ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
kupię ładowarkę li - ion 1s 200p
Autor Wiadomość
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Przemek,
jeździsz na 16S Magic Pie 3? Wytrzymuje napięcie powyżej 60V? W zaleceniach producenta przestrzegają przed przekraczaniem 60V. Pytam, bo sam używam tego silnika i zastanawiam się czy wytrzyma wyższe napięcie.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Czekaj, czekaj... 90A z 16s10p? Po 9A z laptopowego ogniwa? Nie pali Ci się nic?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Przy 90A z baterii to ten silnik by był ciepły, ciepły na tyle że przestałby już dawno działać. Ciekawe skąd autor wziął 90. Sterownik wewnetrzny napewno ogranicza prąd nawet przeróbek. Chyba ze zewnetrzny ale ten silnik i tak tyle nie wytrzyma
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Adam Wysokiński napisał/a:
Kup więc na początek stosowną ładowarkę i bms
czy mógłbym prosić o poradę jaki bms wybrać najlepiej by był już dobierany pod mocny silnik tak jak pisałem coś koło mxus h45
Adam Wysokiński napisał/a:
Przydało by się pomierzyć jeszcze segmenty
tak jak pisałem ten akumulator już sobie odpuszczę, aktualne sprawdzam pojemność pozostałych leżaków pod nowy aku 20sp10 lub 20sp20 jeszcze nie wiem co będę lutował to okaże się jak przemierzę cele i zobaczę ile będzie zdrowego złomu
maniekrox napisał/a:
Czekaj, czekaj... 90A z 16s10p? Po 9A z laptopowego ogniwa? Nie pali Ci się nic?
mała omyłka, pisałem wcześniej ze ostatni akumulator padł, on miał inną konfiguracje pewnie was to zdziwi, budowałem go około marca - kwietnia a do forum dołączyłem w lipcu czyli budowałem go po swojemu bez wiedzy jak go prawidłowo złożyć, a więc najpierw lutowałem napięcie czyli każdy s łączyłem szeregowo +-+-... a później spinałem je razem budując amper, no cóż dziś już wiem ze było to całkowicie od d... strony, akumulator miał po pospinaniu konfigurację 14s 20p czyli został zbudowany z 280 ogniw niewiadomych pojemność przejechałem na nim około 700 km po czym pojemność spadła ponieważ przed wybraniem się na dłuższą wycieczkę nie sprawdziłem jakie są napięcia i rozładowałem go zbyt mocno coś do około 2,6 v na celę
atomek1000 napisał/a:
Przy 90A z baterii to ten silnik by był ciepły, ciepły na tyle że przestałby już dawno działać. Ciekawe skąd autor wziął 90. Sterownik wewnętrzny na pewno ogranicza prąd nawet przeróbek. Chyba ze zewnętrzny ale ten silnik i tak tyle nie wytrzyma
wtedy jeszcze miałem zabudowany amperomierz 200A z dedykowanym bocznikiem który w momencie gwałtownego ruszania pokazywał przez sekundę - dwie 90A w tak zwanym piku, ruszając ze świateł przednie kolo lekko unosiło się a samochody doganiały mnie po około 300-400 metrach " mina kierowców - bezcenna " o skuterach nawet nie wspomnę, sterownik mam zewnętrzny kolego od którego go odkupiłem mówił że jest od skutera ma dożo mofetów już nie pamiętam dokładnie ile ale na pewno ponad 10, w bocznik sterownika wlutowałem przewód skrętke 2,5mm około 3 cm i w ten sposób amperomierz pokazywał 90A
Cytat:
Przemek,
jeździsz na 16S Magic Pie 3? Wytrzymuje napięcie powyżej 60V? W zaleceniach producenta przestrzegają przed przekraczaniem 60V. Pytam, bo sam używam tego silnika i zastanawiam się czy wytrzyma wyższe napięcie.
tak ale ja mam starego typu magic-a i sterownik zewnętrzny, kondensatory w nim są na 63V tak więc aku ładuję do 3,9V na cele by nie pozbyć się kondensatorów, co do woltów to gdybym miał sterownik na wyższe napięcie to zaraz rozbudował bym aku do 20s, silnik niema pomiaru temperatury ale nawet po 10-15 minutowej ostrej jeździe jest zimny no może lekko ciepławy, dodam ze jestem z Katowic czyli prawie płasko,
Szczygiel napisał/a:
Wytrzymuje napięcie powyżej 60V
jak już pisałem mój tak, ale mnie zdarzyła się inna przygoda, przy ostrym ruszeniu rozerwało wirnik w miejscu mocowania na osi, nie wytrzymał mechanicznie!, co dziwne nie zerwało klina tylko porostu pękł, no cóż rozebrałem dałem do pospawania znajomemu wywierciłem otwór na dodatkowy klin i śmiga dalej, co prawda już nie ruszam tak gwałtownie jak wtedy bo chce się jeszcze nim trochę nacieszyć. przesyłam zdjęcia pęknięcia oraz połączenia torów do ładowania, akurat ładuję zapożyczona ładowarką a nie zasilaczem laboratoryjnym

DSC_0638.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 217 raz(y) 1,23 MB

DSC_0691.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 234 raz(y) 1,13 MB

DSC_0589.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 234 raz(y) 1006,92 KB

DSC_0584.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 229 raz(y) 825,15 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group