|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Luźne gaTki - czyli o wszystkim i o niczym |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
10 naładowanych ogniw ma napięcie 42V, a przy takim obciążeniu spadnie (do tego przewody) na ok. 30 do 32V. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
37V to te znamionowe, umowne, przyjete i te ze tak powiem uzytkowe napiecie. dlatego tyle. Jakies standardy ustalic trza, nie zawsze trzeba we wszystko od razu doglebnie wnikac. ale wnikajac, to przy takim obciazeniu o ktorym piszemy Li-pol 25C nie spadnie do 30V bo by regulator odcial napiecie od razu i nie dalo by sie latac( robic wytezonych akrobacji) |
|
|
|
|
Arekk [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
Ten kto był na zlocie mógł zobaczyć jak działa silnik modelarski w rowerze. Niejaki Kamil Manecki z firmy Velocraft i jego rower poziomy z włókna węglowego ma silnik 6kW BLDC.
Pomimo że wykorzystuje z niego tylko niewielką część mocy to zdrowo wgniata w siedzenie i bez problemu jeździ 60km/h. Zrobił już parę tysięcy kilometrów i jedno co trzeba było zrobić to wymienić kiepskie chińskie łożyska. Silnik prawie wcale się nie grzeje nawet przy ostrych podjazdach. Takie duże silniki mają już dużo mniejsze obroty rzędu 6000obr/min więc nie trzeba strasznie dużej przekładni. |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | ......... podana moc jest moca chwilową "pobieraną" z baterii, brak mocy na wale, celowo nie podają sprawności. Do samolociku idealny i ma w powietrzu dobre chłodzenie, bo wentylator jest dośc duży. |
Ne prawda pane Ha'wranek To przy 60 A max stała ;
-- chwilowa 15S jest przy 75A ponad 3kw.
--Tu sprawności nie widzę ale przy modelarskich częściej podają niż gdzie indziej
-Ale przypominam to ma 6cm na 6 cm !!!! i nie może osiągnąc temperatury powyżej 100 mniwincy , bo magnesy pujdą sie p*****ć !!!!
-Owe 3KW może wyjść przez wał , a reszta to ciepło!!!!!
----- Ile mocy może wypromieniowac ażurowy walec 6X6cm o temperaturze 100 stopni C ? Po mojemu 300w bedzie mu trudno, to nie farelek.
A to już 90% !
A przedmuch w osi śmigła wcale nie jest taki intenswny , to martwa strefa , tam może nawet "wiać" w odwrotną strone miejscowo |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
sobolu napisał/a: | ............
Co z tymi obrotami? 8500 przy 37V? Toz to "przyzwoite BMW M5"
........
To w koncu sie podnieciles czy nie bo jest rozbieznosc w Twojej relacji.
A wszystko przez to ze napisales iz 3F jest stworzony do mlyna.
.......... |
BMW jest "nieprzyzwoite" tfu! ..- porno wręcz
Poważnie to przekładni w E pojeździe "wogle" nie powinno być , a ja patrze na nieco tansze i słabsze 250 do 500w do roweru to starczy a te maja ponad 1000/ na 1V
---Podnieciłem się ! bardzo, ale mam , mieszane uczucia jakby mi teściowa do studni wpadła
3f kojaży mi sie z silnikiem standartowym jak od wialni, czy tokarki starej , bo mówimy to w kontekscie falowników
-Cała problema , to czy ten sterownik to sinusoidalny falownik , czy nie?
Plączemy sie w nazewnictwie .
Zeby jase było jestem za silnikami 3f czy nie 3f takimi jak widać, (DUALSKY XM6360CA-11)
Szczególnie jeśli by miały pasujące parametry nieco mniejszą moc, cene i obroty
Jeszcze ciekawiej by było gdyby taki silnik był w układzie jak lemco tarczowy
--Takie cos kusi bo , wiekszy moment , przy mniejszych obrotach jeszcze i !!!
-Powstale mozliwość , normalnie nigdzie nie stosowana mechanicznego zmieniania szczeliny magnetycznej (odległości magnesów od , elektromagnesów) co mogło by dać , znaczne rozszerzenie dopuszczaalnych wartości obrotów, bez skokowego spadku sprawności
Mogłoby???????
. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
ide zwiedzać i może nawet uda mi się zmądrzec nieco .
O! :
===== AXI 5345xx================ $285.00
Kv (rpm/V) 225
Max Power (W) 4000W
=====================
Max Amp (15sec) 110A
Max Efficiency 93%
=================================
Io (No load A) 2.6A
Rm (Resistance) 0.027Ohm
Shaft Diameter 8mm
Gearbox N/A
Motor Diameter 63mm
Motor Length 79mm
Motor Weight 895g
Built in Fan N/A
Max Rpm 10,000
Poles 12
Case Outrunner
ESC Timing 22 deg
ESC Switching Freq. 8-16KHz
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
hm czemu?
30 v 3v/ogniwo to jedno z programowanych napięc odcięcia właśnie na tym regulatorze: http://www.nastik.pl/dual...tage-p-956.html
Poza .... w zastosowaniu, nie lotniczym, raczej wypadnie używac gdzieś w granicach do 80% V i obrotów
Tamten nima , ale powyżej ( axi ) jest wykres i podają do 93% sprawność !!!!!
