ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór silnika i akumulatora
Autor Wiadomość
MRL 
początkujący
mrl


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Grójec
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

No to lipa. Na tym forum https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=62469 napisali, że jak próba odłączenia niebieskiej pętli nic daje, to gdzieś tam musi być zwarcie tych kabelków. Napisałem do sklepu, żeby coś poradzili. Nie chce tak wolno jeździć :-/. Chociaż żeby 35 było. Więcej nie potrzebuję.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Może warto rozkręcić obudowę i sprawdzić gdzie te kabelki są przylutowane do płytki? Może na płytce są zlutowane?
 
 
MRL 
początkujący
mrl


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Grójec
  Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Aktualnie czekam na odpowiedź sklepu. Jak to nic nie da to zajrzę do kontrolera i zobaczę, czy nie ma zwarcia. Jak nic podejrzanego nie zobaczę to tylko najgorsze wyjście pozostanie: zakup drugiego kontrolera. Możecie mi polecić jakiś dobry model na silnik 500W 48V tak do 25A, sprawdzony gdzie na manetce dostanę te 25A? Szlag człowieka może trafić :(
 
 
MRL 
początkujący
mrl


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Grójec
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Sklep sklepebike.pl ogólnie wypadł negatywnie. Silnik ok, ale sterownik tak jak wyżej napisane w postach. Brak chęci pomocy. Jedyna propozycja to zakup displaya za 220 zł, to może z jego poziomu zdejmie się blokadę. Sterownik bubel, wydałem 320 zł i zostałem z czymś, z czego nie będę miał pożytku. Właściciel sklepu mam wrażenie, że chce trzepać kasę po trupach... Zakupiłem drugi sterownik (mówi się trudno, mus to mus. Zielony jestem, a nauka kosztuje) http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Zmieniałem prędkość maksymalną w sterowniku od nich (nie ten sam model, ale podobny). On mają opcję 3 speed którą można kontrolować również z wyświetlacza. Szkoda, że wcześniej nie zobaczyłem wątku bo po rozebraniu mógłbym Ci podpowiedzieć co do czego.
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

MRL napisał/a:
.... Jedyna propozycja to zakup displaya za 220 zł, to może z jego poziomu zdejmie się blokadę.......


Na stronie którą podałeś http://sklepebike.pl/pl/p...00W-36V48V-/163 jest zdjęcie przewodów wraz z opisem. Masz tam wyraźnie zaznaczony przewód który blokuje prędkość (ogranicznik prędkości). Trzeba go rozłączyć. Display nie odblokowuje prędkości jeżeli ten przewód jest zwarty. Jeżeli brak widocznej różnicy prędkości między zwartym i rozwartym przewodem "ograniczenia prędkości" to być może manetka ma za niskie napięcie.
 
 
MRL 
początkujący
mrl


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Grójec
Wysłany: Śro 16 Mar, 2016   

tkoko napisał/a:
Na stronie którą podałeś http://sklepebike.pl/pl/p...00W-36V48V-/163 jest zdjęcie przewodów wraz z opisem. Masz tam wyraźnie zaznaczony przewód który blokuje prędkość (ogranicznik prędkości). Trzeba go rozłączyć. Display nie odblokowuje prędkości jeżeli ten przewód jest zwarty.


Pisałem już że brak reakcji na to.

tkoko napisał/a:
być może manetka ma za niskie napięcie.


To sterownik zapodaje napięcie do manetki. Jeżeli jest zbyt niskie, to jest walnięty.

sietaz

Możesz podpowiedzieć. Patrzyłem, ale nic podejrzanego nie widziałem. Ale chyba opcji 3-speed on nie ma wg opisu.

Pzdr
 
 
MRL 
początkujący
mrl


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Grójec
Wysłany: Wto 22 Mar, 2016   

Zwracam honor. Prawdopodobnie wina nie leży po stronie sterownika jako wadliwego. Mam taki wskaźnik, który mi pokazuje pobór na max mocy 10A. A oba sterowniki mam 30A. To co jest grane? Silnik jakoś ogranicza te 20A czy ten wskaźnik jest "kopnięty". Pewne jest to, że oba sterowniki mają nominalną moc 500W. Silnik też. A słyszałem, że aby osiągnąć 40 km/h to potrzebne jest 700W mocy ciągłej. I teraz mamy zagwozdkę: po wymianie sterownika zyskałem... 3 km/h. Wcześniej się pomyliłem i powinienem był napisać, że jedzie mi 25-26 km/h. Po wymianie sterownika zyskałem... 3 km/h, tj. teraz jadę 29 km/h, a z wiatrem nawet 30. I zagwozdka jest teraz taka:
a) dlaczego na pełnej mocy do silnika idzie 10A (w razie prawidłowego działania displaya), a gdzie pozostałe 20?
b) Dlaczego silnik jedzie tak słabo mimo dostarczania 30A (w razie błędnego wskazywania displaya)?

Wg mnie rozwiązania są dwa
Ad. a) słyszałem, że silniki przekładniowe nie potrzebują dużo A. więc mu wystarczy 10. A dlatego tyle jedzie? A bo jest na 48V i tyle pojedzie i nie więcej choćby szło i 60A. Rozwiązanie jest proste, wymienić silnik na taki, który tyle pojedzie przy danym napięciu.
Ad. b) Jeżeli display wskazuje błędnie, no to można:
- jeżeli silnik potrzebuje 40A do większej prędkości to wymienić sterownik na jakiś 1000W lub z większym A.
- wymienić silnik, jeżeli silnik jedzie max tyle i tylko tyle przy 48V, a reszta A idzie w ciepło. Jak na razie nie zauważyłem, aby się w ogóle grzał.

Proszę o weryfikację przemyśleń.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group