Przetwornica DCDC Step up |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016
|
|
|
Jeżeli ta przetwornica ma pracować 12/82V będzie miała małą sprawność. Moim zdaniem lepsza będzie z transformatorem. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016
|
|
|
Będzie miała małą ale taki to urok przy dużym podbiciu. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016
|
|
|
Cały urok tej stabilizacji prądu polega po prostu na jego ograniczeniu potencjometrem... Napięcie samo zejdzie ale trzeba by to robić na podłączonej diodzie albo jakimś sztucznym obciążeniu symulującym diodę. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016
|
|
|
Ale jak już raz sie ustawi to powinno przy różnych obciążeniach nie przekraczać. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016
|
|
|
Grunt żeby przy booscie z 15 do 80V miała te 80-90% sprawności. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016
|
|
|
Przy takim układzie to 80% to raczej bez szans. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016
|
|
|
Przy dużym obciążeniu dobrze będzie uzyskać ze 70%.
Nie marudź i działaj |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016
|
|
|
Ok, a jak jest w kwestii rownoleglego laczenia przetwornic? Moglyby byc ustawione na polowe obciazenia, co pewnie zwiekszyloby sprawnosc? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016
|
|
|
Prawdopodobnie 2, nawet o ustawionej mniejszej mocy będą miały mniejszą sprawność niż 1 wysilona.
Chyba, że dysproporcja będzie duża.
Nie da się wszystkiego przebadać teoretycznie. Trzeba ją kupić i przetestować |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016
|
|
|
W tego typu przetwornicach sprawność zależy głównie od różnicy Uwe-Uwy. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016
|
|
|
gienek333 napisał/a: | W tego typu przetwornicach sprawność zależy głównie od różnicy Uwe-Uwy. |
Dokładnie tak jak piszesz.
Mam klika podobnych i we wszystkich opisach gdzie je kupowałem piszą że największa sprawność jest gdzie różnica Uwe-Uwy jest najmniejsza . |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Kiedyś chciałem uruchomić dwie przetwornice dc/dc step down (każda z przetwornic miała Uwej ok. 40V max) na napięciu 67v. Połączyłem więc wejścia szeregowo i wyjścia również szeregowo. Przetwornice niestety nie wystartowały tak jak bym tego chciał. Wcześniej ustaliłem poziom napięcia na wy przetwornic(każdej z osobna) na poziomie 6V licząc na to że po połączeniu (jw) w szereg uzyskam 12V. Podczas pomiaru jedna z przetwornic (już połączonych) miała 2,8V a druga 5,2V. Wpięcie dodatkowych pojemności na we i wy nie pomogła. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
MRL
początkujący mrl
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Mogłaby być jedna, ale musiałaby uzyskać napięcie nawet do 84V. Jest jedna taka na allegro o mocy do 600W (chociaż przy Uwe na poziomie 15 V nie będzie miała 600W, a może 150)
http://allegro.pl/przetwo...5599544746.html
Problem w tym, że ona jest do 80V, czyli za mało. |
Mam pytanko na temat tej przetwornicy. Mam w ebajku silnik przekładniowy 500W (bierze nie więcej niż 10A), sterownik także 500W 30A (obsługuje 36-48V, ale producent dopuszcza podanie napięcia nawet do 60V). baterię liion 13S która po naładowaniu ma na wyjściu 54,6V. Problem mam taki, że jak ujadę te 30km to spada mi napięcie do np. 47V, a prędkość spada z 33 na 27 km/h. Trochę mnie to wkurza i kombinuję, jak to załatwić sobie stałe napięcie do silnika np. 58V. I w tym poście przeczytałem o tej przetwornicy. Jak myślicie, sprawdziłaby się jako podwyższająca napięcie podawane do sterownika? Pojemność mam 23Ah i tak wykorzystuje ją tylko do 70% na mojej trasie do pracy więc dopuszczam straty mocy. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
Jak masz sterownik 30 A to przy napięciu przykładowo 54,6 V pchasz w silnik jakieś 1600 W. Ta przetwornica taka mocna nie jest;) |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
Przetwornicy nie zrobisz bo kompletnie nie ma to sensu, jedynie zostaje wymiana sterownika na z opcją 'flux weaken' czyli sabvoton na przykład. Ale koszt bedzie pewnie zbyt duzy no i ten sterownik troche by sie marnował przy takiej baterii bo nie wykorzystywał byś go nawet w połowie.
Kolejna opcja to zmiana silnika na szybszy |
|
|
|
|
|