Wykres pono jest robiony - nie producenta .........................
I don't undersend ! |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
Nie rozumiesz bo nie jest tak jak pisze Zbyszek. Jakby tak bylo ro by regulator odlaczyl silnik przy starcie i smolot by nawet nie wystartowl. Nie mam pojecia skad ten pomysl ze napiecie spadnie do 30V. Z jakim pakietem akumultorow przede wszystkim? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
Innej możliwości to nie ma.
Regulator jest programowalny i nie ma prawa odciąć zsilania w samolocie, na ziemi robi się analizy.
Wystarczy zobaczyć wagę regulatora i przekrój przewodów zasilających (w samolocie liczy się każdy gram), ogniwa są dość małe bo cały samolot waży 6 kg - jest spadek napięcia na przewodach przy 75A (startowe), a na aku. też spadnie (charakterystyki).
Wychodzi, że podana moc, to jest moc pobrana, a jeszcze nie wynaleziono czegoś, co ma sprawność ponad 100%.
Silnik specjalnie nie jest hermetyczny, żeby powietrzxe w czasie lotu go ostro chłodziło.
Często produceni różnych silników podają moc pobraną, a czasem gdzieś małymi literkami i na innych dokumentach można wyczytać lub domyśleć się jak jest sprawność i to w naprawdę optymalnych i idealnych parametrach pracy.
Jedynie ten rysunek wyżej jest precyzyjniejszy.
Ale te silniki są ciekawe, szkoda, że nie nadają się do auta.
Na ZLOCIE był podobny samolot z Pruszcza Gdańskiego (wojsko) i tam te wszystkie zjawiska były analizowane przez "pilota" sprzętem komputerowym na ziemii. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
Tak przy okazji Strasznie duzo bijemy piany na temat sprawności , wydajności , a własciwie za chiolere tego w domowych warunkach nie idzie sprawdzić , a na pojeździe juz zupełnie.
Przyszło mi do głowy że pasowało by mierzyc straty .
Wszystkie straty elektryczne i mechaniczne zamieniają się w ciepło , bez wyjatku .
Wystarczy uszyc luźne "ubranko" silnikowi z jakiejs pianki , albo wykozystac termotorbę do piwa zmierzyć V i A na wejściu, ilość enegi która weszła i temperature na poczatku i końcu w okreslonym czasie. obliczyc ilość wat wytworzonego ciepła i i odjąć . Zostanie czysta moc przekazana na wale.
siła hamowanai nie musi byc mierzona . To powinno dac doładniejsze wyniki niż prądnica o wątpliwych parametrach.
-Nie mówiąc już że zamiast "stanowiska pomiarowego " starczy termotorba i termometr.
Wykluczamy wszystkie mozliwe błedy i niedokładności oprucz precyzji pomiiaru pemperatury i czasu. A nawet w domowych warunkach da sie zrobic dokładny kalorymetr i wyskalować wkladjąc tam mały grzejnik z żarówki. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2009
|
|
|
Ciekawy ten link, ale widzę, że tam też bez ostatecznych rozstrzygnięć. Jednak żarówki jako opornik to nieśmiertelny temat
Wyjątkowo będę ambitniejszy i w dalszych próbach użyję jakiegoś starego PWMa |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2009
|
|
|
to powiedz jak byś to obliczył z tym pomiarem temperatury?
nie znasz współczynników przewodzenia ciepła ani wnikania "termotorby" zakładając że nie ma żadnych strat (co jest już dużym błędem) nie jesteś wstanie określić mocy strat nie znacz ciepła właściwego poszczególnych elementów silnika i ich dokładnych mas, w układzie całkowicie odizolowanym temperatura rosłaby teoretycznie do nieskończoności i tylko znając bardzo dokładnie Cp i wszystkie masy elementów znajdujących się w strefie odizolowanej oraz wykreślając dokładny wykres T=f(t) mógłbyś dojść do jakiś przybliżonych wniosków
inna sprawa by była jakbyś miał komorę której znasz dokładne parametry - współczynnik przewodzenia ciepła współczynniki wnikania temperaturę zewnętrzną dokładne powierzchnie ścian itp to umieszczając źródło ciepła wewnątrz tej komory pod warunkiem że moc strat byłaby stała (duża bezwładność) mógłbyś obliczyć też mocno przybliżoną moc
moim zdaniem dużo łatwiej jest mierzyć moc wyjściową na wale i w stosunku do włożonej mocy elektryczne obliczać sprawności
moc na wale można zmierzyć w dużo łatwiejszy sposób niż w tym linku, mierząc w czysto mechaniczny sposób mamy super dokładny wynik można zrobić to od razu na gotowym rowerze mierząc łączna sprawność układu wraz z przekładniami
trzeba tylko pokusić się o zbudowanie prostego urządenia do pomiaru momentu tarcia oraz musimy znać prędkość obrotową napędzanego koła- możemy zastosować licznik rowerowy niektóre posiadają opcje wyświetlenia obrotów w RPM z innych musimy obliczyć współczynnik do przeliczania V->RPM
urządzenie to możę wygładać tak że zrobilibyśmy takie jakby dodatkowe widełki jak na obrazku: |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|