ramach jakiś boski? Płaci się za projekt? Muszą spłacić maszyny na których pracują? Zgięcie rurek, wycięcie na cnc, spawanie nie kosztuje nawet połowy tego. Wybrałem profil elektronik, gdyby nie to, już rok temu bym kombinował a tak to muszę łazić i wszystko łatwić. ;/ Ogólnie nie mam nic do tego jak oni robią te ramy, mówię tylko że kasa jest chora.
tas napisał/a: | Freerider, nie wiesz za co, bo niestety nie masz wiedzy w temacie i wydaje Ci się, że jak wygniesz w piwnicy 4 rury i pospawasz na spawarce dziadka to będziesz mieć taką ramę.
A tak niestety nie będzie |
Mam ogromną nadzieję że jeszcze cię zaskoczę. Eh starczy pisania, lepiej było jak tylko czytałem. Dzięki i powodzenia. |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
Freerider napisał/a: | Tas, myślisz że robię wszystko w piwnicy...i masz po części rację. xD ale mam też dostęp do wielu maszyn, za wygięcie paru rurek, spawanie (nawet cięcie cnc) nie zapłacił bym 800$. Widzę jak robią przeróżne rzeczy, są prasy, tokarki, cnc, oczyszczanie metalu jakimś szkłem (tu się nie dopytywałem) spawarki tig mig, robotyka itp. Materiał jest w tych ramach jakiś boski? Płaci się za projekt? Muszą spłacić maszyny na których pracują? Zgięcie rurek, wycięcie na cnc, spawanie nie kosztuje nawet połowy tego. Wybrałem profil elektronik, gdyby nie to, już rok temu bym kombinował a tak to muszę łazić i wszystko łatwić. ;/ Ogólnie nie mam nic do tego jak oni robią te ramy, mówię tylko że kasa jest chora.
tas napisał/a: | Freerider, nie wiesz za co, bo niestety nie masz wiedzy w temacie i wydaje Ci się, że jak wygniesz w piwnicy 4 rury i pospawasz na spawarce dziadka to będziesz mieć taką ramę.
A tak niestety nie będzie |
Mam ogromną nadzieję że jeszcze cię zaskoczę. Eh starczy pisania, lepiej było jak tylko czytałem. Dzięki i powodzenia. |
Prawda jest taka, którą wszyscy znamy,że w Polsce po prostu za mało się zarabia
Dlatego też taka cena wydaje się wysoka.
Gdybyś zarabiał średnią krajową nie 3800zł a 3800$ patrzyłbyś na to inaczej |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|